ONGELMIA Saab 9000 CD 2.0T -89
ONGELMIA Saab 9000 CD 2.0T -89
Moottorista hävisi tehot alakierroksilla tosi kehnoksi
kesällä tehdyn kansiremontin jälkeen.
Alle kolmen tuhannen kierroksilla ei tapahtunut
mitään vaikka kuinka polki kaasua.
Toisinaan tehot myös hävisivät 5000 kierroksilla
jonka jälkeen taas veti normaalisti.
Tämmöisenä toimi sitten syksyyn asti kun
pesun jälkeen rauhallisesti ajellessa hävisi veto kokonaan.
Ei ota kierroksia kun pumppaamalla eikä meinaa pysyä käynnissä..
No ottaa sitten ilmamassamittarin johdon
irti ja auto toimii jollain tavalla ok.
Tyhjäkäynti pysyy ja kierroksia ottaa.
ei kuitenkaan oikein vedä, eli vääntö on huono.
Ostin sitten käytetyn ilmamassamittarin siihen kun
mutta toiminta on ihan samanlainen.
Eli ilmeisesti vika on jossain muualla ja auto
toimii jotenkuten ilman ilmamassamittaria
koska kaikki säädöt menevät peusasetuksiin
kun jonkin mittalaitteen ottaa pois?
En tiedä sitten olisiko nestettä mennyt alunperin
johonkin väärään paikkaan kun halkesi yksi jäähdytys letku.
Kaipaisin ideoita missä voisi vika olla kun alkaa loppua ymmärrys itseltä.
Autossa on tuo DI systeemi ja mielessä on käynyt
voisiko vika olla jossain ohjaus boxissa.
Mitäs muita asioita tuossa kannattaa tarkistaa?
Kampiakselin asentotunnistin?
kesällä tehdyn kansiremontin jälkeen.
Alle kolmen tuhannen kierroksilla ei tapahtunut
mitään vaikka kuinka polki kaasua.
Toisinaan tehot myös hävisivät 5000 kierroksilla
jonka jälkeen taas veti normaalisti.
Tämmöisenä toimi sitten syksyyn asti kun
pesun jälkeen rauhallisesti ajellessa hävisi veto kokonaan.
Ei ota kierroksia kun pumppaamalla eikä meinaa pysyä käynnissä..
No ottaa sitten ilmamassamittarin johdon
irti ja auto toimii jollain tavalla ok.
Tyhjäkäynti pysyy ja kierroksia ottaa.
ei kuitenkaan oikein vedä, eli vääntö on huono.
Ostin sitten käytetyn ilmamassamittarin siihen kun
mutta toiminta on ihan samanlainen.
Eli ilmeisesti vika on jossain muualla ja auto
toimii jotenkuten ilman ilmamassamittaria
koska kaikki säädöt menevät peusasetuksiin
kun jonkin mittalaitteen ottaa pois?
En tiedä sitten olisiko nestettä mennyt alunperin
johonkin väärään paikkaan kun halkesi yksi jäähdytys letku.
Kaipaisin ideoita missä voisi vika olla kun alkaa loppua ymmärrys itseltä.
Autossa on tuo DI systeemi ja mielessä on käynyt
voisiko vika olla jossain ohjaus boxissa.
Mitäs muita asioita tuossa kannattaa tarkistaa?
Kampiakselin asentotunnistin?
Oletko tarkastanut
Oletko tarkastanut ilmamassa mittarille tulevan johdon ja liittimen kunnon. Liittimessä olevat navat saattavat painua liian syvälle, jolloin eivät saa kunnon kontaktia. Velipojalla oli -88 ysitonnisen liittimessä jotakin ihme mössöä, jolloin oireet olivat samankaltaiset.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kannattaa
Kokeilla toisella DI-kasetilla. Se on aika arka paikka näissä DI-yksiköllä varustetuissa tonnareissa. Yleensä 99% vioista johtuu muualta kuin ohjausyksiköistä, esim anturit, ilmamassamittari jne...
Onko auto ollut kokoajan vetämätön kansirempan jälkeen vai onko välillä toiminut. Jos ei ole toiminut lainkaan, niin veikkaan jotakin irrallista osaa tai anturi, rikkonaista johtoa tai yms.
En muista onko ilmamassa mittarille menevässä johdossa jossakin välillä liittimiä, mutta kannattaa yrittää mitata johto jollakin tavalla esim boksin nastoista.
PS. vilkaiseppa seuraava osoite, jos et vielä ole käynyt.
http://www.townsendimports.com/
Onko auto ollut kokoajan vetämätön kansirempan jälkeen vai onko välillä toiminut. Jos ei ole toiminut lainkaan, niin veikkaan jotakin irrallista osaa tai anturi, rikkonaista johtoa tai yms.
En muista onko ilmamassa mittarille menevässä johdossa jossakin välillä liittimiä, mutta kannattaa yrittää mitata johto jollakin tavalla esim boksin nastoista.
PS. vilkaiseppa seuraava osoite, jos et vielä ole käynyt.
http://www.townsendimports.com/
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kansirempan jälkeen ajelin sillä monta kuukautta mutta ei se ollut entisensä noilla alakierroksilla. Sitten otti kyllä täydet tehot kun oli kierroksia enemmän.
Nyt myöhemmin se lakkasi kokonaan vetämästä eikä pysy edes tyhjäkäynnillä. Ilmamassamittarin johdon kun ottaa irti niin pysyy tyhjäkäynti ja vetää jollain tavalla. kaasua kun yrittää enemmän painaa niin häviää veto. En ole uskaltanut sillein ajella. Nyt auto on 100km päässä. Et uskaltaako tommosen matkan ajella jos veis sen tietokoneeseen? Selviäisköhän siinä mitään?
Nyt myöhemmin se lakkasi kokonaan vetämästä eikä pysy edes tyhjäkäynnillä. Ilmamassamittarin johdon kun ottaa irti niin pysyy tyhjäkäynti ja vetää jollain tavalla. kaasua kun yrittää enemmän painaa niin häviää veto. En ole uskaltanut sillein ajella. Nyt auto on 100km päässä. Et uskaltaako tommosen matkan ajella jos veis sen tietokoneeseen? Selviäisköhän siinä mitään?
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Itse olen törmännyt juuri samanlaiseen vikaan eräässä autossa mikä oli juuri tullut kansiremontista, syynä oli aivan totaalisen pielessä olevat nokat. Käänsin kohdilleen ja taas kulki kunnolla. Niin, ja remontin oli kuulemma tehnyt ammattimies joka on Saabeja korjaillut jo vuosia. Eniten kyllä ihmetytti että miten tuo kone oli ylipäätänsä voinut käydä, karstaakin oli jo niin paljon kannessa että oikein hirvitti...
t. Sami
t. Sami
Joo se kyllä kävi mielessä että nokat oilis pielessä mutta kun korjaaja väitti että olis kohdallaan! Kyllähän se siinä vika varmaan on tuohon tehottomuuteen alakierroksilla. Mutta ei se siitä varmaan johdu että nyt on pimahtanut kokonaan eli ei tosiaan edes pysy käynnissä. eikä ota kierroksia saati sitten vedä yhtään. paitsi kun ottaa ilmamassamittarin irti Täytyy kyllä saada jostai testii toinen DI kasetti! Nyt on projektit ihan jäissä ton vian takia!
Tarkasta nyt vaan nokkien ajoitus. Kuulostaa ihan siltä, että vika löytyy sieltä. Se toimii vähän niinkuin olisi laihalla, joten tarkasta myös mahdolliset imuvuodot. Nokkien väärä ajoitus voi aiheuttaa myös laihalla käymisen. Lopun pimahtamisen syy voi olla ihan siinä, että autolla on ajettu, vaikkei se ole kunnossaHoGGy kirjoitti:Joo se kyllä kävi mielessä että nokat oilis pielessä mutta kun korjaaja väitti että olis kohdallaan! Kyllähän se siinä vika varmaan on tuohon tehottomuuteen alakierroksilla. Mutta ei se siitä varmaan johdu että nyt on pimahtanut kokonaan eli ei tosiaan edes pysy käynnissä. eikä ota kierroksia saati sitten vedä yhtään. paitsi kun ottaa ilmamassamittarin irti Täytyy kyllä saada jostai testii toinen DI kasetti! Nyt on projektit ihan jäissä ton vian takia!
Tekisi mieli kuitenkin mitata tuo ilmamassamittari yleismittarilla!
Et jos jollain löytyisi mittausarvot tuohon 0280212017 mittariin.
Lankoja ei kyllä näyttäs olevan poikki eikä varotusvalo pala.
Kannattaiskos samalla vaihtaa tuo jakopään ketju kun säädättää nokkien ajoituksen? Mites noi imuvuodot tarkastetaan?
Täytyy kokeilla jos tolla pystys ajaa 100km et sais sen korjaamoon..
Et jos jollain löytyisi mittausarvot tuohon 0280212017 mittariin.
Lankoja ei kyllä näyttäs olevan poikki eikä varotusvalo pala.
Kannattaiskos samalla vaihtaa tuo jakopään ketju kun säädättää nokkien ajoituksen? Mites noi imuvuodot tarkastetaan?
Täytyy kokeilla jos tolla pystys ajaa 100km et sais sen korjaamoon..
No 280 ohmia siitä löyty mutta vähän säätämällä tuli tuo 380 et ei siinä sitten varmaan vikaa ole.. Jännä vehe kun vaan toimii paremmin ilman tuota osaa! Nyt ostin vielä polttoaineen suodattimen ja vaihdan sen kun en tiedä milloin olisi vaihdettu. Missähän sekin sijaitsee autossa ja minkälainen vaihtaa?
Nyt alkaa olla saab kunnossa!
Homma hoitui ihan odotellessa.
Kiitokset:
PRO-Carservice Oy
Riku Seijari
Yritystie 2 40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Homma hoitui ihan odotellessa.
Kiitokset:
PRO-Carservice Oy
Riku Seijari
Yritystie 2 40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Mikäs vika siitä sitten löytyiHoGGy kirjoitti:Nyt alkaa olla saab kunnossa!
Homma hoitui ihan odotellessa.
Kiitokset:
PRO-Carservice Oy
Riku Seijari
Yritystie 2 40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201