Tonnari ei lähde käyntiin.
Tonnari ei lähde käyntiin.
Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Allekirjoituksen Tonnari ei lähde käyntiin. Sahaa ja sahaa, bensaa on tankissa ja akussa on virtaa. Check engine valo ei sammu kun laittaa sytytysvirran päälle. Myöskin jäähytinnesteen valo palaa mutta se nyt ei liity tähän varmaankaan (vuoto tiedossa oleva asia).
Kaikki muu tuntui olevan niinkuin pitääkin, ja silmämääräisestikin kaikki ok.
Autolla ei ole ajettu tammikuun jälkeen, mutta säännöllisesti käyty aina käynnistelemässä ja liikuttelemassa.. Viimeeksi pari-kolme viikkoa sitten.
Nyt sittenkun olisi ollut tarkoitus alkaa liikennöimään onkin auto erimieltä.
Onko kellään heittää ideoita miksi?
Allekirjoituksen Tonnari ei lähde käyntiin. Sahaa ja sahaa, bensaa on tankissa ja akussa on virtaa. Check engine valo ei sammu kun laittaa sytytysvirran päälle. Myöskin jäähytinnesteen valo palaa mutta se nyt ei liity tähän varmaankaan (vuoto tiedossa oleva asia).
Kaikki muu tuntui olevan niinkuin pitääkin, ja silmämääräisestikin kaikki ok.
Autolla ei ole ajettu tammikuun jälkeen, mutta säännöllisesti käyty aina käynnistelemässä ja liikuttelemassa.. Viimeeksi pari-kolme viikkoa sitten.
Nyt sittenkun olisi ollut tarkoitus alkaa liikennöimään onkin auto erimieltä.
Onko kellään heittää ideoita miksi?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Kuuluuko bensapumpun ääni, kun tarjoat bensapumpun sulakkeelle hyppylangalla jännitettä?
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Ääni kyllä kuului, kun ensimmäisen starttausyrityksen yhteydessä laittoi virrat päälle.. Sittemmin ei kuulunut..jus kirjoitti:Kuuluuko bensapumpun ääni, kun tarjoat bensapumpun sulakkeelle hyppylangalla jännitettä?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Se pumppu pyörittää n. 4 sekkaa kun laittaa virrat päälle. Sen jälkeen jos koittaa uudelleen, niin se ei pyöri koska linjassa on jo paine. Kyllä se varmaan bensaa saa, mutta voihan senkin varmistaa kun ottaa bensatukista syöttöletkun irti ja starttaa. Mielellään tietty joku astia/rättiviritys siihen, ettei ole koko konehuone bensassa..
Mitenkäs kampiakselin asentotunnistin?
Mitenkäs kampiakselin asentotunnistin?
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Juu ja ihan normaalisti pyörittikin ekalla kertaa kun virrat päälle laitoin ja yritin starttaa.. Sitten ei enää, mutta ajattelinkin että ei varmaan kuulukaan huristaa koska painehan siellä jo on..jefreitteri kirjoitti:Se pumppu pyörittää n. 4 sekkaa kun laittaa virrat päälle. Sen jälkeen jos koittaa uudelleen, niin se ei pyöri koska linjassa on jo paine. Kyllä se varmaan bensaa saa, mutta voihan senkin varmistaa kun ottaa bensatukista syöttöletkun irti ja starttaa. Mielellään tietty joku astia/rättiviritys siihen, ettei ole koko konehuone bensassa..
Mitenkäs kampiakselin asentotunnistin?
Ei ole mitään hajua asentotunnistimesta.. Niinkun ei yksinkertaisesti ole hajua yhtään mistään muustakaan mistä tämä yhtäkkinen ongelma vois johtua..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Jos autossa on LH ja DI/APC eikä Trionic, niin pumppua pyöritetään vasta kun ruiskulle tulee startatessa kierroslukutieto.
Pumpun ohjaus ei kummassakaan järjestelmässä perustu bensanpaineeseen, pumppu käy moottorin käydessä jatkuvasti ja ylimääräiset bensat kulkevat paineensäätimeltä takaisin tankkiin.
Bensanpaineen ja tuoton arvionnissa saa enemmän informaatiota irrottamalla paluuletkun liitoksen bensakiskolta. Jos pumppuasennelma kykenee pumppaamaan yli paineensäätimen painerajan, paluuletkusta virtaa bensa. Sökö pumppu tai haljenneut letku tankissa voi lorottaa jonkun verran ilman vastapainetta, muttei kykene pumppaamaan paineella.
Ehdotan edelleen ensiksi pumpun kuuntelua hyppylankasyötöllä.
Pumpun ohjaus ei kummassakaan järjestelmässä perustu bensanpaineeseen, pumppu käy moottorin käydessä jatkuvasti ja ylimääräiset bensat kulkevat paineensäätimeltä takaisin tankkiin.
Bensanpaineen ja tuoton arvionnissa saa enemmän informaatiota irrottamalla paluuletkun liitoksen bensakiskolta. Jos pumppuasennelma kykenee pumppaamaan yli paineensäätimen painerajan, paluuletkusta virtaa bensa. Sökö pumppu tai haljenneut letku tankissa voi lorottaa jonkun verran ilman vastapainetta, muttei kykene pumppaamaan paineella.
Ehdotan edelleen ensiksi pumpun kuuntelua hyppylankasyötöllä.
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Aha, hyvää tietoa. Sitä ihmettelinkin miksi kun kääntää avaimen ykkös asentoon, niin ei kuulu pumpusta ääntä niinkuin 9-5 tekee. Nyt se selvisi - ilman starttausta LH:ssa ei pumpata mitään.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Tänään sitten aamulla auto lähti käyntiin ihan normaalisti kun töihin lähtiessäni kävin kokeilemassa.
Töistä sitten lähtiessäni kotiinpäin, oli auto samaa mieltä kuin eilen että eipä lähdetä, sahaa vaan vaikka akku tyhjäksi mutta en käynnisty..
Tosin, erona oli tähän päivään se, että eilen illalla käynnistysyrityksissä oli mukana kokoajan palava CE valo. Nyt se valojen aatelija ei palanut lainkaan, sammui ihan normaalisti vähän ajan kuluttua virtojen ollessa päällä..
Siellä se nyt lojuu työpaikalla, mitähän sille ja keksis.. Ei mitään hajua!
Töistä sitten lähtiessäni kotiinpäin, oli auto samaa mieltä kuin eilen että eipä lähdetä, sahaa vaan vaikka akku tyhjäksi mutta en käynnisty..
Tosin, erona oli tähän päivään se, että eilen illalla käynnistysyrityksissä oli mukana kokoajan palava CE valo. Nyt se valojen aatelija ei palanut lainkaan, sammui ihan normaalisti vähän ajan kuluttua virtojen ollessa päällä..
Siellä se nyt lojuu työpaikalla, mitähän sille ja keksis.. Ei mitään hajua!
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Kokeile toisella sytkäkasetilla
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Tuli käytyä vähän ropeltamassa laitosta.
Hyppylangalla virtaa bensapumpun sulakkeelle, ei mitään ääntä mistään.
Koneeseen menevä bensaletku irti ja starttia, ei tippaakaan tule bensaa.
Kaikesta tästä voimme varmaan todeta että pumppu kypsynyt?
Hyppylangalla virtaa bensapumpun sulakkeelle, ei mitään ääntä mistään.
Koneeseen menevä bensaletku irti ja starttia, ei tippaakaan tule bensaa.
Kaikesta tästä voimme varmaan todeta että pumppu kypsynyt?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Tutkittiin tänään lisää.
Pumpulle ei tule sähköä. Eikä myöskään pumpun releelle..
Mitähän sitten keksis katsella?
Pumpulle ei tule sähköä. Eikä myöskään pumpun releelle..
Mitähän sitten keksis katsella?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Jaa, missäs tässä autossa sijaitsee sellainen kuin paineensäätörele?
Kuulin että se voisi olla järjestyksessä seuraava asia mitä pitäisi tutkia..
Kuulin että se voisi olla järjestyksessä seuraava asia mitä pitäisi tutkia..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Ei taida kukaan tietää mitään koko asiasta.. Mikä tuossa voi nyt sitten olla näiden selvitettyjen asioiden perusteella..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Ei ole paineensäätörelettä. Pumppu käy moottorin käydessä jatkuvasti, bensakiskossa oleva mekaaninen paineensäädin ohjaa ylimääräiset bensat takaisin tankkiin paluuputkea pitkin.
Minkälaisessa tilanteessa ja miten mittailit, ettei pumpulle tule jännitettä? Starttasit samalla?
Minkälainen auto, LH vai Trionic?
Pumpussa nyt ainakin on vikaa, jos pumppu ei käy saadessaan jännitettä.
Minkälaisessa tilanteessa ja miten mittailit, ettei pumpulle tule jännitettä? Starttasit samalla?
Minkälainen auto, LH vai Trionic?
Pumpussa nyt ainakin on vikaa, jos pumppu ei käy saadessaan jännitettä.
Re: Tonnari ei lähde käyntiin.
Mitattiin ensin niin että laitettiin virrat päälle, sen lisäksi startaten. Missään vaiheessa ei tule mitään virtaa pumpulle. Eikä niin pumpun releellekkään.jus kirjoitti:Ei ole paineensäätörelettä. Pumppu käy moottorin käydessä jatkuvasti, bensakiskossa oleva mekaaninen paineensäädin ohjaa ylimääräiset bensat takaisin tankkiin paluuputkea pitkin.
Minkälaisessa tilanteessa ja miten mittailit, ettei pumpulle tule jännitettä? Starttasit samalla?
Minkälainen auto, LH vai Trionic?
Pumpussa nyt ainakin on vikaa, jos pumppu ei käy saadessaan jännitettä.
Emminä tiiä noista LH:ista sun muista. Semmonen 2.3 litranen turbo se nyt kuitenkin on Sytkäkasetti on.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98