Ajattelin vaihtaa ennenkun kunnes jättää tielle.
Avasin ja katoin että kyseessä on Walbron pumppu.
Nyt on Motonetistä hankittu uusi vaihtoa varten.'
Ne kovat muoviletkut jotka lilluu sen pumpun kanssa siellä tankissa vähän arveluttaa. Saako ne irti, niin että liittimet jää ehjäksi ja tiiviisti takaisin.
Alkuperäiset letkut on ilmeisesti lämmittämällä taitettu ja kutistettu paikalleen? Saako sitä letkua jostain tällä Espoo-Helsinki aluella.
En löytänyt aiemmista keskusteluista letkuista mitään mainintaa, joten heittämällä on vaihto mennyt vai...
9000i -89 327.000km
Bensapumpun vaihto
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Raportoi kokemukset
Kun olet vaihtanut, niin muista raportoida, ehkä sama edessä 9000 cs 2,3i -94 ajettu vasta hieman alle 250 000.
Mitä pumppu maksoi?
Mitä pumppu maksoi?
Ei taida saada niillä alkuperäisillä muoviletkunpätkillä onnistumaan? Omassa oli ainakin korvattu sopivalla kumiletkulla ja lemmarit päissä vielä...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Muoviputkien liitoksia ei saa ehjänä irti, joten samoihin letkuihin uudelleenliittäminen ei onnistu kun pituus ei enää riitä. Muoviputken liitokset tehdään kylmänä ja voimalla, milli pari kerrallaan, koko ajan mahdollisimman läheltä tukien.
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ine?full=1
Jos tulee tarve liittää kumiletku muoviputkeen, homma onnistuu varmimmin kun laittaa muoviputken sisälle tueksi sopivankokoisen holkin ja kiristää kumiputken klemmarilla siihen päälle.
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ine?full=1
Jos tulee tarve liittää kumiletku muoviputkeen, homma onnistuu varmimmin kun laittaa muoviputken sisälle tueksi sopivankokoisen holkin ja kiristää kumiputken klemmarilla siihen päälle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pitääpä itsekin vastata, että saa elvistellä tiedoillaan. Itse hankin polttoaineletkuiksi Gatesin letkua, joka ainakin itsellä on pelittänyt ihan hyvin jo kohta kolmisen kuukautta, ainakin kaksi. Kiristykseen käytin Oettikerin kiristimiä, jotka on paljon parempia kuin ne iänikuiset aris-klemmarit. On nimittäin kyllä totta, että nykyinen bensa on semmoista myrkkyä, että tavan kummiletku on purukumia alta aikayksikön.Muuten, jos joku tarttee, niin minulta saa semmoisen Walbron ämpärin plus johdotukset, kunhan maksaa postimaksun.
PS. Walbron hinta Motonetissä oli muistaakseni 82 egeä.
PS. Walbron hinta Motonetissä oli muistaakseni 82 egeä.
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
Gatesin kama on hyvää, paitsi PC.ssä
Kerran vaihdoin lapinreissulle mennessä samana päivänä ostetun pumpun 113 km ennen suunniteltua operaatiota bussipysäkillä. Mittarilukema M96 tontussa oli silloin 227tkm. Muoviputki ei meinannut mennä liittimeen joten otin trangian esiin ja siinä kuumensin edesmenneelle Mustille varattua juomavettä kiehuvaksi jolla sain pehmitettyä putkea riittävästi että sen sai silikonirasvalla voidellun liittimen päälle. Myöhemmin on tullut vaihdettua mukana olleet pumput kuppilan parkkiksella edelliseen tonnariin. Olisikohan tällä kertaa riittävän fiksu vaihtaessa 9-5 pumpun sisätiloissa
Kerran vaihdoin lapinreissulle mennessä samana päivänä ostetun pumpun 113 km ennen suunniteltua operaatiota bussipysäkillä. Mittarilukema M96 tontussa oli silloin 227tkm. Muoviputki ei meinannut mennä liittimeen joten otin trangian esiin ja siinä kuumensin edesmenneelle Mustille varattua juomavettä kiehuvaksi jolla sain pehmitettyä putkea riittävästi että sen sai silikonirasvalla voidellun liittimen päälle. Myöhemmin on tullut vaihdettua mukana olleet pumput kuppilan parkkiksella edelliseen tonnariin. Olisikohan tällä kertaa riittävän fiksu vaihtaessa 9-5 pumpun sisätiloissa
96 M75 i12 5-speed