Jaaha, tulipa purettua tuo varaosavyö.
Pikku vinkki vastaavaa yrittäville, se litteä puoli on jousipuoli.. Pari kirosanaa pääsi, kun veivasin sitä uudestaan kireälle. ;-)
Siellä on sellainen messinkimöykky, jonka päällä on muovikynsi joka sitten kytkee ja irroittaa räikkään tulevaa kynttä, joka sitten käynnistää vyön lukittumisprosessin.
Näyttäisi siltä, että messinkimöykky hakeutuu rullan asennosta (siis koko rullapaketin asennosta kädessä/auton seinässä) riippuen sellaiseen asentoon, missä systeemi vapauttaa räikän pyörimään vapaasti.. Epäilenpä, että tonnarissa nyt kiinni oleva rulla on jotenkin päässyt väärään asentoon, eikä tuo vapautusmekanismi pääse kytkeytymään, kun messinkimöykkykään ei pääse asettumaan sopivaan asentoon.
Pitää kokeilla vaihtaa se vyö, mutta akateemisesta mielenkiinnosta katson myös "risan" vyön räikkäpuolelle, ehkä senkin voi korjata.
Sitten kysymys: mitä kaikkea täytyy purkaa / miten helposti ne purkautuu, että saan tuon turvavyön rullan näkyviin? (ei ole tonnarin korjaamomanuaaleja :-/)
Takaturvavyö
Minun nähdäkseni jos sieltä on joku pala pudonnut paikaltaan, niin sen voi kyllä pistää takaisin siihen, mihin se kuuluu, jos se ei ole muuttanut muotoaan / toimintaansa.
Jos joutuu jotain modifikaatioita tekemään, esim. jotain on vääntynyt ja tarttis vääntää takaisin, tai liimailemaan jotain murtuneita osia, niin sitten ryskis roskikseen, ranetettu osa tuskin kestää.
Minäkin olen sitä mieltä, että järki täytyy näiden kanssa pitää kädessä, mutta ei niitä kuitenkaan pelätä tarvitse..
Jos joutuu jotain modifikaatioita tekemään, esim. jotain on vääntynyt ja tarttis vääntää takaisin, tai liimailemaan jotain murtuneita osia, niin sitten ryskis roskikseen, ranetettu osa tuskin kestää.
Minäkin olen sitä mieltä, että järki täytyy näiden kanssa pitää kädessä, mutta ei niitä kuitenkaan pelätä tarvitse..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
On niitä täällä foorumillakin myynissä(alle puolet motonet hinnasta) ei kolaroiduista saabeista jotka sopii suoraan esim. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2&start=30MarkusJ kirjoitti:mm. motonetista saa yleismaallisen vyön, johon alkuperäinen solki.
Älä ihmeessä yritä itse korjata mitään turvavarusteita.
ja muitakin on näkynyt.
Itsekkin olen turvavarusteiden "sörkkimisestä" vähän skeptinen onhan se henki kumminkin rahaa tärkeämpi

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"