Olen kahlannut lähestulkoon kaikki foorumin jarruihin liittyvät topicit läpi mutta niistä ei löydy apua.
Potilas on Saab 9000 2.3cse MY95, jarrut alipainetehosteiset.
Eli ongelmana se kun tonnarin jarrupoljin painuu pikkuhiljaa pohjaan.
Painuminen siis sellaista että normaali maalaisliikenteessä se ei ajoa haittaa, mutta kaupungissa valoissa seistessä joutuu käyttämään poljinta välillä ylhäällä.
Katsastussedän mukaan vasen-etu, oikea-taka piiristä katoaa paine.
Helppo homma, jostain vuotaa..... Muttakun ei!
Yksikään putki ei ole kostea, letkut kuivat, samoin satulat kuivat.
Nestettä ei katoa säiliöstä, ainakaan niin että sitä pitkällisenkään pumppaamisen jälkeen huomaisi.
Paineet kadottavan piirin satulat käyty tänään läpi uusien tiivisteiden ja hoonamisen kanssa.
Ongelma esiintynyt jo edellisellä omistajalla, hän on vaihtanut pääsylinterin 2 kertaan, ei apua. Tätä kun en uskonut hain itsekkin saabbi hajottamolta juuri ajosta puretun pääsylkyn ja vaihdoin sen, ei apua.
Kaikki satulat herkistelty ja systeemiä ilmattu joka välissä niin paljon että pahaa tekee ja kaikki eri ilmaustavat käyty läpi, yleensä virrat päällä ja auto käynnissä.
ABS valo kuittaantuu niinkuin kuulukin, jarrupalat lähes uudet.
Tällä hetkellä ilman virtoja ja tehostusta polkimen painumista vaikea huomata.
Mutta heti kun laitat auton käyntiin niin polkimen painumisen huomaa kyllä.
En tiedä olenko tulossa vainoharhaiseksi, mutta tuntuu siltä että painuminen loppuisi kun on neljää kertaa putkeen antanut polkimen painua pohjaan suht kovaa poljinvoimaa käyttäen. Mutta kun teet kerrankin ns. vajaan polkaisun niin painuminen jatkuu.
Voiko viallinen/kulunut jarrutehostin rikkoa pääsylinterin?
Voiko väärin säädetty/kulunut poljinasetelma rikkoa pääsylkyn?
Voiko ABS pumppuhärdelli varastaa paineen jonnekin?
Voiko vanhan saabin kanssa tulla hulluksi?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Haenko vain yhden pääsylinterin lisää?
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit?
Kiitoksia jo etukäteen!