9000 vm:88 omat oikut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja sarka »

ippu81 kirjoitti:kuinka pitkään tuollaisen sylinterin laitossa menee? koko päivä?
Tiivistesarja maksaa 5 euroa. Eka kerralla itse vaihtaessa meni varmaan 2 tuntia, jos ois ollu kiire niin ois saanu tuntiinkin. Kun pääsylinteri on pöydällä purettuna, näkee onko tiivistesarjasta mitään hyötyä tai että kannattaako ees kokeilla.

Tiivistesarjan maksaessa 5e ostaisin ihan varalta sen valmiiksi jos sattuisi pääsemään halvalla, saa heti auton liikenteeseen. Jos pääsylinteri on niin kulunut, että se pitää vaihtaa, kustannukset pomppaa 100 euroon.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

laittettiin tilaukseeen suoraan uusi sylinteri 144 euroa mutta vanha auto ja ei jaksa leikkiä. vielä kun sen saa paikalleen ja auton kuntoon niin elämä hymyilee. Yks kaveri yritti irrottaa vanhaa mutta kun joku pultti ei lähtenyt irti niin täytyy kokeilla lämmittää sitä kunhan saa uuden sylinterin. :roll:
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Pidetään peukkuja pystyssä että syy on pääsylinterissä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

sylinteri vaihdettu ja auto toimii kuin unelma.. jee! :D
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

näyttäisi siltä nyt nyt pukkaa öljyä pihalle vissiin stefa tai jokin sen kuuloinen siellä tiputtelee. Kuinka kallis remontti on edessä? yritettiin katsastaa ja joku murroksen suojakumikin oli huono ja yksi reikä, että ei sen ihmeempiä vikoja noinkin vanhassa autossa.
hoihhoijaa, aina jotakin.. :roll:
aero
-
Viestit: 8732
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja aero »

Hinta-arvio: haarukassa viitosesta tonniin, tuskin kahteen. "Stefa tai jokin sen kuuloinen" on niin tarkka määritelmä, että on hieman hankala veikata tarkemmin. Yritä edes vähän kertoa, mistäpäin konetta öljy tulee jos mitään ideaa on (likaisesta koneesta ei yleensä ole suoraan helppo kertoa).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

joku putki siellä tiputteli, alustava hintaveikkaus oli jotain pari sataa, 180 euroa, kysellään vielä parista eri paikasta. ongelma on että saako vuodon hoidettua pois vai pitääkö moottori nostaa ensin paikaltaan pois.
aero
-
Viestit: 8732
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja aero »

Joku putki voi öljyn tapauksessa olla ahtimen öljyputki, ahtimen öljynpaluu tai öljynjäähdyttimen letku. Ainakaan mulle ei tule mieleen muita öljyputkia/-letkuja B202:ssa koneen ulkopuolella. Onko mitään tietoa millä puolen moottoria vuoto on (keulalla, tulipellin puolella eli matkustamon puolella eli koneen takana vaiko jommalla kummalla sivulla)? Entä mitään tietoa kuinka ylhäällä vuoto on?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

asiaa on nyt kyselty vähän sieltä ja täältä, en osaa tarkkaa paikkaa sanoa mistä vuotaa mutta toinen korjaamo sanoi että ptää irrottaa vaihdelaatikko nostaa moottori pois paikaltaan että pääsee vian korjaamaan ja toinen paikka taas sanoo että ei tarvitse nostaa moottoria.. asiaa selvitellään vielä tarkemmin alkuviikosta, vuoto on ollut jo pari vuotta , eihän tuolla ole vielä ajettu edes 400 000 kilometriäkään, vain vähän vajaa, eli varmaan kannattaa korjailla ja pitää kunnossa, ei löytynyt kuin yksi pieni reikäkään eli ei ole edes kauhean laho.. mies tuon kallistuksenvakaaja kun siinä oli jotain häikkää kun ratti puolsi ja sitä laitettiin kuntoon mutta katsastuspaperiin tuli siitäkin maininta.
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

eipä korjaus tullut maksamaan kuin 190 euroa, ny on vielä reiän hitsauksessa ja sitten uudelleen katsastukseen kunhan ehtii. on se kumma miten paljon paremmin autokin kulkee kun on oikeanmittaiset pultitkin renkaissa. oli ollut vähän liian pitkät pultit kun oli talvirenkaat laitettu alle.
on se vaan hyvä peli :)
Vastaa Viestiin