Keskuslukko reistailee
Keskuslukko reistailee
Mikä mahtaa auttaa vikaan kun meni pakkasilla 9000i -88:n keskuslukko sillai jumiin, että avaa kuskin oven, muttei muita ovia?
Apumiehen takaovi avattiin käsin ja nyt se ei mene lukkoon edes manuaalisesti. Oven nuppi tuntuu löysältä kun sitä käyttää eikä lukko toimi lainkaan. Mahtoi hajota...
Onko näillä mitään yteistä ovivalojen kanssa. Apumiehen ovivalon lasi hajosi ja siitä otettiin polttimo irti, tuntuu, että tökkäilyt olisivat alkaneet siitä. Myös varashälytin on näinä aikoina temppuillut, alkaa huutelemaan itsekseen. Voi tietty olla kosteuttakin järjestelmässä.
Vinkkejä/ideoita?
Apumiehen takaovi avattiin käsin ja nyt se ei mene lukkoon edes manuaalisesti. Oven nuppi tuntuu löysältä kun sitä käyttää eikä lukko toimi lainkaan. Mahtoi hajota...
Onko näillä mitään yteistä ovivalojen kanssa. Apumiehen ovivalon lasi hajosi ja siitä otettiin polttimo irti, tuntuu, että tökkäilyt olisivat alkaneet siitä. Myös varashälytin on näinä aikoina temppuillut, alkaa huutelemaan itsekseen. Voi tietty olla kosteuttakin järjestelmässä.
Vinkkejä/ideoita?
-
- "Saabisti"
Tarkistaisin ensiksi ovikytkimien toiminnan, painamalla niitä sormella ja mittaamalla.
Kiristys/maadoitusruuvia kääntämällä olen saanut tekohengitettyä
Kiristys/maadoitusruuvia kääntämällä olen saanut tekohengitettyä
Viimeksi muokannut Firges9000, Pe Tammi 07, 2005 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Juu, olen Jaapen kanssa samaa mieltä, linkkivivun nivelneppari irti tai rikki.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6573#86573
Ja nyt kun vivusto on rikki, saattoi polttaa keskuslukon sulakkeen, niin muutkaan ovet ei avaudu eikä sulkeudu.
Ovissa ja katossa olevalla valolla ei ole yhteyttä keskuslukon toimintaan, mutta ovikytkimillä ohjattu kattovalo vaikuttanee hälyttimen toimintaan. Kannattaa putsata kaikki ovikytkimet, ne saa purettua auki ja kontaktipinnat voi hioa puhtaiksi. Ovikytkimissä on kaksi erillistä maadoituskontaktia, joista toinen sytyttää kattovalon ja toinen ovivalon.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6573#86573
Ja nyt kun vivusto on rikki, saattoi polttaa keskuslukon sulakkeen, niin muutkaan ovet ei avaudu eikä sulkeudu.
Ovissa ja katossa olevalla valolla ei ole yhteyttä keskuslukon toimintaan, mutta ovikytkimillä ohjattu kattovalo vaikuttanee hälyttimen toimintaan. Kannattaa putsata kaikki ovikytkimet, ne saa purettua auki ja kontaktipinnat voi hioa puhtaiksi. Ovikytkimissä on kaksi erillistä maadoituskontaktia, joista toinen sytyttää kattovalon ja toinen ovivalon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Näyttäisi kaikilla olevan samat viat ( ominaisuudet )
Mulla toimivat muut ovet paitsi kuskin oven keskuslukitus, ainakin pakkasella. Vänkärin puolelta auto käyntiin ja antaa lämmetä, niin toimii....
Hälytin taas teki kesällä tuota, että alkoi itsestään huuteleen..
Keskikonsolissa oleva lukitusnappikin on alkanut reistaileen, ei aina toimi...
Mulla toimivat muut ovet paitsi kuskin oven keskuslukitus, ainakin pakkasella. Vänkärin puolelta auto käyntiin ja antaa lämmetä, niin toimii....
Hälytin taas teki kesällä tuota, että alkoi itsestään huuteleen..
Keskikonsolissa oleva lukitusnappikin on alkanut reistaileen, ei aina toimi...

# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Liittyyköhän tuohon lukitukseen boxiin vai mihin, mutta mulla taas on sellainen piirre, että lämpimällä ja pakkasella keskuslukitus toimii hyvin, mutta kun liikutaan nollan molemmin puolin (kuten tänä talvena), niin jopas ei tykkää toimia
Vai oisko joku kosketushäiriö jossain? Onko tähän hyviä vinkkejä, mistä voisi lähteä kokeilemaan.
Voiko muuten huono akku vaikuttaa toimivuuteen? Se olisi vaihtokunnossa, sillä akun varaus tipahtaa melko nopeasti, jos pitää virtaa + valoja päällä edes 20 min. Kun lähtee ajamaan, niin sitten yleensä useamman kokeilun jälkeen keskikonsolista käytettävällä napilla saa keskuslukon pelittämään. Välillä se taas toimii kuitenkin aivan normaalisti.
Kyseessä avaimella väännettävä malli.

Vai oisko joku kosketushäiriö jossain? Onko tähän hyviä vinkkejä, mistä voisi lähteä kokeilemaan.
Voiko muuten huono akku vaikuttaa toimivuuteen? Se olisi vaihtokunnossa, sillä akun varaus tipahtaa melko nopeasti, jos pitää virtaa + valoja päällä edes 20 min. Kun lähtee ajamaan, niin sitten yleensä useamman kokeilun jälkeen keskikonsolista käytettävällä napilla saa keskuslukon pelittämään. Välillä se taas toimii kuitenkin aivan normaalisti.
Kyseessä avaimella väännettävä malli.
9000 CC 2.3 90 ennen
Juu, eiköhän se boksi tähänkin päde.. Ainakin mun omissa tonnareissa oli just tommoisia ongelmia ja boksin korjauksella parani.
Nykyinen '96 avaa ja sulkee lukot kiltisti säällä kuin säällä, kun ne juotokset korjasin.
Nykyinen '96 avaa ja sulkee lukot kiltisti säällä kuin säällä, kun ne juotokset korjasin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)