ONGELMIA Saab 9000 CD 2.0T -89

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

ONGELMIA Saab 9000 CD 2.0T -89

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Moottorista hävisi tehot alakierroksilla tosi kehnoksi
kesällä tehdyn kansiremontin jälkeen.
Alle kolmen tuhannen kierroksilla ei tapahtunut
mitään vaikka kuinka polki kaasua.
Toisinaan tehot myös hävisivät 5000 kierroksilla
jonka jälkeen taas veti normaalisti.
Tämmöisenä toimi sitten syksyyn asti kun
pesun jälkeen rauhallisesti ajellessa hävisi veto kokonaan.
Ei ota kierroksia kun pumppaamalla eikä meinaa pysyä käynnissä..
No ottaa sitten ilmamassamittarin johdon
irti ja auto toimii jollain tavalla ok.
Tyhjäkäynti pysyy ja kierroksia ottaa.
ei kuitenkaan oikein vedä, eli vääntö on huono.
Ostin sitten käytetyn ilmamassamittarin siihen kun
mutta toiminta on ihan samanlainen.
Eli ilmeisesti vika on jossain muualla ja auto
toimii jotenkuten ilman ilmamassamittaria
koska kaikki säädöt menevät peusasetuksiin
kun jonkin mittalaitteen ottaa pois?
En tiedä sitten olisiko nestettä mennyt alunperin
johonkin väärään paikkaan kun halkesi yksi jäähdytys letku.
Kaipaisin ideoita missä voisi vika olla kun alkaa loppua ymmärrys itseltä.
Autossa on tuo DI systeemi ja mielessä on käynyt
voisiko vika olla jossain ohjaus boxissa.
Mitäs muita asioita tuossa kannattaa tarkistaa?
Kampiakselin asentotunnistin?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Oletko tarkastanut

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Oletko tarkastanut ilmamassa mittarille tulevan johdon ja liittimen kunnon. Liittimessä olevat navat saattavat painua liian syvälle, jolloin eivät saa kunnon kontaktia. Velipojalla oli -88 ysitonnisen liittimessä jotakin ihme mössöä, jolloin oireet olivat samankaltaiset.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Ei ole liittimessä mössöä
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kannattaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kokeilla toisella DI-kasetilla. Se on aika arka paikka näissä DI-yksiköllä varustetuissa tonnareissa. Yleensä 99% vioista johtuu muualta kuin ohjausyksiköistä, esim anturit, ilmamassamittari jne...

Onko auto ollut kokoajan vetämätön kansirempan jälkeen vai onko välillä toiminut. Jos ei ole toiminut lainkaan, niin veikkaan jotakin irrallista osaa tai anturi, rikkonaista johtoa tai yms.

En muista onko ilmamassa mittarille menevässä johdossa jossakin välillä liittimiä, mutta kannattaa yrittää mitata johto jollakin tavalla esim boksin nastoista.

PS. vilkaiseppa seuraava osoite, jos et vielä ole käynyt.

http://www.townsendimports.com/
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Kansirempan jälkeen ajelin sillä monta kuukautta mutta ei se ollut entisensä noilla alakierroksilla. Sitten otti kyllä täydet tehot kun oli kierroksia enemmän.

Nyt myöhemmin se lakkasi kokonaan vetämästä eikä pysy edes tyhjäkäynnillä. Ilmamassamittarin johdon kun ottaa irti niin pysyy tyhjäkäynti ja vetää jollain tavalla. kaasua kun yrittää enemmän painaa niin häviää veto. En ole uskaltanut sillein ajella. Nyt auto on 100km päässä. Et uskaltaako tommosen matkan ajella jos veis sen tietokoneeseen? Selviäisköhän siinä mitään?
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Itse olen törmännyt juuri samanlaiseen vikaan eräässä autossa mikä oli juuri tullut kansiremontista, syynä oli aivan totaalisen pielessä olevat nokat. Käänsin kohdilleen ja taas kulki kunnolla. Niin, ja remontin oli kuulemma tehnyt ammattimies joka on Saabeja korjaillut jo vuosia. Eniten kyllä ihmetytti että miten tuo kone oli ylipäätänsä voinut käydä, karstaakin oli jo niin paljon kannessa että oikein hirvitti...


t. Sami
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Joo se kyllä kävi mielessä että nokat oilis pielessä mutta kun korjaaja väitti että olis kohdallaan! Kyllähän se siinä vika varmaan on tuohon tehottomuuteen alakierroksilla. Mutta ei se siitä varmaan johdu että nyt on pimahtanut kokonaan eli ei tosiaan edes pysy käynnissä. eikä ota kierroksia saati sitten vedä yhtään. paitsi kun ottaa ilmamassamittarin irti :? Täytyy kyllä saada jostai testii toinen DI kasetti! Nyt on projektit ihan jäissä ton vian takia! :(
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

HoGGy kirjoitti:Joo se kyllä kävi mielessä että nokat oilis pielessä mutta kun korjaaja väitti että olis kohdallaan! Kyllähän se siinä vika varmaan on tuohon tehottomuuteen alakierroksilla. Mutta ei se siitä varmaan johdu että nyt on pimahtanut kokonaan eli ei tosiaan edes pysy käynnissä. eikä ota kierroksia saati sitten vedä yhtään. paitsi kun ottaa ilmamassamittarin irti :? Täytyy kyllä saada jostai testii toinen DI kasetti! Nyt on projektit ihan jäissä ton vian takia! :(
Tarkasta nyt vaan nokkien ajoitus. Kuulostaa ihan siltä, että vika löytyy sieltä. Se toimii vähän niinkuin olisi laihalla, joten tarkasta myös mahdolliset imuvuodot. Nokkien väärä ajoitus voi aiheuttaa myös laihalla käymisen. Lopun pimahtamisen syy voi olla ihan siinä, että autolla on ajettu, vaikkei se ole kunnossa :?
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Tekisi mieli kuitenkin mitata tuo ilmamassamittari yleismittarilla!
Et jos jollain löytyisi mittausarvot tuohon 0280212017 mittariin.
Lankoja ei kyllä näyttäs olevan poikki eikä varotusvalo pala.
Kannattaiskos samalla vaihtaa tuo jakopään ketju kun säädättää nokkien ajoituksen? Mites noi imuvuodot tarkastetaan? :?
Täytyy kokeilla jos tolla pystys ajaa 100km et sais sen korjaamoon..
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

017-ilmamassamittarin (muovikuorinen, ei kat, LH2.2) napojen 2 ja 6 välille säädetään 380 ohmia "perusasetuksen" saamiseksi. CO:n perussäätäminen muuttaa tätä, arvo voi olla säädön jälkeen jotain muutakin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

No 280 ohmia siitä löyty mutta vähän säätämällä tuli tuo 380 et ei siinä sitten varmaan vikaa ole.. Jännä vehe kun vaan toimii paremmin ilman tuota osaa! Nyt ostin vielä polttoaineen suodattimen ja vaihdan sen kun en tiedä milloin olisi vaihdettu. Missähän sekin sijaitsee autossa ja minkälainen vaihtaa?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Nyt alkaa olla saab kunnossa! :lol:
Homma hoitui ihan odotellessa.

Kiitokset:
PRO-Carservice Oy
Riku Seijari
Yritystie 2 40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

HoGGy kirjoitti:Nyt alkaa olla saab kunnossa! :lol:
Homma hoitui ihan odotellessa.

Kiitokset:
PRO-Carservice Oy
Riku Seijari
Yritystie 2 40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Mikäs vika siitä sitten löytyi :?:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Sami!!!!
Miten sulla tuo painemittari tuossa avataressa on noin hassusti :wink: Onko se jäänyt jumiin :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin