V6 Röpöttää
V6 Röpöttää
Tuo isolohko tonnari rupesi seisomisen (4kk) jölkeen käymään pirun huonosti.
Sanokaapa viisaammat mitä tuolla obd:llä näkee? Lambdan? ja kampuran asentoanturin... Mitä muuta?
Vaihdoin nopeesti ensiapuna tulpat mut ei muuttunu.
Pakoputki vuotaa aika railakkaasti joten olisiko silla tekoa tuon kanssa? toki vuotaa taka-akselin hujakoilta joten...
Sanokaapa viisaammat mitä tuolla obd:llä näkee? Lambdan? ja kampuran asentoanturin... Mitä muuta?
Vaihdoin nopeesti ensiapuna tulpat mut ei muuttunu.
Pakoputki vuotaa aika railakkaasti joten olisiko silla tekoa tuon kanssa? toki vuotaa taka-akselin hujakoilta joten...
Re: V6 Röpöttää
EGR putki poikki...
Ei ihme että käy huonosti jos kaikki lambdat ja sopat sekasin....
Voisiko joku jolla on EPC käytössä kurkata löytyykö siitä numeroa tuolle kumiputkenpätkälle mikä on molemmilta pakosarjoilta tulevien rautaputkien välissä vaihdelaatikon päällä? (80mm pituinen putki)
Ei ihme että käy huonosti jos kaikki lambdat ja sopat sekasin....
Voisiko joku jolla on EPC käytössä kurkata löytyykö siitä numeroa tuolle kumiputkenpätkälle mikä on molemmilta pakosarjoilta tulevien rautaputkien välissä vaihdelaatikon päällä? (80mm pituinen putki)
-
- "Turbo"
- Viestit: 227
- Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25
Re: V6 Röpöttää
Juuri tuo... kiitos vastauksesta.
Re: V6 Röpöttää
Kanadasta tuotu 9000 V6 CDE vm 95 käy tosi katkonaisesti ajoittain eikä silloin vedä mäkeä ylös, vika on pahimmillaan pienillä kierroksilla. Paikallinen autosähköliike vaihtoi tulpat, uuden Bosh puolan ja johtosarjan, kolme päivää taas kävi lähes tasaisesti, kunnes vika palasi. Eivät tiedä mistä jatkaa. Olisiko sukua tämän keskustelun röpöttämiselle vai mistä vikaa etsisi ?
Re: V6 Röpöttää
Tuo vika katosi tuossa tuon EGR:n letkun vaihtamisen myötä...
mutta palasi tänä päivänä.
Tuossa omassa on uudet tulpat ja kohtalaisen uusi puola max 2v.
kohtuullisen uudet tulpanjohdot... max 5v.
Seuraavaksi täytyy käyttää tuota testerissä vaikka auto Åströmillä oulussa.
mutta palasi tänä päivänä.
Tuossa omassa on uudet tulpat ja kohtalaisen uusi puola max 2v.
kohtuullisen uudet tulpanjohdot... max 5v.
Seuraavaksi täytyy käyttää tuota testerissä vaikka auto Åströmillä oulussa.
Re: V6 Röpöttää
Eipä testeristä ollut apua.
Sen verran selvisi kuitenkin että saattaapi olla vikaa siinä läppäkotelon asentoanturissa.
Mistäpä uusi?
Tänään auto rupesi taas käymään todella raskaasti 4-5 pytyllä...
Sen verran selvisi kuitenkin että saattaapi olla vikaa siinä läppäkotelon asentoanturissa.
Mistäpä uusi?
Tänään auto rupesi taas käymään todella raskaasti 4-5 pytyllä...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: V6 Röpöttää
Mikäli sytytystulpat, tulpanjohdot ja kaksoishukkakipinäpuolapaketti ovat varmasti kunnossa eikä EGR-letkuissa / T-liittimessä ole vuotoja taitaapi seuraavaksi olla aika lähettää Motronic boxi (moottorinohjausyksikkö) Sercap Huoltopalvelut Oy:lle Ouluun / Rovaniemelle. Tekevät siellä ''laajan huollon'' sisältäen uusimman ohjelmistoversion, uuden muistipiirin sopeutuksille ja piirilevyn puhdistuksen + suojalakkauksen. Kannattaa ainakin kokeilla, rahat eivät mene ainakaan hukkaan. Uusi boxi kun maksaa Ruotsista tilattuna n. 1400€.
Oman boxin tuolla huollatin ja hinta oli rahteineen vain 200€![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
P.S.
Oman boxini tyyppikilvessä lukee seuraavaa:
BOSCH
0 261 203 448
41 64 554 M2.8.1 C02
(löytyy tuulilasin alareunan läheltä niin kutsutun akvaarion sisältä, kuskin puolelta)
Oman boxin tuolla huollatin ja hinta oli rahteineen vain 200€
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
P.S.
Oman boxini tyyppikilvessä lukee seuraavaa:
BOSCH
0 261 203 448
41 64 554 M2.8.1 C02
(löytyy tuulilasin alareunan läheltä niin kutsutun akvaarion sisältä, kuskin puolelta)
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: V6 Röpöttää
Ransu, onneksi saatiin kuntoon (Matti48:in auto siis), eikä tarvinnut kuin vaihtaa sytytystulpat, sytytysjohdot (ja kuljettaa ne oikeanlaisia reittejä pitkin kaksoispuolapaketille) sekä uusi ilman puhdistin ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viimeksi muokannut TiskiJukka, Ti Huhti 28, 2015 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Re: V6 Röpöttää
Itselle vaihdoin kanssa 3kpl johtoja ja taas käypi kaikilla, mut silti olevinaan raskaasti...