Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
gupong
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 19:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja gupong »

Kirjotellaas nyt itsekkin kun tuota jlukan autoa ja softia tullut ihmeteltyä.

Itsellä on vain tuo karvalakkimallin lpt-bdm käytössä, ensimmäinen kirjoitus meni mukamas lävitse mutta uusi dumppaus ja vertailu paljasti että melko puuroahan flasheilla oli. Tässä välissä kerkesin käyttää T5:sta virtoja pois ja korruptoitunut koodi ilmeisesti aiheutti loputtoman reset-loopin jolloin BDM:llä ei päässyt enää MCU:ta pysäyttämään ja preppaamaan kirjoitusta varten.

Käytin flashien CE-pinnit 5V:ssa jolloin MCU:n pysäyttäminen onnistui, flashien tyhjennys meni tosin lävitse vasta XX:lla yrityksellä mutta nyt näyttäisi tyhjennys ja uusi kirjoitus onnistuneen jo ilman ongelmia. Virtalähde oli 15V/3A, kirjoitusjännite piirillä 11,85V mikä on lienee vielä hieman alakanttiin?

Nopeasti tuota bensa- ja viinasoftaa vilkasemalla pitäisi samoilla kaasunavautumilla ahtopyyntien olla molemmilla softilla suht lähellä toisiaan, joten lienee tuo alkuperäisen bensa-ecu:nkin raudassa on ongelmaa kun kerran sulakettakin polttaa. Lisäksi tuo TCS:n poiston kanssa on lienee menty sieltä mistä aita on matalin ja jätetty TCS-mallin poljin ja vaijeri, sen verran olemattomalta vaikutti kaasuläpän avautuma ja täysiä pyyntejä tuo ei varmastikkaan saa. :)
9-3 -01 Business
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps, tuolla flashien disablella saakin sen taas henkiin jos on ikuisessa resettiloopissa kuten huomasitkin.

12 volttiahan se nimellisesti pitäisi olla, joten ehkä vähän alakanttiin. On tosiaan usein vanhat flashit vähän nihkeitä erasoitumaan ja siinä LPT-BDM:ssä ei ollut 6 vuotta sitten ainakaan ihan yhtä tehokas erasointialgo kuin P&E-microlle tehty "brute" versio. T5Canflasher myöskin yleensä saa kerrasta tyhjättyä kunhän jännite piisaa.
Käytätkö muuten uusimpia skriptejä (pitäisi olla max. pari vuotta vanhat ne mitä Just4Pleisure teki trionictuningilla), vai jotain vanhoja?

Jos CANUSB löytyy niin T5Suite realtimella voi katsella mikä on TPS potikan signaali kun poljin on pohjassa, ja kertoohan se boost requestinkin suoraan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
gupong
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 19:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja gupong »

jcarlson kirjoitti: Käytätkö muuten uusimpia skriptejä (pitäisi olla max. pari vuotta vanhat ne mitä Just4Pleisure teki trionictuningilla), vai jotain vanhoja?

Jos CANUSB löytyy niin T5Suite realtimella voi katsella mikä on TPS potikan signaali kun poljin on pohjassa, ja kertoohan se boost requestinkin suoraan.
Enpä noita uudempia Just4Pleisure:n universal scriptejä ole huomannutkaan, eli paria vuotta vanhemmat oli käytössä. Lienee lähes huonoin mahdollinen kokoonpano T5:n tyhjäämistä ajatellen.

CANUSB on vasta hankintalistalla, pitänee tehdä asiat vaikeimman kautta ja käydä manuaalisesti lävitse nuo TCS:n poistoon liittyvät osat :)
9-3 -01 Business
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jull3 »

jcarlson kirjoitti: Jos CANUSB löytyy niin T5Suite realtimella voi katsella mikä on TPS potikan signaali kun poljin on pohjassa, ja kertoohan se boost requestinkin suoraan.
Senverran varastan tätä ketjua kun tässä on tuosta TPS potikasta ollut puhe, että pitäisikö yleisesti sen "wot" arvon olla se 155 mikä on kartoissa TPS:n "maksimi"?

Itellä on tuo TPS täyskaasuvedossa 144, korkeintaan 145...
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole T5:ssä niin justiinsa, se toinen pystyrivi on AD-muuntimen arvo 130 ja sillä tavanomaisesti annetaan myöskin jo täysi ahtopyyntö. Eli kunhan on yli tuon 130 täyskaasulla niin sitten antaa kaikkensa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Aero ahtoi liikaa ja nyt ei tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jull3 »

jcarlson kirjoitti:Ei ole T5:ssä niin justiinsa, se toinen pystyrivi on AD-muuntimen arvo 130 ja sillä tavanomaisesti annetaan myöskin jo täysi ahtopyyntö. Eli kunhan on yli tuon 130 täyskaasulla niin sitten antaa kaikkensa.
Kiitos kommenteista, pitää laittaa sitten hieman lisää pyyntejä jo tohon 130 sarakkeeseen.
Vastaa Viestiin