Kello

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Kello

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Kiinnitin tuossa huomion tuohon pikku juttuun,noissa tonnareissa kun toisissa on tuo kello analoginen ja toisissa digitaalinen.Ei ainakaan mielestäni ole vm juttu vaan mikä?
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Olisko vaikka varustelutasoon liittyvä juttu..?

Kato tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470

Ja tarkemmin vaikka täältä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=4469
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Ei näyträ olevan,ainakin mitä esim.nettiautossa katsellut niin kumpaakin kelloa löytyy sekä cs,että cse:tä.Eipä sillä nyt mitään merkitystä ole pistänyt vain silmään.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Eikös tämä liity siihen onko DCC va ei? Eli siis onko pelkkä EDU ja kello vai DCC? Emmäätiä, kuhan mutuilen..päissäni. Tarkennuksia tulossa..
M97CSB234EFM57001 RE85
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Niin. No ainakin tuon toisen linkin takaa löytyy tieto, että ajotieturin on saanut optiona myös CS ja CD -malleihin.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Joo näin olen ymmärtänyt, että DCC on ollut valinnaisvaruste mihin malliin tahansa ja vakiona aerossa.
M97CSB234EFM57001 RE85
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja aero »

-Analogikello on ihan vain kello, tosin jos autossa on EDU (mittariston alareunassa oleva ajotietori), on sen hallintanapit kellon alla samassa paneelissa.

-Analogikellon tilalle on saanut kehittynyttä ajotietokonetta nimeltään DCC sekä myöhemmin myös mallia SCC. DCC/SCC on sinällään varustetasosta irrallinen optio - se ei ole tainnut sisältyä mihinkään varustepakettiin ja lähes* mihin tahansa tonnariin sen on saanut ruksittua lisävarusteena.

-DCC/SCC on helppo vaihtaa analogikellon tilalle myös jälkikäteen, kunhan valitsee sopivan version. Käytännössä suurin ero taitaa olla ulkoilman lämpötilatieto, joka vuosimalliin 89 asti tulee suoraan ulkoilman lämpöanturilta, mutta vuosimallista 90 eteenpäin (muutos tuli ACC2:n myötä, jos muistan vuosimallirajan väärin, saa toki korjata) ACC:lta.

*) En tiedä, onko auton onnistunut tilaamaan DCC:llä tai SCC:llä varustettuna ilman EDUa, mutta tuo voi olla konfiguraatio jota ei ole saanut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja Raser »

Saisiko autosta irroitetun analogisen kellon (kellotaulu, sen alla R ja INFO painikkeet) toimimaan tyylikkäänä kellona vaikka kirjahyllyssä jos laitteen taakse syöttäisi jostain esimerkiksi pienestä paristosta/akusta 12 V jännitteen?

Laitteen takana on kolme litteää liitintä ja alempana kuusi litteää liitintä. Mihin näistä liittimistä pitäisi virtaa syöttää? Ilmeisesti jonkinlainen napaisuuskin (+ ja -) vielä on otettava huomioon.

Saisiko kellosta vielä taustavalonkin palamaan?

Kuva
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja sarka »

SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

Re: Kello

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

sarka kirjoitti:Tuossapa sähkökuva http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13759.pdf
Suurkiitokset kytkentäkaaviosta, tuota olenkin jo vuoden haeskellut. Josko tuon avulla saan selville miksi ''Coolant Temp Sensor, Shorted to ground, Low signal, 0,5 Volt'' vikakoodi ei poistunut vaikka anturi on vaihdettu jo kaksi kertaa uuteen alkuperäiseen ja vikakoodi kuitattu molemmilla kerroilla. Johtosarjakin tarkastettu lähes kauttaaltaan, ei löytynyt hankaumia moottoriin tai runkoon. Seuraavaksi vaihtoon EDU ja mikäli ei vieläkään korjaannu niin sitten loputkin johdot kaivettava esiin kuskin jalkatilan yläpuolelta sekä kojelaudan ja hansikaslokeron takaa.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Vastaa Viestiin