Cruisen asennus kangertaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Cruisen asennus kangertaa

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Tuli pikkunen tenkkapoo ku tuossa asentelin cruisea tonnariini (2.3i CD -92).

Tätä foorumia lueskellessani törmäsin useassakin paikassa tietoon, että kyseiseen autoon menee alipainesysteemi ja että boksissa pitää olla 9-napainen liitin.

Tuo alipainehomma kyllä täsmää ja kaikki härvelit on jo paikallaan, mutta tuon boksin kanssa tuliki sitte vähä enemmän mietittävää. Autosta nimittäin löytyikin 15-napainen cruisen boksin liitin 8O (kymmenen napaa kytketty liittimessä).

Oisko kellään tietoa näiden boksien yhteensopivuudesta, eli saako tuon 9-napaisen boksin hypytettyä tuohon toiseen liittimeen siten, että systeemi jopa vielä toimisi. Hajoituskuvat/sähköpiirrustukset kummankinlaisesta systeemistä tietenkin auttaisivat asiaa.

Paljonkohan tuommoinen oikeanlainen boksi maksaisi ja mistäköhän kannattaisi kysellä :?:
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Mikähän numero siitä boxistasi löytyy? Olisi yksi ylimääräinen, mutta mahtaa olla sama mikä sinulla jo on...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

ONNISTUU
:lol:

Laita oikea sähköpostiosoite YVnä, niin laitan kytkikset.
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Kiitos vastauksista!

Mutta kuitenkin, itse itselleni vastaten, asennus onnistui, kun hankki -89 ja -92 vakionopeussäätimien kytkentäkaaviot ja katteli niistä pinnikonfiguraatiot ja vaihteli pinnien järjestuksen vastaamaan johdotusta ja hypytti ON/OFF -kytkimeltä menevän jännitteen menemään myös pumpulle.

Ja sitten huomautus, ainakin minun autoni kohdalla (ja niin myös sukulaismiehen) Saabin asennusohjeessa on alipainepumpun paineletku piirretty väärään letkuliittimeen (minulla piti olla se musta, kuvassa käskettiin laittaa valkoiseen), eli vika oli loppujen lopuksi siinä.

Kiitokset P:n Vee:lle asennusavusta!

Nyt on kiva cruisailla

8)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

cruising

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Joskus sokeatkin jyvät löytävät kanasensa, kuten tässä tapauksessa. Ehkä kuitenkin olisi kannattanut jättää purkin irroittamiset tekemättä mutta helppohan sitä on olla jälkiviisas. Purkki kuitenkin toimii, sitähän me siinä vaiheessa tutkimme. Nyt vain mietityttää että kuinka paljon on samanlaisia virheitä eksynyt EPC:n kuvatuksiin, liekö kuvissa sitten kyse siitä taiteilijan vapaudesta ja tulkinnasta...

teevee P:n Vee
Vastaa Viestiin