Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Hei!
Vaihtelin tuossa sytytystulpat ja kaikki muut näyttivät normaaleilta, hieman kahvinruskeaa sävyä eristimen kupeessa paitsi ykkössylinteristä. Siinä tulpassa eristin oli kokonaan vaaleanpunainen kuten myös sivuelektrodissa oli havaittavissa häivähdys punertavaa. Musta raja sivuelektrodeissa oli muissa tulpissa paitsi tässä punertavassa.
Tulpat oli NGK BCP5ES kirjan mukaan.
Vaihdoin tilalle varmuuden vuoksi pykälää kylmemmät tulpat. Mistään netistä ei oikein selvinnyt kuvaa vastaavasta paitsi että jos kaikki tulpat on punaisia, mahdollisesti polttoaineen lisäaineilla on vaikutusta. Yhden sylinterin juttua ei tullut vastaan. Eikä mistään tulppatulkkikuvistakaan löytynyt mitään vastaavaa.
Saattaisko ykkösen suutin antaa vähemmän soppaa pyttyyn? Vaiko kansipahvi vaikuttaa? Se taitaa hieman vuotaa kun päästömittarilla tuli mitattua pieni pitoisuus häkää ja hiilivetyjä paisuntasäiliöstä. Autolla on kuitenkin jo ajeltu kohta 420tkm.
Männät näytti tulpanreijistä kurkkimalla ihan normaalinnäköisiltä.
Vaihtelin tuossa sytytystulpat ja kaikki muut näyttivät normaaleilta, hieman kahvinruskeaa sävyä eristimen kupeessa paitsi ykkössylinteristä. Siinä tulpassa eristin oli kokonaan vaaleanpunainen kuten myös sivuelektrodissa oli havaittavissa häivähdys punertavaa. Musta raja sivuelektrodeissa oli muissa tulpissa paitsi tässä punertavassa.
Tulpat oli NGK BCP5ES kirjan mukaan.
Vaihdoin tilalle varmuuden vuoksi pykälää kylmemmät tulpat. Mistään netistä ei oikein selvinnyt kuvaa vastaavasta paitsi että jos kaikki tulpat on punaisia, mahdollisesti polttoaineen lisäaineilla on vaikutusta. Yhden sylinterin juttua ei tullut vastaan. Eikä mistään tulppatulkkikuvistakaan löytynyt mitään vastaavaa.
Saattaisko ykkösen suutin antaa vähemmän soppaa pyttyyn? Vaiko kansipahvi vaikuttaa? Se taitaa hieman vuotaa kun päästömittarilla tuli mitattua pieni pitoisuus häkää ja hiilivetyjä paisuntasäiliöstä. Autolla on kuitenkin jo ajeltu kohta 420tkm.
Männät näytti tulpanreijistä kurkkimalla ihan normaalinnäköisiltä.
Saab 9-5 Vector 2.3t -03 (ex. 9000 2.0i -92, 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t aut. -98)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Vois olla kansipahvin lopun alkua ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
9000 2.3T Aero - 93 Stage 3
#6089
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
aika harvinainen ilmiö..tankkaatko aina samalla bensa-asemalla? bensan laatu voisi vaikuttaa asiaan..voi olla että nuo kylmemmät tulpatkin auttaa asiaan,voihan niistä analysoida jos vetää pari kovaa vetoa ja samantien ottaa tulpan pois niin näkee minkälainen väri sieltä löytyy..ei tuolta netistä paljoa muuta löytynyt kuin yleensä kaikki tulpat oli punaiset ja ilmeisesti juuri jonkun lisäaineen vaikutuksesta..
Jos epäilet kansipahvi vikaa niin kokeile vaikka startata ilman tulppia ennen seuraavaa käynnistystä lentääkö vettä sylinteristä niin tiedät onko siellä glykooli ollut värjäämässä tulppaa..
Jos epäilet kansipahvi vikaa niin kokeile vaikka startata ilman tulppia ennen seuraavaa käynnistystä lentääkö vettä sylinteristä niin tiedät onko siellä glykooli ollut värjäämässä tulppaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Suutinkin ehkä vois olla jotain mujua ettei anna ihan kunnolla soppaa.
Ng hajos yksi suutin ja og:issa ollut muutama enempi tai vähempi tukossa.
Ng hajos yksi suutin ja og:issa ollut muutama enempi tai vähempi tukossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Vaiha ensin tulpat, kiristä oikein. Voi olla että tulppa ollut viallinen. Käytä suuttimen johto irti ja putsaa Crc oxide clean mömmöllä, anna kuivua.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Laitetaan vielä kuva tulpista kaikkien ihmeteltäväksi. Poistan kuvan jossain vaiheessa tulevaisuudessa.
Muoks: Kuva poistettu.
Tulpat olleet paikoillaan varmaan jonkin ~40tkm, kiristetty paketin ohjeen mukaan.
Muoks: Kuva poistettu.
Tulpat olleet paikoillaan varmaan jonkin ~40tkm, kiristetty paketin ohjeen mukaan.
Viimeksi muokannut Elektro, La Helmi 14, 2015 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t -03 (ex. 9000 2.0i -92, 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t aut. -98)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
eiks toi äkkiseltään näyttäis vaan et pikkaisen laihalla käynyt toi sylinteri,ei niinkään paljon punainen..tuolla netissä vaan oli niitä tulipunaisen näköisiä värjäytyneitä tulppia..kannattaa ne suuttimet kokeilla puhdistaa..itsellä on ollut melko lähelle tuon näköisiä tulppia aikaisemmin eikä kyllä pitäisi mitenkään laihalla olla edes seos..ei ole nyt tullut muutamaan tuhanteen kilometriin kurkkailtua omia..
ainoat tulpat mitkä olen täysin kahvinruskeaksi saanut oli jotkut boschilaiset silloin kun auton ostin,olivat paikallaan,tosin pykälää liian kuumat koneeseen..nyttemmin vain NGK:ta käyttänyt.
ainoat tulpat mitkä olen täysin kahvinruskeaksi saanut oli jotkut boschilaiset silloin kun auton ostin,olivat paikallaan,tosin pykälää liian kuumat koneeseen..nyttemmin vain NGK:ta käyttänyt.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Poikkeava sytytystulpan väri 1. sylinterissä
Onpas nuo toiset 3 keltaiset. Mulla ei koskaan ollut nuin pinkki tai keltainen... Jännä värimaailma. Viimeksi kun tulppia tonnarista kurkkailin oli elektrodi vain hiukan valko/punainen, muuten harmaa/mustaa.
Näyttääkö minusta vain vai onko nuo tulppien prikat edes painuneet kasaan? Huono kiristys?
Näyttääkö minusta vain vai onko nuo tulppien prikat edes painuneet kasaan? Huono kiristys?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866