Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Öljyä kuluu 1-2l/1000km. Savuttaa ja huohottaa öljyhöyryjä. Menikö mäntä vai mikä? 250000 km ajettu 2.3T
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kai olet heti ensimmäiseksi tsekannut sen takaiskuvenan huohotusletkussa, joka johtaa venakopasta kaasuläpälle? Jos se ei toimi, pääsee ahtopaine sitä kautta imusarjasta venakopan alle jne.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Näytti toimivan, tosin nihkeästi. Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa karmean öljynkulutuksen ja savutuksen + huohotuksen vaikka koko huohotin on irti venttiilikopan kannesta?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Missä kunnossa ahdin?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Mites ahtimen kunto helpoiten todetaan? Ahtaa kyllä ihan ok eikä pidä ääntä.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

ota db irti ja tsekkaa välykset..kauheaa klappia siellä ei tartteis olla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Niin joo, mullakin ahtoi vielä eikä pitänyt ääntä vaikka akselissa oli väljää enemmän kuin reilusti. Tosiaan downpipe irti ja turbiinin akselista kiinni, ei saisi tuntua akselin suuntaista välystä ollenkaan ja poikittaistakin korkeintaan pikkuisen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Ahtimen imupuolella pientä säteisvälystä, päittäisvälystä ei ollenkaan. Kaikki tulpat samanvärisiä. Ahtoputki ennen läppäkoteloa aivan kuiva öljystä. Jonnekkin se öljy katoaa. Viikonloppuna downpipe irti ja kokeilemaan turbiinipuolen välys.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

dieselmies kirjoitti:Näytti toimivan, tosin nihkeästi. Voiko sen toimimattomuus aiheuttaa karmean öljynkulutuksen ja savutuksen + huohotuksen vaikka koko huohotin on irti venttiilikopan kannesta?
kyllähän se aiheuttaa, jos tuossa talven kovilla pakkasilla näit femmoja tienvarressa niin tuon huohotuksen takia ne useimmiten sielä olivat, huohotus jäätynyt tukkoon ja oksentanut sitten öljyt jostain muualta pihalle ja ajettu kone paskaksi...
tonnarissa ei nyt ihan sama ole tapahtunut mutta kumminkin siis huohotuksen ja niiden takaiskujen tarvii toimia hyvin varsinkin turbo autossa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
phvk
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja phvk »

Minulla on 250000 ajetussa 2.0t tonnarissa ihan sama ongelma, tosin se ei savuta yhtään. 1-2 litraa öljyä katoaa tuhannella kilometrillä. Ostin auton auton syksyllä ja siitä puuttui venttiilikopasta lähetevän huohottimen letkun tiiviste, yhdelmä oli rautalangalla viritelty koppaan kiinni. Laitoin siihen talvella tiivisteen asiaa mitenkään ajattelematta, mutta se öljy taisi siinä kohtaa alkaa kulumaan. Voisiko tuo ongelma siis korjaantua vaihtamalla huohottimen letku takaiskuventtiileineen?
Ex. 900, 4x 9000, 9-5
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Itse asiassa se takaiskuventtiili oli sökö. Liekö se aiheuttanut öljynkulutusta. No huomenna näkee paljonko menee 100 kilsalla
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Öljyä kuluu. Painetta kampikammiossa. Mäntä halki?

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Pitääpi itsekin varmuudeksi vaihtaa takaiskuventtiili. Jonkin verran on alkanut öljyä katoamaan tonnarissa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Vastaa Viestiin