Höyrystinkotelo, jossa raitisilmasuodatinkin on, irrotetaan kiinnityksestään (pari ruuvia) ja liikutetaan kohti matkustajan puolta sen pari senttiä, minkä mahtuu liikkumaan. Apumiehen puuttuessa laitetaan kuormaliina tms pitelemään höyrystinkoteloa sivulle siirrettynä. Puhallinkotelon puoleista päätä voi vähän nostaa ylöspäin, koska puhallinkotelo on osittain höyrystinkotelon alla. Höyrystinkoteloon tulevia ilmastointiputkien liitoksia ei irroteta eikä edes löysätä.
Puhallinkotelon lämppärilaatikkoon liittyvän päädyn yläreunassa on pykälä, joka pitää puhallinkotelon tiukasti lämppärilaatikon aukon yläreunaa vasten. Puhallinkotelo lähtee liikkeelle lukitusklipsit vapauttamalla ja puhallinkotelon lähinnä etupuskuria olevaa osaa ylöspäin nostamalla (pyörähdystaktiikka). Samalla viimeistään joutuu höyrystinkotelokin vähän nousemaan. Kun pyörähdysliikettä on liikuttu sentin-pari, puhallinkotelon päädyn alareuna on tullut ulos lämppärilaatikosta ja koko puhallinkoteloa voi liikuttaa alaspäin, ja puhallinkotelon yläreunan pykälä saadaan vedettyä ulos lämppärilaatikosta.
Lämppärilaatikolla tarkoitan tässä lämppärinkennon ympärillä olevaa kotelointia, joka on rintapellin toisella puolella kojetaulun sisällä.
![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/puhallinkotelo1_zps9a9d82fa.gif)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00