Öljynvaihtovinkit?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Öljynvaihtovinkit?

Viesti Kirjoittaja sarka »

B202 jenkkiturbossa ihan mahdotonta yläkautta ottaa irti, kun on tuo jaettu imusarja. T: ei vielä kertaakaan oo sotkematta onnistunu suodattimen vaihto :lol: Aina saa pestä tallin lattian, takin, lasit, viikset ja ohjausvaihteen... Alakautta joko ketjuavaimella tai tuolla 3-piikkisellä + nivel + jatkovarsi. Riittää kun tunkkailee keulan ilmaan öljyjen laskemisen jälkeen.

En tiedä miten on, jos viittis irrotella sisälokaria vänkärin puolelta, pääsisköhän sieltäkään sen paremmin... Ei oo tullut suodatinta koskaan ajateltua kun on irrottanut :wink:

Paikallinen varaosaliike antoi kourallisen eri kokoisia kupariprikkoja ilmaiseksi, kun kävin hakemassa alipaineletkua :)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: Öljynvaihtovinkit?

Viesti Kirjoittaja ilzu »

Vuosi sitten meni öljynvaihdossa vähän reilummin uutta möljyä B234R-koneeseen. Sattuneesta syystä tonnari oli lepäillyt pari viikkoa tallissa ennen öljynvaihtoa. Lienee kaikki vanhat valuneet öljypohjaan.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Vastaa Viestiin