iskarin irrotus
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
iskarin irrotus
Kysytäänpä täältä kun ei haulla löytynyt mitään järkevää. Siis takaiskareiden vaihto kyseessä, ylhäältä molemmat mutterit saatu auki, samoin alapultin mutteri on irti, mutta pultti ei perkele liiku yhtään mihinkään, ei edes pyöri.. kenelläkään mitään jippoa miten sen sais irti?
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: iskarin irrotus
Pultti on ruostunut kiinni iskarin alapuslan keskellä olevaan holkkiin.
Lämmöllä ja vasaroinnilla voi pultin saada liikkeelle tai sitten vaan holkki alkaa pyöriä puslan sisällä, pultti edelleen jumissa.
Puukkosahalla iskarin holkin ja pultin läpi sahaten?
Lämmöllä ja vasaroinnilla voi pultin saada liikkeelle tai sitten vaan holkki alkaa pyöriä puslan sisällä, pultti edelleen jumissa.
Puukkosahalla iskarin holkin ja pultin läpi sahaten?
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: iskarin irrotus
Minä pakotin kallistuksen vakaajatakon taljalla vedättämällä toisen puolen pultteineen irti,pultti oli jumissa vakaajatankon holkissa toinen puolihan tulikin sitten pois.Ensin irroitin tankon pohja ripustukset.Sitten hakkasin,lämmitin irrallaan olevasta vakaajatankosta pultit irti.Tanko oli pari viikkoa pois auton alta,eipä tuo kaupunki ajoon vaikuttanut.Iskarin holkissa pultit eivät olleet jumissa.
Re: iskarin irrotus
induktio lämmittimellä ja lekaa perään takuulla lähtee
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: iskarin irrotus
Eipä ole tilaa hakata, kun pultin hakattava pää on heti jarrulevyn takana..
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: iskarin irrotus
Koitappa vaikka tukevalla sidontaremmillä jossa on kiristysräikkä vedättää kallistuksenvakaajatankoa niin näet lähteekö tulemaan pultti mukana,tulee yleensä iskarin silmästä mutta pultti on vakaajanholkissa jumissa.Taittuu kyllä niin paljon,että muljahtaa pois mutta varoa pitää ettei pääse lyömään käsille,ota tankon ripustukset pohjasta pois,pultit menee poikki poraa läpi pultit takaisin asennuksessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: iskarin irrotus
Tuo on haastava homma tonnarissa..itsellä viimeisimmän kohdalla jäi sillä kertaa vaihtamatta kun oireet juuri nuo kiinni naittuneet holkit/pultit..olisin alustasarjan vaihdon yhteydessä laittanut jämäkämmät iskarit. Liottelua päiviä jopa viikkoja ennen remonttia ceeärceellä ja rohkeasti lämpöä niin paljon kuin uskaltaa..
Hankala sinne on sahoja taivutella väliin..kun ei edes rautasahan terä meinaa mahtua..
Toisesta tonnarista purin koko takakelkan irti jotta sain iskarit vaihdettua..
Eikun tsemppiä vaan siihen..![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ramilla kyllä hyviä neuvoja jos intoa riittää!
Hankala sinne on sahoja taivutella väliin..kun ei edes rautasahan terä meinaa mahtua..
Toisesta tonnarista purin koko takakelkan irti jotta sain iskarit vaihdettua..
Eikun tsemppiä vaan siihen..
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ramilla kyllä hyviä neuvoja jos intoa riittää!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: iskarin irrotus
Otin jo tukivarren irti siitä iskarin alakiinnityksen vierestä niin tuli iha hyvin tilaa. Pitää kokeilla tuota ramin neuvomaa pakotusta, jos lähtiskin irti
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: iskarin irrotus
mitäs osaa tuossa pitäisi ja ylipäätään voisi induktiolämmittimellä lämmittää?jusa_71 kirjoitti:induktio lämmittimellä ja lekaa perään takuulla lähtee
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: iskarin irrotus
Kolme vuotta vanhat Monroet oli katsastussedän mielestä vaihtokunnossa. Oikea takaiskari 0%.
Mitäs tilalle? Motonet näytti varastosaldoksi nollaa. Biltemassa näytti olevan, onko niistä kokemuksia?
Kysymys takaiskareiden vaihtotyöstä: jos tunkkaa toisen puolen kerrallaan ja irroittaa iskarin yläpään, niin pitääkö taka-akselia tunkata tai tukea jotenkin? Oli nimittäin hetken aikaa iskarin yläpää irti ja toinen takarengas ilmassa. Meneekö tuossa jokupaikka mahdollisesti rikki?
Iskarissa itsessään oli vajaa parisenttiä tyhjää liikettä...laatukamaa.
Mitäs tilalle? Motonet näytti varastosaldoksi nollaa. Biltemassa näytti olevan, onko niistä kokemuksia?
Kysymys takaiskareiden vaihtotyöstä: jos tunkkaa toisen puolen kerrallaan ja irroittaa iskarin yläpään, niin pitääkö taka-akselia tunkata tai tukea jotenkin? Oli nimittäin hetken aikaa iskarin yläpää irti ja toinen takarengas ilmassa. Meneekö tuossa jokupaikka mahdollisesti rikki?
Iskarissa itsessään oli vajaa parisenttiä tyhjää liikettä...laatukamaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: iskarin irrotus
Procarservicestä alkuperäiset iskarit hiukan yli 200€ kierros. Ostin jokunen viikko sitten.
Pultti sahaamalla paineilmatoimisella sahalla, johon saa kiinni tavallisen rautasahanterän toiesta päästä tai rohkeampi kaveri laittaa 125mm rälläkkään ison rälläkän leikkuulaikan ja tuikkaa sillä pultin poikki vakaajan puslan sisäpuolelta.
Itse tiputin koko akselin alas ( sitten mahtu hyvin rälläköiomään ), hiekkapuahllutin ja maalasin kaikki osat. Loppujen lopuksi ei paljoa rankempi homma.
Pultti sahaamalla paineilmatoimisella sahalla, johon saa kiinni tavallisen rautasahanterän toiesta päästä tai rohkeampi kaveri laittaa 125mm rälläkkään ison rälläkän leikkuulaikan ja tuikkaa sillä pultin poikki vakaajan puslan sisäpuolelta.
Itse tiputin koko akselin alas ( sitten mahtu hyvin rälläköiomään ), hiekkapuahllutin ja maalasin kaikki osat. Loppujen lopuksi ei paljoa rankempi homma.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: iskarin irrotus
Vaihdettu on.
Onneksi ei ollut pultit jumissa, hyvät massaukset autossa ja edelliset iskarit vaihdettu tosiaan alle 3 vuotta sitten.
Voitelin pultin tällä:
http://m.motonet.fi/fi/tuote/600102/CRC ... inen-tahna
Onneksi ei ollut pultit jumissa, hyvät massaukset autossa ja edelliset iskarit vaihdettu tosiaan alle 3 vuotta sitten.
Voitelin pultin tällä:
http://m.motonet.fi/fi/tuote/600102/CRC ... inen-tahna
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: iskarin irrotus
Se on kyllä kettumainen kun rupeaa pyörimään holkin kanssa. Kaverin tonnarista taittiin saada taisteltua sen verran auki että sopi rälläköimään pultin poikki.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower