Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Ostin 9000 CD Saabin tänään.
Hieno auto on ajaa ja hyvin kiihtyy, kun on ensin vauhtiin saanut.
Kotimatkallla nautiskelin kylmää puhaltavasta ilmastoinnista ja pehmeästä kyydistä.
N. 50 km jälkeen rupesi kuulumaan töyssyissä kummallista kirskuntaa. Lopulta tuo kirskunta kuului koko ajan. Ihmettelin, notta mitä v...tua. Sitten keksin tai oikeamminkin tuli mieleen, että sammutanpa puhaltimen, jos vaikka kirskunnan kohde paikallistuisi helpommin. Heti löytyi. Se puhallin! No muutaman minuutin kun oli pois, niin ei enää kirskunut. Hyvä juttu!
Ajettuani 70km auto hyytyi kokonaan. Ei käy ollenkaan. Startetessa kyllä vähän yritti käyntiin. Siinä vaiheessa jo soitin myyjälle, että minkä pommin mulle möi. Oli kovin pahoillaan ja kertoi että hänellä oli pelannut ihan hyvin.
Ai niin, jossain vaiheessa syttyi check engine valo. No siitä en suuremmin välittänyt.
Kuitenkin ihmettelin, kun bensa mittari ei vajonnut mihinkään. Mittarin mukaan menovettä oli vielä 20 litraa. Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin en osannut ruveta mitään muuta tehdä kun käydä ostamassa kanisterin ja bensaa. Kappas mokomaa, sillä olikin vaan jano. Bensa mittari ei toiminut. Myyjälle soitettuani, että matka jatkuu, hän epäili voisiko pari sataa kilometriä sitten tehty bensapumpun vaihto vaikuttaa mittariin. Tiedä hänestä, mutta kotona ollaan ja ainakin päällisin puolin nätti Saabi on pihassa.
Toivottavasti yhteinen taival jatkuu vähän vähemmän mielenkiintoisesti!
Hieno auto on ajaa ja hyvin kiihtyy, kun on ensin vauhtiin saanut.
Kotimatkallla nautiskelin kylmää puhaltavasta ilmastoinnista ja pehmeästä kyydistä.
N. 50 km jälkeen rupesi kuulumaan töyssyissä kummallista kirskuntaa. Lopulta tuo kirskunta kuului koko ajan. Ihmettelin, notta mitä v...tua. Sitten keksin tai oikeamminkin tuli mieleen, että sammutanpa puhaltimen, jos vaikka kirskunnan kohde paikallistuisi helpommin. Heti löytyi. Se puhallin! No muutaman minuutin kun oli pois, niin ei enää kirskunut. Hyvä juttu!
Ajettuani 70km auto hyytyi kokonaan. Ei käy ollenkaan. Startetessa kyllä vähän yritti käyntiin. Siinä vaiheessa jo soitin myyjälle, että minkä pommin mulle möi. Oli kovin pahoillaan ja kertoi että hänellä oli pelannut ihan hyvin.
Ai niin, jossain vaiheessa syttyi check engine valo. No siitä en suuremmin välittänyt.
Kuitenkin ihmettelin, kun bensa mittari ei vajonnut mihinkään. Mittarin mukaan menovettä oli vielä 20 litraa. Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi, niin en osannut ruveta mitään muuta tehdä kun käydä ostamassa kanisterin ja bensaa. Kappas mokomaa, sillä olikin vaan jano. Bensa mittari ei toiminut. Myyjälle soitettuani, että matka jatkuu, hän epäili voisiko pari sataa kilometriä sitten tehty bensapumpun vaihto vaikuttaa mittariin. Tiedä hänestä, mutta kotona ollaan ja ainakin päällisin puolin nätti Saabi on pihassa.
Toivottavasti yhteinen taival jatkuu vähän vähemmän mielenkiintoisesti!
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Lämppärin puhaltimen moottorin laakerit kestää sen 250 tkm + ja sitten saa vaihtaa.
Bensapumpun asentaja on vääntänyt kohon varren tai asentanut pumpun ämpärin väärään suuntaan ettei koho pääse edes koskaan laskeutumaan pohjalle saakka ja siksi näyttää vielä ainetta vaikka tankki on tyhjä
Bensapumpun asentaja on vääntänyt kohon varren tai asentanut pumpun ämpärin väärään suuntaan ettei koho pääse edes koskaan laskeutumaan pohjalle saakka ja siksi näyttää vielä ainetta vaikka tankki on tyhjä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Kaytetyn auton kun ostaa, niin tankissa on aina maksimissaan 10 litraa. Vanha viidakon sanonta on valitettavasti luotettavampi kuin polttoainemittari.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Onko tuon anturin korjaus kovin paha homma?
Olisihan se mukava, että näyttäisi edes vähän sinne suuntaan, mitä bensaa on.
Olisihan se mukava, että näyttäisi edes vähän sinne suuntaan, mitä bensaa on.
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Jos pumpun kannessa ja tankin päällä olevat merkit ei ole kohdakkain, mittarin näyttämän korjaukseksi voi riittää kääntää pumppu oikeaan asentoon niin, että merkit tulee kohdakkain.
Tässä merkit eivät ole kohdakkain:
Tuota ruskeata pumpun kannen kiinnitysmutteria pitää saada kierrettyä löysälle, jotta pumppua saa käännettyä. Jos vika on syvemmällä (esim. anturin kohon varsi taipunut), pumppu pitää ottaa tankista ylös. Pumpunvaihto-ohjeet kokonaisuudessaan: http://www.fixmysaab.com/9000/fuelpump/ ... p?nsteps=3
Puhallinmoottorijumppa on työläämpi kuin bensapumppuhommat.
http://www.fixmysaab.com/9000/heat/intro.asp?nsteps=5
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php
Tässä merkit eivät ole kohdakkain:
Tuota ruskeata pumpun kannen kiinnitysmutteria pitää saada kierrettyä löysälle, jotta pumppua saa käännettyä. Jos vika on syvemmällä (esim. anturin kohon varsi taipunut), pumppu pitää ottaa tankista ylös. Pumpunvaihto-ohjeet kokonaisuudessaan: http://www.fixmysaab.com/9000/fuelpump/ ... p?nsteps=3
Puhallinmoottorijumppa on työläämpi kuin bensapumppuhommat.
http://www.fixmysaab.com/9000/heat/intro.asp?nsteps=5
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Okei
Kiitokset!!
Kiitokset!!
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Toi on helppo ja halpa korjaus joka auttoi myös oman auton ongelmaan.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Mulla on silleen, että näyttää joku 5-10 litraa liikaa, vaikka on ämpäri useampaan kertaan otettu pois ja laitettu oikeaan asentoon. Kerran sitten lainasin 9-3:n ämpäriä, kun oma pumppu oli porsinut. Siinähän on erilainen tuo koho, niin vaihdoin sen omasta ämpäristäni. Tällä sitten näytti lähemmäs totuutta. Eli ilmeisesti sähköisellä puolella on jotain pientä häikkää omassa ämpärissäni, ts. liian suuri/pieni resistanssi. Jännä, sano Routalempi...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Uuden Saabistin kotiinpaluumatka.
Voi toki olla niinkin että mittariston sisällä olevien ruuvien kiristämisellä tuo näyttämä alkaa taas toimia kuten kuuluukin.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551