T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Jos joskus löytää jostain t5.2 toimivan joko steg3 270hv/440Nm tai steg4 295hv/450Nm tasoisen softan niin vanha 282tkm ajettu T25 ei jaksa kyllä puhkua.
Maptun kylläkin ehdottaa sivuillaan ahdinta (garret t28 ) vasta tuohon steg4.
Tuo t25 herääminen lähes alhaalta ja mitsun ylhäältäkin vielä jaksava, nuo yhdistävä puhallin hakusessa.
Mikä olisi yksinkertaisin ja lähes bolt on, onko uudempi garretin diskopottu millainen tonnarissa asennuksen ja softan toiminnan suhteen?
Mitsuhan tarttee ainakin nippa- ja putkimuutoksia. Ainakin ng (steg5) oli aikoinaan TD04-19T oma hommansa laittaa kiinni t25 tilalle.
Suuttimethan ovat tässä 408cc lucas alunperin, walbro 255 työntää bensaa ja downpipe uusittu (kokoa en ole mitannut) näköjään.
Putkisto tullee kun löytää ja muuttaa muuttaa softan ja vaihtaa turbon joskus joko 3" racekat ja 2 vaimenninta tai 3" katti + 2,5" catback.
Maptun kylläkin ehdottaa sivuillaan ahdinta (garret t28 ) vasta tuohon steg4.
Tuo t25 herääminen lähes alhaalta ja mitsun ylhäältäkin vielä jaksava, nuo yhdistävä puhallin hakusessa.
Mikä olisi yksinkertaisin ja lähes bolt on, onko uudempi garretin diskopottu millainen tonnarissa asennuksen ja softan toiminnan suhteen?
Mitsuhan tarttee ainakin nippa- ja putkimuutoksia. Ainakin ng (steg5) oli aikoinaan TD04-19T oma hommansa laittaa kiinni t25 tilalle.
Suuttimethan ovat tässä 408cc lucas alunperin, walbro 255 työntää bensaa ja downpipe uusittu (kokoa en ole mitannut) näköjään.
Putkisto tullee kun löytää ja muuttaa muuttaa softan ja vaihtaa turbon joskus joko 3" racekat ja 2 vaimenninta tai 3" katti + 2,5" catback.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Kyllä tuo TD04 todella iisisti sujahtaa paikalleen ainakin T5.5:seen, ei kai tuossa eroja ole T5.2 verrattuna?
Imuputki ja DP menee suoraan. Ebaysta saa vesi+öljyletkut halvalla ( http://www.ebay.com/itm/371150540839 ), turbon öljytulo pitää itse rakentaa. Tuolla setillä 19T#6 sujahti ainakin paikalleen T25 tilalle ja 3" DP:n jatkoksi. Jos saisi vielä aikaiseksi päivittää kytkimen järeämpään niin voisi 7" pesän laittaa ostoslistalle...
https://lh6.googleusercontent.com/-LdkW ... /image.jpg
Imuputki ja DP menee suoraan. Ebaysta saa vesi+öljyletkut halvalla ( http://www.ebay.com/itm/371150540839 ), turbon öljytulo pitää itse rakentaa. Tuolla setillä 19T#6 sujahti ainakin paikalleen T25 tilalle ja 3" DP:n jatkoksi. Jos saisi vielä aikaiseksi päivittää kytkimen järeämpään niin voisi 7" pesän laittaa ostoslistalle...
https://lh6.googleusercontent.com/-LdkW ... /image.jpg
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Tuo 19T tuntuisi hiukan isolta ahtimelta kun 2.3T lähtökohta, alavääntöä jo nytkin on riittämiin (steg2 420Nm/245hv 1.24bar) ja ottas ulos vain sen noin 270-300hv ilman että laatikko hajoaa.
Nippanappa jaksaa muuten t25 nyt tuonkin ahdon antaa.
Nippanappa jaksaa muuten t25 nyt tuonkin ahdon antaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Eikö tuo "Diskopottu" ole aika miellyttävä valinta tuolle tehotavoitteelle. Lähtee alhaalta asti ja yläkiekoillakin höökiä riittää. Mitkä suuttimet laitat? Siemens Deka 870cc vai Boschin vihreet 465cc. E85:lla ainakin Bossilaasissa paremmat kylmäkäynnistykset.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Otsikossa haetaan 310-340 ja nyt 270-300. Kannattaisiko tehdä/ostaa/teettää kunnon DP ja ajella tuolla T25:lla niinkauan kuin kestää. Omassa 317tkm ajetussa T25:ssa ei ollut vielä klappia nimeksikään kun vaihtui isompaan...Kupari kirjoitti:Tuo 19T tuntuisi hiukan isolta ahtimelta kun 2.3T lähtökohta, alavääntöä jo nytkin on riittämiin (steg2 420Nm/245hv 1.24bar) ja ottas ulos vain sen noin 270-300hv ilman että laatikko hajoaa.
Nippanappa jaksaa muuten t25 nyt tuonkin ahdon antaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Jos tehoa sen 300hv haluaa niin mun ymmärryksen mukaan ahdinhan oltava joku kymmen heppaa enempi antava kuten suuttimienkin. Miksi vaihtaa ahdin jonka max teho nippanappa optimiolosuhteissa juuri ja juuri riittää? Nykyinenkin kyllä äänekkäästi ulisee muttei aina jaksa 1,24bar edes nostaa saati pitää.
Bensavehkeenä tämä pysyy, noilla 408cc lucaksilla jaksanee steg3 270hv ainakin toimia, jos ei suuttimien tuotto riitä steg4 asti niin jääköön tehohakukin kolmoseen ja ahdin max 310hv puhkuva riittää.
DB tässä on uusittu ja mittaan sen halkaisijan kun joskus alle kykenen menemään. Sen muistan kun keväällä alle katsoin ettei db takakannakkkeet ole suoraan istunut vaan kannakekumeista ne jatkettu rautalangoilla että ylettää ja silmämääräisesti näytti isommalta kuin silloin pihalla seisonut verrokki cde orkkis
Ps. Ensi kevääksi mietin näitä. On aikaa kunnolla tuumailla.
Jostain löydettävä myös nuo t5.2 stegit, jos ei löydy muuta kuin viriputkasta isolla rahalla saa jäädä nykytehoille ja varaboxiin tehdään vain t7 venamodi.
.
Bensavehkeenä tämä pysyy, noilla 408cc lucaksilla jaksanee steg3 270hv ainakin toimia, jos ei suuttimien tuotto riitä steg4 asti niin jääköön tehohakukin kolmoseen ja ahdin max 310hv puhkuva riittää.
DB tässä on uusittu ja mittaan sen halkaisijan kun joskus alle kykenen menemään. Sen muistan kun keväällä alle katsoin ettei db takakannakkkeet ole suoraan istunut vaan kannakekumeista ne jatkettu rautalangoilla että ylettää ja silmämääräisesti näytti isommalta kuin silloin pihalla seisonut verrokki cde orkkis
Ps. Ensi kevääksi mietin näitä. On aikaa kunnolla tuumailla.
Jostain löydettävä myös nuo t5.2 stegit, jos ei löydy muuta kuin viriputkasta isolla rahalla saa jäädä nykytehoille ja varaboxiin tehdään vain t7 venamodi.
.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Jos olet Pikkubudjetilla niin metsästät jostain Aeron Mitsun 15T:n, tai sitten jos haluat vähän isompaa niin tässä: (maksaa myös enemmän).
http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Bill ... 1e84c841f7
Asennuskilkkeillä istuu bolt-on, putken lähtöä saattaa joutua rakentamaan hieman.
http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Bill ... 1e84c841f7
Asennuskilkkeillä istuu bolt-on, putken lähtöä saattaa joutua rakentamaan hieman.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
Aika tärkein asia noissa pikku ahtimien kanssa puljailuissa on et myös cuuleri on riittävä..voin kertoa et kun keulalle heitetään kunnon välijäähdytin niin se vastaa kuin yksi steg taso tulisi lisää!
Ja ne ahtoilmat pysyy järkevinä muutoinkin kun yhden vaihteen vedon jälkeen.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja ne ahtoilmat pysyy järkevinä muutoinkin kun yhden vaihteen vedon jälkeen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: T25 tilalle mahdollisimman bolt on ahdin 310-340hv
tuo on vaan T3 pakosarjalla, eli sen joutuu hommaamaan jos meinaa tuon setin vaihtaa...cossucola kirjoitti:Jos olet Pikkubudjetilla niin metsästät jostain Aeron Mitsun 15T:n, tai sitten jos haluat vähän isompaa niin tässä: (maksaa myös enemmän).
http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Bill ... 1e84c841f7
Asennuskilkkeillä istuu bolt-on, putken lähtöä saattaa joutua rakentamaan hieman.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu