9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: 9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja abel »

Taas kerran paikkakunta auttaisi löytämään lähimmän osaajan.

Se unohtui, eli Turun kupeessa auto liikkuu.
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja VPP »

Tänne tuli tänään elämäni ensimmainen saab, joka on juurikin otsikon mukainen -96 2.0t 150hv. Voimaa tuohon ehdottomasti saatava, ja hinnan puolesta ehdottomasti T7 magneettiventtiili. Mutta löytyykö jostain selkeät ohjeet miten rakentaa tuo letkutus ja mitä modeja tuo johdotus vaatii? Voiko joku kenties tehdä tuon johdotusmodin korvausta vastaan? Entäpä voiko joku säätää juuri kyseiselle moottorille ja tuleville muutoksille sopivaa softaa?

Sitten jatkokäyttöä silmällä pitäen, autoni on varustettu tuolla saabin omalla ajonestolla joka kenkkuilee vähän väliä, voiko joku (vaikka privalla) kertoa saako tuota poistettua kuten joku tuolla aiemmin mainitsi?

EDIT: itse olen etelä-savossa :D
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja VPP »

Nonii, nyt omassa´Saabissa tuo "stage1" ja johan alkoi tapahtumaan, jopa niin paljon alkoi pihistä ja puhista että kytkin alkoi luistaa välittömästi :mrgreen:

Täytynee siis jotain järeämpää astelmaa varmaan katsoa, miten lie levyn kanssa, piisaisikohan vakiolevy vai laittaako jotain järeämpää? En kyllä tästä meinaa tehoa enempää nostaa.
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: 9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Itsellä on saman moinen kulkine ja itsekkin jouduin stage 1 takia vaihtaan kytkimen. Nyt on puolivuotta kestänyt mukisematta vakio levy.
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 9000CSE 2.0t 150Hv:n viritys. vm96

Viesti Kirjoittaja pamppu »

VPP kirjoitti:Nonii, nyt omassa´Saabissa tuo "stage1" ja johan alkoi tapahtumaan, jopa niin paljon alkoi pihistä ja puhista että kytkin alkoi luistaa välittömästi :mrgreen:

Täytynee siis jotain järeämpää astelmaa varmaan katsoa, miten lie levyn kanssa, piisaisikohan vakiolevy vai laittaako jotain järeämpää? En kyllä tästä meinaa tehoa enempää nostaa.
Aeron 240mm vauhtipyörä, jossa vakio levy+asetelma kestää perimätiedon mukaan luotettavasti n. 450nm.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin