Bensapumpun vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Bensapumpun vaihto

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Ajattelin vaihtaa ennenkun kunnes jättää tielle.
Avasin ja katoin että kyseessä on Walbron pumppu.
Nyt on Motonetistä hankittu uusi vaihtoa varten.'

Ne kovat muoviletkut jotka lilluu sen pumpun kanssa siellä tankissa vähän arveluttaa. Saako ne irti, niin että liittimet jää ehjäksi ja tiiviisti takaisin.
Alkuperäiset letkut on ilmeisesti lämmittämällä taitettu ja kutistettu paikalleen? Saako sitä letkua jostain tällä Espoo-Helsinki aluella.

En löytänyt aiemmista keskusteluista letkuista mitään mainintaa, joten heittämällä on vaihto mennyt vai...

9000i -89 327.000km
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Raportoi kokemukset

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Kun olet vaihtanut, niin muista raportoida, ehkä sama edessä 9000 cs 2,3i -94 ajettu vasta hieman alle 250 000.
Mitä pumppu maksoi?
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ei taida saada niillä alkuperäisillä muoviletkunpätkillä onnistumaan? Omassa oli ainakin korvattu sopivalla kumiletkulla ja lemmarit päissä vielä...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Juu vähän epäilyttääkö onnistuuko.
Oliskohan Teollisuus Etola sopiva paikka hakea letkua.
Pitää kumminkin olla oikeeta materiaalia. En viitsi laittaa sinne mitä tahansa letkua murenemaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Muoviputkien liitoksia ei saa ehjänä irti, joten samoihin letkuihin uudelleenliittäminen ei onnistu kun pituus ei enää riitä. Muoviputken liitokset tehdään kylmänä ja voimalla, milli pari kerrallaan, koko ajan mahdollisimman läheltä tukien.

http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ine?full=1

Jos tulee tarve liittää kumiletku muoviputkeen, homma onnistuu varmimmin kun laittaa muoviputken sisälle tueksi sopivankokoisen holkin ja kiristää kumiputken klemmarilla siihen päälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:mrgreen: Pitääpä itsekin vastata, että saa elvistellä tiedoillaan. Itse hankin polttoaineletkuiksi Gatesin letkua, joka ainakin itsellä on pelittänyt ihan hyvin jo kohta kolmisen kuukautta, ainakin kaksi. Kiristykseen käytin Oettikerin kiristimiä, jotka on paljon parempia kuin ne iänikuiset aris-klemmarit. On nimittäin kyllä totta, että nykyinen bensa on semmoista myrkkyä, että tavan kummiletku on purukumia alta aikayksikön.Muuten, jos joku tarttee, niin minulta saa semmoisen Walbron ämpärin plus johdotukset, kunhan maksaa postimaksun. :lol:

PS. Walbron hinta Motonetissä oli muistaakseni 82 egeä.
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Gatesin kama on hyvää, paitsi PC.ssä :evil:
Kerran vaihdoin lapinreissulle mennessä samana päivänä ostetun pumpun 113 km ennen suunniteltua operaatiota bussipysäkillä. Mittarilukema M96 tontussa oli silloin 227tkm. Muoviputki ei meinannut mennä liittimeen joten otin trangian esiin ja siinä kuumensin edesmenneelle Mustille varattua juomavettä kiehuvaksi jolla sain pehmitettyä putkea riittävästi että sen sai silikonirasvalla voidellun liittimen päälle. Myöhemmin on tullut vaihdettua mukana olleet pumput kuppilan parkkiksella edelliseen tonnariin. Olisikohan tällä kertaa riittävän fiksu vaihtaessa 9-5 pumpun sisätiloissa :?:
96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin