Kello
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Kello
Olisko vaikka varustelutasoon liittyvä juttu..?
Kato tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470
Ja tarkemmin vaikka täältä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=4469
Kato tuolta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=30470
Ja tarkemmin vaikka täältä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=4469
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Kello
Niin. No ainakin tuon toisen linkin takaa löytyy tieto, että ajotieturin on saanut optiona myös CS ja CD -malleihin.
Re: Kello
-Analogikello on ihan vain kello, tosin jos autossa on EDU (mittariston alareunassa oleva ajotietori), on sen hallintanapit kellon alla samassa paneelissa.
-Analogikellon tilalle on saanut kehittynyttä ajotietokonetta nimeltään DCC sekä myöhemmin myös mallia SCC. DCC/SCC on sinällään varustetasosta irrallinen optio - se ei ole tainnut sisältyä mihinkään varustepakettiin ja lähes* mihin tahansa tonnariin sen on saanut ruksittua lisävarusteena.
-DCC/SCC on helppo vaihtaa analogikellon tilalle myös jälkikäteen, kunhan valitsee sopivan version. Käytännössä suurin ero taitaa olla ulkoilman lämpötilatieto, joka vuosimalliin 89 asti tulee suoraan ulkoilman lämpöanturilta, mutta vuosimallista 90 eteenpäin (muutos tuli ACC2:n myötä, jos muistan vuosimallirajan väärin, saa toki korjata) ACC:lta.
*) En tiedä, onko auton onnistunut tilaamaan DCC:llä tai SCC:llä varustettuna ilman EDUa, mutta tuo voi olla konfiguraatio jota ei ole saanut.
-Analogikellon tilalle on saanut kehittynyttä ajotietokonetta nimeltään DCC sekä myöhemmin myös mallia SCC. DCC/SCC on sinällään varustetasosta irrallinen optio - se ei ole tainnut sisältyä mihinkään varustepakettiin ja lähes* mihin tahansa tonnariin sen on saanut ruksittua lisävarusteena.
-DCC/SCC on helppo vaihtaa analogikellon tilalle myös jälkikäteen, kunhan valitsee sopivan version. Käytännössä suurin ero taitaa olla ulkoilman lämpötilatieto, joka vuosimalliin 89 asti tulee suoraan ulkoilman lämpöanturilta, mutta vuosimallista 90 eteenpäin (muutos tuli ACC2:n myötä, jos muistan vuosimallirajan väärin, saa toki korjata) ACC:lta.
*) En tiedä, onko auton onnistunut tilaamaan DCC:llä tai SCC:llä varustettuna ilman EDUa, mutta tuo voi olla konfiguraatio jota ei ole saanut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kello
Saisiko autosta irroitetun analogisen kellon (kellotaulu, sen alla R ja INFO painikkeet) toimimaan tyylikkäänä kellona vaikka kirjahyllyssä jos laitteen taakse syöttäisi jostain esimerkiksi pienestä paristosta/akusta 12 V jännitteen?
Laitteen takana on kolme litteää liitintä ja alempana kuusi litteää liitintä. Mihin näistä liittimistä pitäisi virtaa syöttää? Ilmeisesti jonkinlainen napaisuuskin (+ ja -) vielä on otettava huomioon.
Saisiko kellosta vielä taustavalonkin palamaan?
![Kuva](http://www.fakta.hol.es/Kuvia/Saab%209000%20kello.jpg)
Laitteen takana on kolme litteää liitintä ja alempana kuusi litteää liitintä. Mihin näistä liittimistä pitäisi virtaa syöttää? Ilmeisesti jonkinlainen napaisuuskin (+ ja -) vielä on otettava huomioon.
Saisiko kellosta vielä taustavalonkin palamaan?
![Kuva](http://www.fakta.hol.es/Kuvia/Saab%209000%20kello.jpg)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Kello
Tuossapa sähkökuva http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13759.pdf
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Kello
Suurkiitokset kytkentäkaaviosta, tuota olenkin jo vuoden haeskellut. Josko tuon avulla saan selville miksi ''Coolant Temp Sensor, Shorted to ground, Low signal, 0,5 Volt'' vikakoodi ei poistunut vaikka anturi on vaihdettu jo kaksi kertaa uuteen alkuperäiseen ja vikakoodi kuitattu molemmilla kerroilla. Johtosarjakin tarkastettu lähes kauttaaltaan, ei löytynyt hankaumia moottoriin tai runkoon. Seuraavaksi vaihtoon EDU ja mikäli ei vieläkään korjaannu niin sitten loputkin johdot kaivettava esiin kuskin jalkatilan yläpuolelta sekä kojelaudan ja hansikaslokeron takaa.sarka kirjoitti:Tuossapa sähkökuva http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13759.pdf
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551