M1995 Griffinin keskuslukitus toimii apukuskin ovesta avaimella kuten kuuluukin. Sen sijaan kuskin ovesta avaimella kääntäen kaikki muut ovet ja bensatankin luukku menevät kiinni paitsi apparin ovi. Sama juttu avatessa eli apparin ovi jää ainoana lukkoon kun kaikki muut aukeavat. Ennenkuin alan ovipahveja availemaan olisi mukava saada arvioita siitä missä ongelma piilee. Oma arvaus on että apparin oven johtosarjassa jotain häikkää. Mutta kertokaa viisaammat omat arvionne, Kiitos.
P.S. Autossa ei ole kauko-ohjainta keskuslukitukselle, pelkät avaimet.
Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Re: Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
Lonkalta lähtisin vaihtamaan apparin oven lukkomoottorin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
Ennen apparin oven lukkomoottorin vaihtoa voi putsailla A-pilarissa olevan oveen menevän johtosarjan liittimen. Pääsee vähemmällä purkamisella alkuun. Joskus liitinkoskettimet vaan hapettuvat, toiminta muuttuu ensin satunnaiseksi, sitten lakkaa kokonaan. Ovenpuoleiseen liitinpuoliskoon voi myös kokeilla syöttää lukkomoottorin johtoihin jännitteen ja kokeilla siten liikkuisiko lukko. Johtoliittimestä voi myös mitata yleismittarilla moottorin vastusta. Avoin piiri voi tarkoittaa johtokatkosta haitarikumin sisällä.
A-pilarin liittimen napajärjestyksessä on pieniä vuosimallieroja, oikeiden napojen löytämisessä parasta olisi olla apuna oikean vuosimallin kytkentäkaavio.
Jos oviverhoilun avaa, voi mittailla tuleeko lukkomoottorin liittimelle asti avausjännite autosta. Mitattava siis A-pilarin liitin ja lukkomoottorin liitin kytkettynä, esim pistämällä neulat johtoeristeiden läpi. Mittaamalla kuormittamatonta piiriä (moottori kytkettynä irti) ei välttämättä paljastu huono kontakti johtoliitoksissa.
Jos jaksaa paneutua vianhakuun hetkeksi, saattaa päästä paremmin vian aiheuttajan jäljille, eikä tarvtse ehkä avata oviverhoilua toistamiseen, kun ongelmat pian jatkuivatkin uudellakin lukkomoottorilla.
A-pilarin liittimen napajärjestyksessä on pieniä vuosimallieroja, oikeiden napojen löytämisessä parasta olisi olla apuna oikean vuosimallin kytkentäkaavio.
Jos oviverhoilun avaa, voi mittailla tuleeko lukkomoottorin liittimelle asti avausjännite autosta. Mitattava siis A-pilarin liitin ja lukkomoottorin liitin kytkettynä, esim pistämällä neulat johtoeristeiden läpi. Mittaamalla kuormittamatonta piiriä (moottori kytkettynä irti) ei välttämättä paljastu huono kontakti johtoliitoksissa.
Jos jaksaa paneutua vianhakuun hetkeksi, saattaa päästä paremmin vian aiheuttajan jäljille, eikä tarvtse ehkä avata oviverhoilua toistamiseen, kun ongelmat pian jatkuivatkin uudellakin lukkomoottorilla.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
Yleismittaria en muistanut lomalle lähtiessä ottaa työmaalta mukaan eli mittauksia en nyt saanut tehtyä. Avasin tuon A-pilarin liittimen ja kontaktit näyttivät aika siisteiltä. Varmuuden vuoksi suihkutin WD-40:stä kummankin liittimen kontakteihin ja ''runkutin'' niitä kiinni ja auki muutaman kerran. Eipä tullut muutosta tilanteeseen. Eli apukuskin oven lukko tottelee avainta kuten kuuluukin mutta kuskin oven lukko ei edelleenkään avaa apukuskin puoleista etuovea. Otampa kuskin puolen liittimenkin huomenna auki ja teen saman pikahuollon. Mikäli edelleen sama tilanne jatkuu niin ensi viikonloppuna otan pahvit veks ja käyn johdot läpi sieltä kumiletkujen ja ovien sisältä.
Lukkomoottorissahan ei tunnu siis vikaa olevan koska se tottelee apparin oven lukkoa käytettäessä ja avausnuppikin liikkuu tosi helposti kun sormin sitä nostaa ja painaa kiinni.
Lukkomoottorissahan ei tunnu siis vikaa olevan koska se tottelee apparin oven lukkoa käytettäessä ja avausnuppikin liikkuu tosi helposti kun sormin sitä nostaa ja painaa kiinni.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
Apukuskin oven lukkomoottori luonnollisesti liikkuu jos sitä liikutat avaimella. Itsellä toimii ihan vastaavalla tavalla, kun vaihdoin toisen lukkomoottorin apukuskin oveen kaikki ovet tottelivat kauko-ohjainta ja kuskin ovea mutta sitten apukuskin ovi lakkasi jälleen reagoimasta. Pitää siis itsekin jossain vaiheessa paneutua sinne a-pilarin liitäntöihin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Keskuslukitus toimii apparin puolelta.
Eipä auttanut kuskinpuolen pilarin liittimien putsaaminenkaan tuohon ongelmaan. Oven lukkomoottorin vaihto siis edessä. Jos jollakulla on etuoveen apukuskin puolelle sopiva lukkomoottori kaupan niin ilmoitelkaa ja laittakaa vaikka puh. numero niin soittelen. Kiitos.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551