No niin, paljon on luettu foorumia ja muutamaan oireeseen saatu täältä vinkki! Mutta mutta, nyt alkaa usko loppumaan omaan tonnariin..
Alkutietoja:Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.3 TURBO Automaatti+Automaatti-ilmastointi B234L 147Kw Vm:1997
Vaihdettuja osia:Kampiakselin asentotunnistin, tulpat, Lambda (Bosch), bensapumppu, orggis DI-kassu vaihdettu( toisessa autossa toimivaksi testattu), kansiremppa tehty n.vuosi sitten(Yläpään tiivistesarjalla) ja samalla vaihdettu alipaineletkut uusiksi, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja todettu ehjäksi, akku uusittu n. 2 vuotta sitten ja sekin "koeponnattu" ehjä..
Muita huomioita: Bensabumpun rele pimeni viime kuussa, hyppy johdolla pelaa(uusi rele tulossa), maadotus pisteet konehuoneesta rapsutettu ja sipaistu akkunapa rasvaa, liittimiä avattu ja suihkittu CRC:n kontakt cleaneria tjsp., vikakoodi tulee tyhjäkäynnillä n.parin minuutin käynnin aikana, Takaisku delekoitu b-pumpulta, tulppia vaihtaessa uusiin, vanhat tulpat aivan harmaan valkoiset, Lambdaa vaihtaessa myös lambda "kuin uusi" ei nokea yms., yks kaljalaatikko juotu vikaa etsiessä.
Vikana lambda arvo päin peetä, epätasainen käynti, vikakoodi 6, leima menee vanhaksi TIISTAINA!
MAP anturi vaihtoon? Vai meneekö näitä yleensä? Yks haltech:in MAP olisi joutilaana, sitäkin voisi kokeilla.. Suuttimien O-renkaitten zekkaus, imusarjan tiivisteen zekkaus, mitä arvon väki suosittaisi zekkaa?!
Nykii ja käy laihalla..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 18:23
Re: Nykii ja käy laihalla..
Lisätään vielä että mitattu vedenlämpö anturi imusarjan välistä ja ohmit oli kohdillaa..JARPPI_eastside kirjoitti:No niin, paljon on luettu foorumia ja muutamaan oireeseen saatu täältä vinkki! Mutta mutta, nyt alkaa usko loppumaan omaan tonnariin..
Alkutietoja:Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.3 TURBO Automaatti+Automaatti-ilmastointi B234L 147Kw Vm:1997
Vaihdettuja osia:Kampiakselin asentotunnistin, tulpat, Lambda (Bosch), bensapumppu, orggis DI-kassu vaihdettu( toisessa autossa toimivaksi testattu), kansiremppa tehty n.vuosi sitten(Yläpään tiivistesarjalla) ja samalla vaihdettu alipaineletkut uusiksi, tyhjäkäyntimoottori putsattu ja todettu ehjäksi, akku uusittu n. 2 vuotta sitten ja sekin "koeponnattu" ehjä..
Muita huomioita: Bensabumpun rele pimeni viime kuussa, hyppy johdolla pelaa(uusi rele tulossa), maadotus pisteet konehuoneesta rapsutettu ja sipaistu akkunapa rasvaa, liittimiä avattu ja suihkittu CRC:n kontakt cleaneria tjsp., vikakoodi tulee tyhjäkäynnillä n.parin minuutin käynnin aikana, Takaisku delekoitu b-pumpulta, tulppia vaihtaessa uusiin, vanhat tulpat aivan harmaan valkoiset, Lambdaa vaihtaessa myös lambda "kuin uusi" ei nokea yms., yks kaljalaatikko juotu vikaa etsiessä.
Vikana lambda arvo päin peetä, epätasainen käynti, vikakoodi 6, leima menee vanhaksi TIISTAINA!
MAP anturi vaihtoon? Vai meneekö näitä yleensä? Yks haltech:in MAP olisi joutilaana, sitäkin voisi kokeilla.. Suuttimien O-renkaitten zekkaus, imusarjan tiivisteen zekkaus, mitä arvon väki suosittaisi zekkaa?!
Re: Nykii ja käy laihalla..
No mittasitko bensapaineen,eli onko
regu suutintukin päässä ok? sitten tietty imuilman lämpöanturi ahtoputkesta
regu suutintukin päässä ok? sitten tietty imuilman lämpöanturi ahtoputkesta
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Nykii ja käy laihalla..
Hanki yksinkertainen OBD-liittimestä perusanturidataa lukeva laite ja päättele suureista onko jokin niistä pielessä. Map-anturi tai sen liitin on ihan hyvä ehdokas.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2014 18:23
Re: Nykii ja käy laihalla..
No niin.. Bensanpainetta en kerennyt mittaamaan kun em. leima menossa umpeen. Ja konttorille menossa tuskailin Saabbia mut mitä kummaa, auto läpi!?? Päästöt ihan siinä siklillä että meneekö läpi mutta reilu leimaukko lämmitti kattia aikasa ja läpi.
Silti, vikaa ruvettava tutkimaan..
Ekana mietin miten saisi mitattua b-paineen kun ei tupla banjollista M12 pulttia löytyny paikalliselta hydrayliikka liikkeeltä(Tehohydro Lappeenranta).. Sitten paikallisen purkaamolle mennessä muitten asioitten merkeissä hokasin että B mallin vectrassa on asiallinen b-paineenmittaus nippa ja sehän ruuvattiin talteen. Tehohydrosta hakee M12x1.5mm banjopultti ja siihen passeli reikä, kierretapilla kierteet, nippa kiinni.
Nyt pystyy nopeesti zekkaa b-paineen ja ooppelin ollessa GM-tuote niin tämähän on DIY-OEM varustelua..
Paljonkos terveen imuilma anturin ohmit on?
OBD portista koitettu mitata Ebayn OBD lutikalla+Androidi ohjelmalla=Ei yhteyttä.
vesa67:Mitä OBD lukijaa suosittelisit?
t:JARPPI
Silti, vikaa ruvettava tutkimaan..
Ekana mietin miten saisi mitattua b-paineen kun ei tupla banjollista M12 pulttia löytyny paikalliselta hydrayliikka liikkeeltä(Tehohydro Lappeenranta).. Sitten paikallisen purkaamolle mennessä muitten asioitten merkeissä hokasin että B mallin vectrassa on asiallinen b-paineenmittaus nippa ja sehän ruuvattiin talteen. Tehohydrosta hakee M12x1.5mm banjopultti ja siihen passeli reikä, kierretapilla kierteet, nippa kiinni.
Nyt pystyy nopeesti zekkaa b-paineen ja ooppelin ollessa GM-tuote niin tämähän on DIY-OEM varustelua..
Paljonkos terveen imuilma anturin ohmit on?
OBD portista koitettu mitata Ebayn OBD lutikalla+Androidi ohjelmalla=Ei yhteyttä.
vesa67:Mitä OBD lukijaa suosittelisit?
t:JARPPI
Re: Nykii ja käy laihalla..
http://www.dx.com/p/elm327-obd-2-obd-bl ... D1gfBZI7s0
tuommosella ainaki pelaa hyvin -97 Aero tonnarini
tulee anturidatat ja vikakoodit puhelimen torque sovellukseen
tuommosella ainaki pelaa hyvin -97 Aero tonnarini
tulee anturidatat ja vikakoodit puhelimen torque sovellukseen