9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Tehtaalta automaattia on saanut 200hv versiona.
Automaatti AEROt on rajattu 200hv.

Ota ulos se 200hv/350Nm mikä tehtaan setupissa jos jänskättää liikaa.
Tämä onnistuu helposti/halvalla softaamalla moottorinohjaus ("lastuttamalla") ja asentamalla magneettiventtiili.

Kokemuksen mukaan stg3 toimii myös, silloin vääntö rajataan yleensä 400nm tuntumaan.
Toki stg3 kannattaa pitää tolkku mukana eikä esim paikaltaan survasta kaasua pohjaan. 1sen ja 2sen pakat antautuu (kuulemma) ensimmäisenä.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Automaatin saa vakiollakin motilla rikki jos käyttää väärin. Yleensä tuota ~400nm on pidetty kestävyyden rajana. Vähän enemmänkin varmaan kestää, mutta tosiaan noita paikaltaanlähtöjä ja kaasu pohjassa vaihtamisia kannattaa välttää, samoin kuin kickdownin runsasta käyttöä.

Mulla on nyt pyörinyt ~100tkm steg3 automaatin kanssa (edit: tällä hetkellä mittarissa ~375tkm), eikä vielä ole ollut ongelmia. Järki päässä kun ajelee niin kyllä se kestää.
Viimeksi muokannut Mawerick, La Huhti 05, 2014 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Nonni.

Vähän referenssiä näistä vireistä.
Mulla on itellä tuo kohta 300k ajettu automaattitonttu. nou problem.
Vesan tekemä, pikkasen rajoteltu steg 3 softa sisuksissa3" putkisto sporttikatti... jotain 230 hepon yläpuolella, siis rehellisesti. (pitäis kait olla n.250hp) eikä ole pehmennelty sillä kaasujalalla :wink:

Mun näkemys tuosta virittämisestä.
- Steg 1 kestää ihan varmasti kaikki. (minimi asetus, jos kerran softaa muokataan)
Kansipahvin vaihto ei tosin olisi humpuukia, jos on vielä alkuperäinen.
- steg 2 ei sillä mitään tee, kun kerran alottaa, niin laittaa sitten sen putkiston, ja suosiolla steg 3
- Steg 3, automaatti väsyy tähän, jos ei osaa olla kiusaamatta sitä. Luistot lisääntyy pikkuhiljaa. Mikään mulla ei varsinaisesti ole hajonnu, mutta selvästi on menny kumisiksi vaihdot. (voi olla jotain muutakin, mutta tää on mun tunne).
Suuttimet alkaa olla rajoilla, eikä turbokaan tuosta tykkää... (siis ihan parhautta)

Tuo tonnarin kone on kyllä kovaa tekoa, eikä se ihan pienistä vireistä säikähdä. Öljyjä tietenki kannattaa vaihdella ja katsoa vähän, miten sitä pientä turboa kiusaa... ei nimittäin paljoa tarvi polkea, kun mutkan väri muuttuu punaseksi... :lol:

Tämähän tietenkin tarkoittaa lopulta sitä, että kun virikärpänen puraisee, niin överiksi se aina menee... eli laita se steg 1 sinne ja site lisää ens vuonna. 8)

Kaikki saa rikki, kun virittää. Varmempaa on käyttää sitä tietämystä, mikä noilla enemmän asiaa tutkineilla softamiehillä on. Semmoset, isommat suuttimet ja enemmän ahtoja ilman kummempaa ohjausta viritykset on paljo vaarallisempia. Tehoa ei samalla tavalla saa ja sitä tulee helposti väärään kohtaan kestävyyden kustannuksella.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
ville kinnunen
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2014 14:16
Paikkakunta: kangasala

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

jos joku ohjelmoija löytyisi tampereen seudulta,niin olisin tyytyväinen :D ja toki jostain mankkuvena?
9000 vm 95 pienpaine puhallin
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000 CS -96 fuelcut-rajan nostaminen

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin