2.3t kenkkuilee kuumana
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Ainiin, siinä oli sellainenkin. Kerpale, enpäs tätä tajunnut. Pitänee käydä iltamassa koodaamassa vika esiin
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Ethän laittanu jotain kiinakasettia joka jo hajos?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Onnistuu sisäkautta. Takapenkin selkänoja nurin (tai CD:n tapauksessa irti) ja tavaratilan pohjavaneri pois. Läheltä selkänojaa löytyy luukku. Tarkempia tietoja tarvittaessa.Ghido kirjoitti:Onnistuuko näissä pa-pumpun vaihtamaan sisäkautta vai vaatiiko tankin tiputuksen?
Kannattaa varmaan tsekata myös kojelaudan alta, ettei johtonippu ole päässyt hieromaan itseään mihinkään terävään pellinreunaan puhki ja sitä kautta aiheuttaa ongelmia. Muistaakseni siinä kuskin jalkotilan yläpuolella on moinen riski olemassa, jos reunan pehmike on lähtenyt irti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Opelissa viimeksi nähnyt asentoanturin temppuilevan juurikin kunnon kesähelteillä kuumana.
Vaihda pois 2 ja 3 pytyn välissä olevan lämpötila-anturin. Se käsittääkseni keskustelee auton tietokonen kanssa, eikä vaikuta viisariin sekä puhaltimeen. Olen joskus kuullut että se aiheutti samoja ongelmia kuin sinulla. (Se on ainut lämpötila-anturi joka voi antaa CE valon).
Samalla kun värkkäät puhdista kasetin liittimen jollain myrkyllä (esim CRC Oxide Clean) ja anna kuivua kunnolla. Haitaksi ei ainakaan ole.
Tottahan toki vaihda pois jos ei ole pariin vuoteen vaihdettu polttoainesuodatin. Kysele vaikka Hengst merkkistä, maksaa noin 13€.
Onhan tulpat oikean tyyppiset, eivätkä liian "kuumat"? (Käsittääkseni sinulle sopivat BCPR7ES-11 tai kylmemmät BCPR8ES-11)
Niin ja miksei Trionicin mosfetit kuoleutuneet ja kunnes vähän jäähtyvät taas pelaa?
P.S.
Vaihtaisin varmuuden vuoksi myös originelli termostaatin.
Vaihda pois 2 ja 3 pytyn välissä olevan lämpötila-anturin. Se käsittääkseni keskustelee auton tietokonen kanssa, eikä vaikuta viisariin sekä puhaltimeen. Olen joskus kuullut että se aiheutti samoja ongelmia kuin sinulla. (Se on ainut lämpötila-anturi joka voi antaa CE valon).
Samalla kun värkkäät puhdista kasetin liittimen jollain myrkyllä (esim CRC Oxide Clean) ja anna kuivua kunnolla. Haitaksi ei ainakaan ole.
Tottahan toki vaihda pois jos ei ole pariin vuoteen vaihdettu polttoainesuodatin. Kysele vaikka Hengst merkkistä, maksaa noin 13€.
Onhan tulpat oikean tyyppiset, eivätkä liian "kuumat"? (Käsittääkseni sinulle sopivat BCPR7ES-11 tai kylmemmät BCPR8ES-11)
Niin ja miksei Trionicin mosfetit kuoleutuneet ja kunnes vähän jäähtyvät taas pelaa?
P.S.
Vaihtaisin varmuuden vuoksi myös originelli termostaatin.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Onko TCS ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Ei ole.louhelai kirjoitti:Onko TCS ?
Tämä siis vaihtoi omistajaa.
Hki - Kotka, 40 auton uudelleenkäynnistyksen jälkeen kotipihassa, huh, olipahan keikka.
Seuraavana päivänä tutkimaan ongelmaa, lähinnä keskityttiin siihe että auto oli täysin puhditon, hukkaportin sokkahan sieltä oli poistunut / maatunut, klemmarista uusi sokka ja koeajolle, tehot tuli, rykiminen jatkui.
Vähän pidempi koeajolenkki, 3 uudelleenkäynnistystä, sen jälkeen ajettu 300km ilman nykimisiä?
En itse ymmärrä T5 sielua niin paljon että voisin selitystä tuolle antaa, mutta eipä niin kiinnosta, kun toimii niin ajan vaan.
Vikakoodi oli lambdasta, sekin häipyi kun käytti sokan lisäämisen jälkeen akunkengän irti.
Saab 9-5 2.0tA -08
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
Moi,
ehkä kelit on jäähtyneet tarpeeksi, niin auto jaksaa taas?
Painin tosiaan kanssa ongelman kanssa ihan jonkun verran. Sytkäkasetin vaihdon jälkeen toimi hienosti pitkän pätkän ja monta päivää, kunnes yhtäkkiä taas mentiin. Ja juuri ennen kun tuli sulle ja loppui motivaatio, oli toiminut taas hienosti ehkä 140km matkan ja alkoi yhtäkkiä rykimään.
Toivottavasti ongelmat katosi, sait halvalla ihan oivan laitteen.
ehkä kelit on jäähtyneet tarpeeksi, niin auto jaksaa taas?
Painin tosiaan kanssa ongelman kanssa ihan jonkun verran. Sytkäkasetin vaihdon jälkeen toimi hienosti pitkän pätkän ja monta päivää, kunnes yhtäkkiä taas mentiin. Ja juuri ennen kun tuli sulle ja loppui motivaatio, oli toiminut taas hienosti ehkä 140km matkan ja alkoi yhtäkkiä rykimään.
Toivottavasti ongelmat katosi, sait halvalla ihan oivan laitteen.
Re: 2.3t kenkkuilee kuumana
En tosiaan tiedä mikä sitä harmitti mutta nyt tuntuu toimivan, samalla vaihtui kyllä sytkäkassu ja tulpat, mutta nykiminen jatkui vielä hetken ja ainoa oikea korjaus oli tuo sokan laitto paikalleen.Ghido kirjoitti:Moi,
ehkä kelit on jäähtyneet tarpeeksi, niin auto jaksaa taas?
Ja juuri ennen kun tuli sulle ja loppui motivaatio, oli toiminut taas hienosti ehkä 140km matkan ja alkoi yhtäkkiä rykimään.
Toivottavasti ongelmat katosi, sait halvalla ihan oivan laitteen.
Juuri tuli tonni tauluun sokan lisäämisen jälkeen nykimättä, alkaa luotto palaamaan pikkuhiljaa, juuri äsken 400km putkeen ajoa, luulisi vermeiden olevan lämpöisenä tuon jälkeen.
Juuh, hinta oli ihan ok mutta onhan tuossa vielä työtä että kaikki himmelit saa pelaamaan.
Saab 9-5 2.0tA -08