Heippa.
Pakko kysäistä täällä miten muiden 9000 toimii vastaavassa tapauksessa. Vaikka sammuttaessa moottorin lämmöt olisivat kello 22-22.30 kieppeillä niin uudelleen virrat päälle laittaessa neula osoittaa suoraan kello 21 kuten kuuluukin. Startatessa nousee taas sinne minne jäi. Onko muilla vastaavaa jotka ovat kärsineet tuosta neulan nousemisesta? Mielestäni yhdessä entisessä virrat päälle laittaessa neula osoitti sinne minne sammuttaessa jäikin.
Tuossa tuo neula seilailee koko ajan kiitos vuotavan kannentiivisteen. Nousee ja laskee sitten siihen vähän yli 21. Ensimmäisellä kylmäkäynnistyksellä paikoillaan pitää lämmöt hyvin eikä karkaa kohti ylärajaa vaikka kuinka kauan seisottaisi mutta metrikin ajoa niin neula alkaa elää omaa elämäänsä eli kuumenee ja sitten taas laskee. Välillä saa olla jännät housuissa tuon kanssa.
Moottorin lämpömittarista
Moottorin lämpömittarista
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Moottorin lämpömittarista
Mulla tuo neula seilasi, välillä jäi roikkumaan ja välillä taas nousi klo 11 ja seilasi sitä väliä. Otin mittariston irti kun korjasin kierroslukumittarin ongelmaa ja kaikki ruuvit oli kireällä, ei tässä tapauksessa ei ollut kontaktivikaa itse mittarissa.
Termostaatin vaihdoin jäähdytysnesteiden kera muutama viikko sitten ja nyt on pysynyt hyvin klo 9:n tuntumassa lämpimällä koneella.
Termostaatin vaihdoin jäähdytysnesteiden kera muutama viikko sitten ja nyt on pysynyt hyvin klo 9:n tuntumassa lämpimällä koneella.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11