Saab 9000 ohjaustehostin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja jus »

En silti jättäisi yrittämättä irrottaa ohjausvaihdetta kone paikallaan. Tuossahan on suorastaan paljon tilaa ulospujottamiseen verrattuna esim. OGsatkuun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja aero »

Satkun tanko tulee helpolla ulos, kun löytää oikean reitin :D, tonnarista en ole kokeillut.

Grieger, missäpäin vaikutat? Mulla voisi olla Janakkalassa edukas tanko.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Molemmista vaihtanut. Satkussa piti hieman käännellä oikeaan asentoon. Tonnarista tulee kohtuullisen helposti.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Grieger »

Ylöjärvellä asustelen. Tarvetta kyllä olisi toimivalle tehostimelle. Helkkari, kun en muista enään myyjää tai miksi en pyytänyt numero, kun viimeksi Lehtosen rompetorilla Nokialla joku kaupitteli kohtuu hintaan uuden karheeta tehostinpakettia. Täytyneen tuolloin 8.10 mennä rompetorille jos vaikka vieläkin olis kyseinen osa myynnissä :D
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Grieger »

Noniin nyt on moottori nostettu ylös. Kaikenkaikkiaan koko hommaan meni noin 4 tuntia. Huomenna sit tehosin täytyy repiä irti. Oli se taas niin "hienoa" nostaa moottori kolmannen kerran. Toivottavasti oli sitten viimenenkin kerta tuolle SAABille.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Grieger »

taas on kolmannen kerran laitettu moottori paikalleen ja uusi tehostin, mutta ei vieläkään toimi tehostus. Mikä helvetti voi olla vikana? Onko tehostin sanonut itsensä irti? Öljy kyllä kiertää mutta voiko olla että ei kehitä painetta järjestelmään? alkaa pikkuhiljaa vituttaan toi auto. kohta ollu toimintakyvyttömänä 7vk.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Grieger
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 10:39

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Grieger »

Vihdoinkin auto kunnossa ohjausta myöten. Pumppukin oli paskana. Nyt on sitten uuden karhee hammastanko ja tehostinpumppu. Kiitos vaan kaikille neuvoja antaneille.
Ei SAABeja korjata, niitä huolletaan!!!
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Tiedättekö löytyykö Motonetistä 9000 cd -91 Saabiin ohjaustehostimenöljyä? Minkälaista öljyä sinne uskaltaa kaataa? Käyttöohjekirjassa mainitaan merkit Texaco Power Steering Fluid 4634 ja "GM Power Steering Fluid". Ainakin Tuote
59-0025 SynPower Tehostinöljy 1l VAG/GM/MB hintaan 22.90 € näkyisi käyvän, mutta eikö löytyisi hieman halvempaa vai olenko liian pihi.
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Marmorilla maksoi talvella GM:n öljy 19 e/ltr. Laakkoselta hain Lahdesta. Motonetissa ei ainakaan vielä ole saatavilla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
HPekkaH
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 14:07
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9000 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja HPekkaH »

Olen ensikertalaisena ja amatöörinä hikoillut kaksi päivää ohjausvaihteen vaihdon kanssa, ja nyt on projekti loppusuoralla. Netin (http://www.saab9000.com/procedures/susp ... ckbush.php) ja ohjekirjojen ohjeet ovat sinänsä selkeät mutta vähän niukat. Suurin ongelma oli irrotetun ohjausvaihteen vetäminen ulos autosta. Ohjeiden mukaan "ohjausvaihde vedetään ulos, varoen konehuoneessa olevia johtoja ja letkuja". Vaikka ohjeet eivät siitä mitään mainitse, oli pakko irrottaa vaihteensiirron kumiliitos, irrottaa kabiinin puolella koko vaihdetankokokonaisuus ja vetää se taakse päin, että konehuoneeseen tuli tilaa ohjausvaihteen rattikuhmulle ja putkien kaarille. Muuten se ei mitenkään olisi mahtunut vaihteensiirron ohi.

Onneksi saattoi samaan syssyyn vaihtaa uuden laturin Saabin varaosatarjouksesta: tehdasuusi laturi 234-moottoriin vain 50 €. Tulikohan tehdyksi viimeinen palvelus vanhaan tonnariin, nyt ainakin tuntuu siltä.
Vastaa Viestiin