Mitkä iskarit tonnariin?
Mitkä iskarit tonnariin?
Etuiskarit taitaavat mennä kohtapuoleen vaihtoon. Aerossahan on vakiona Sachsin alustasarja. Onko kaikissa -97 mallisissa tonnareissa (2.3T) vakiona Sachsin iskarit? Varaosakirjat eivät Aeroa erikseen tunnista, jolloinka voisi olettaa, että Aerossa samat iskarit kuin muissa 2.3 Turboissa. Alusta on Aerossa hieman muita matalampi, mutta iskarithan ei siihen kauheasti vaikuta.
No tuo äskeinen on sivukysymys ja tässä varsinainen. Mikähän olisi hinta/laatusuhteeltaan paras iskari eteen? Varaosamaailma tarjosi Sachsia hintaan 110 e/kpl ja Monroeta 106 e/kpl. Motonetissä Sachs/Boge 83.76 e/kpl, liekö sama Sachs kuin Varaosamaailmassa. Mistäs muista merkeistä on tonnariväellä kokemusta, ja mitä suositellaan?
No tuo äskeinen on sivukysymys ja tässä varsinainen. Mikähän olisi hinta/laatusuhteeltaan paras iskari eteen? Varaosamaailma tarjosi Sachsia hintaan 110 e/kpl ja Monroeta 106 e/kpl. Motonetissä Sachs/Boge 83.76 e/kpl, liekö sama Sachs kuin Varaosamaailmassa. Mistäs muista merkeistä on tonnariväellä kokemusta, ja mitä suositellaan?
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Motonetin Sachs/Boge on super touring, eli jokseenkin vakioiskari. Semmoset on ittelläni, ja ei ole huonot olleet toistaiseksi. Ainoa outo seikka, jonka syystä ei ole varmuutta, on se, että auton keula nousi korkeammalle iskarien vaihdon yhteydessä, eli lieneekö mitoituksessa jotain eroa alkuperäiseen... se on syytä tarkistaa.
Lukemani perusteella Koni sportit olisiva paras vaihtoehto. Sain sen käsityksen että Bilstein:llä mukavuus kärsii huomattavasti. Samoin toki käy jos Koneja säätää riittävän tiukalle. Itsellä on Koni sportit odottamassa asennusta. H&R jouset ja poly puslat tulossa. Toivottavasti parin viikon päästä on omakohtaisia kokemuksia Koneista (mielellään positiivisia). ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Valittiin 2.3T tonnariin Bilsteinin iskarit ja asialliset ovat. Konit, joita kyseltiin, olisivat olleet patruunamallit, jotka asennetaan vanhoihin jousijalkoihin eli iskarien kuoriin (tietenkin koskee vain etupäätä). Jotenkin Bilsteinit tuntui luotettavammilta, koska ne ovat kokonaiset iskarit, patruunat voivat ruveta ajanmyötä kolisemaan, jos alkuperäinen jousijalka katkaistu liian lyhyeksi.
Jousina Eibach/Nordic.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
ei kait vaaan väärät 35mm alustalle.. prkle.ajn kirjoitti:Motonetin Sachs/Boge on super touring, eli jokseenkin vakioiskari. Semmoset on ittelläni, ja ei ole huonot olleet toistaiseksi. Ainoa outo seikka, jonka syystä ei ole varmuutta, on se, että auton keula nousi korkeammalle iskarien vaihdon yhteydessä, eli lieneekö mitoituksessa jotain eroa alkuperäiseen... se on syytä tarkistaa.
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
99:ssä ei Bilsteinin Racingeilla tullut mukavuusongelmia. Ei myöskään työkaverilla 900:ssa Sporteilla.
Sen sijaan 9-3:ssa Konin säädettävillä Sporteilla on kyllä mukava jos säätää minimiin, mutta on sitten myös _löysä_. Jos taas ruuvaa tiukemmalle niin muuttuu kivireeksi eikä silti hillitse vielä kunnolla kallistelua. En suosittele.
Sen sijaan 9-3:ssa Konin säädettävillä Sporteilla on kyllä mukava jos säätää minimiin, mutta on sitten myös _löysä_. Jos taas ruuvaa tiukemmalle niin muuttuu kivireeksi eikä silti hillitse vielä kunnolla kallistelua. En suosittele.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
juu juu..qaw kirjoitti:99:ssä ei Bilsteinin Racingeilla tullut mukavuusongelmia. Ei myöskään työkaverilla 900:ssa Sporteilla.
Sen sijaan 9-3:ssa Konin säädettävillä Sporteilla on kyllä mukava jos säätää minimiin, mutta on sitten myös _löysä_. Jos taas ruuvaa tiukemmalle niin muuttuu kivireeksi eikä silti hillitse vielä kunnolla kallistelua. En suosittele.
mulle riitttää tieto että olisi ei progressiiviset... kun tuollaiset tuli jo "tilattua"
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)