9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
La_x
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2014 19:56

9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja La_x »

9000 2,3T tyhjäkäynti vähän seilaa ja mielestäni alakiekoilla on hengetön ja vähän tuntuu nykivän. Ei lähde vetämään kunnolla kun lataa 80 vauhdista vitosella, mutta tiputtaessa heti ja isoilla kiekoilla vetää niinkuin pitää. Tyhjäkäyntikin tosiaan seilailee.

Ostin vaan tollasen halvalla pois ja koeajolla huomasin heti tollaset, niin onko tuolla tyyliin immu tai lambda sökö? Oireet ois vähän samanlaiset kuin omassa ex Vectrassa tai kaverin nissanissa, niitäkään ei ole vielä selvitetty :lol:

Älkää kysykö tarkennuksia, olen ajanut autolla 10km vasta.

Niin ja sitten mites tuosta saa sen 230hp? Ihan vaan mankkuvena paikalleen, kun -94 matalapaine ei vissiin sitä omista ja sitten vaan joku foorumilainen tietsikan kanssa kaljapalkalla ohjelmoimaan? :)
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tehon lisäykseen juuri noin.

Jos tossa on pitkä loota, niin ei se jaksakaan 80:stä vielä vitosella mihinkään lähteä.

Tyhjäkäynnin seilaukseen todennäköisin syyllinen lienee likainen tyhjäkäyntiventtiili.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Moro!

Niin trionic vehjehän tämä ilmeisesti on, mutta 2.3 koneella toisin kuin mitä sanoit. Ilmamassamittariahan ei ole, jos trionic. Tarkastahan by-passin kunto. Vaihda tulpat NGK BCPR7ES-11. Toista DI-kasettiakin voidaan kokeilla, jos haluat.
La_x
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2014 19:56

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja La_x »

No toi tyhjäkäyntivena kävis järkeen ku vectrassa oli aika varma juttu et toi ois sökö. Oireet samat.

Mitäs toi käytännös tarkottaa et on trionic? Punanen sytkäkasetti näytti olevan paikallaan. Ja joo tosiaan 2,3T en nyt muista oliko 170hp vai 200, mut CSE mallimerkinnällä.

Jos tää nyt on se trionic niin tarttiiko magneettiventtiilin? Pitää tutkia tarkemmin ku saa kotia :D

Niin ja just katsastettu, eli päästötkin kohillaan.

Yllättävän ruosteessa tosin, takaoven alareunasta maalit pois ja ruosteessa, takakaarien alaosa ja kontin alareuna, enemmin mätää kuin ex samanikäsessä corollassa :D

raimsshi oli muuten miitissä ihan oikeessa, on parempi ajaa kuin mk1 70, tosin täs on vielä kevyempi ohjaus niiku näis saapeis vissiin kaikissa :D
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja CDTA »

La_x kirjoitti:Mitäs toi käytännös tarkottaa et on trionic?
Sitä että se on helpommin viritettävissä :wink: -94 on Trionic, eli siinä ei ole IMMU:a vaan MAP-anturi valetulipellissä pelkurinpuolella.
La_x kirjoitti:Jos tää nyt on se trionic niin tarttiiko magneettiventtiilin?
Tarteet jos aiot saada enemmän hönkyä koneesta.
La_x kirjoitti: on parempi ajaa kuin mk1 70
:lol: :lol:
La_x kirjoitti:täs on vielä kevyempi ohjaus
No jos et ole vielä -70 luvun Tojotia uudempiin tutustunu niin ohjaustehostin on tosiaan ihan kiva varuste :P
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

CDTA kirjoitti:
La_x kirjoitti: on parempi ajaa kuin mk1 70
:lol: :lol:
La_x kirjoitti:täs on vielä kevyempi ohjaus
No jos et ole vielä -70 luvun Tojotia uudempiin tutustunu niin ohjaustehostin on tosiaan ihan kiva varuste :P
:D :D
Näinhän myö TojotaRacingClubFinlandin Lpr miitissä puhuttiin :D
La_x
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2014 19:56

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja La_x »

:D :D kyllä meillä raimsshin kanssa tuulipuku kahis kun tojotamiitissä vertailtiin ajettavuutta saabbiin. Siis tuo 70 on se parempi ruotsalainen turboauto.

Ainakin omasta mieiledtä saabissa on helvetin kevyt ohjaus, mutta silti se on hyvä ajaa, tääkin vehje tuntui vaan lipuvan eteenpäin. Siltidse ei ole sellainen tunnoton kauppakassin kevyt ohjaus. Volvossa ehkä inan enemmin tuntumaa, mut ei ihan niin mukava, vaik tosi nätisti sekin lipuu. Tosin huomasin et nopeella mutkapätkällä tää on ihan yhtä kauhee :D

Kohan saan auton rahdattua kotiin, niin paineet nostetaan sit vajaapaineisesta täyspaineiseks. En aatellut tällä kovin kauan ajaa, niin kannattaako heittää t5 vai t7 magneettiventtiili, kun jotkut sanovat että vitonen ei kestä kovin kauaa. Seiska ois kyl vissii halvempi, mut pitäs viritellä paikalleen.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Muistaakseni matalapaine 2.3t ei ole alkuperäisessä mankkuvenaa eikä cooleria

Mankkuvena t5 voi laittaa suoraan kiinni eli softassa on se huomioitu
venamuutos > t7 pitää tehdä softaan
tehonnosto tehdään softalla tai ostaa joltain koko ecun T/200hv tai aero/225hv

katso myös onko autossasi cooleria, tehonnosto vaatii senkin

ja jos nälkä kasvaa tuonne steg3 270hv tasolle niin dp ahdistaa, putkisto samoin
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kupari kirjoitti:Muistaakseni matalapaine 2.3t ei ole alkuperäisessä mankkuvenaa eikä cooleria
Trionic-matalapaineessa on cooleri. Ainakin omassa oli.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Ainut versio, missä ei taida olla cooleria niin 2.0 matalapaine ennen trionic aikaa.

T25 ei kyllä taida taipua mihinkään 270 hv tehoihin, oli putkistoa tehty tai ei.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000 2,3T matalapaine nykii ja humppaa tyhjäkäyntiä

Viesti Kirjoittaja Kupari »

raimsshi kirjoitti:Ainut versio, missä ei taida olla cooleria niin 2.0 matalapaine ennen trionic aikaa.

T25 ei kyllä taida taipua mihinkään 270 hv tehoihin, oli putkistoa tehty tai ei.
Väsyneenä ei pitäs kirjoittaa eli cooleri löytyy.
Ei tuo t25 huono ahdin ole vaikka aina hakutaan..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin