Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Että se siitä huolettomasta päivästä :mrgreen: alko saabi sitten röpöttään ja nykimään kylmänä, mutta kun kone lämpee niin toimii paremmin ja koitettu toisella sytkäkasetilla, mutta tulppia en ole vielä kerennyt näin aamusta hakee uusia.

ps: orastavat oireet alko jo turun reissun aikana :oops: ja paheni tässä eilen kun tein yhden nopeamman kiihdytyksen, voi närhenmunat ei kai vain kansi vika vois aiheuttaa tollaista, mutta paisarissa ei kylläkään kupli tai muuta epämääräistä, mitä nytte näin aamun pimeessä :roll: .

Autona siis toi 2.3T my:92
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Juu lisäyksenä vielä sen verran että tyhjäkäynti huitoo nytte lämpimänä kun kone käy jotenkuten siellä 1500 - 2000 paikkeilla.
Ja edelleen kylmällä koneella ei meinaa pysyä käynissä ja check enigine valo palaa tällöin ja sammuu sitten kun käynti tasantuu lämpimänä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Antaako Checki vilkkuja ennen starttia, asennnossa? Oisko joku letku ampassu irti tai halki.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Premium Override kirjoitti:Antaako Checki vilkkuja ennen starttia, asennnossa? Oisko joku letku ampassu irti tai halki.

Ennen starttia tekee ne perus tarkistukset kun on virrat päällä ja sammuu myös, eli ei jää vilkkumaan/palamaan, vasta sitten kun kone lähtee röpeltäen käyntiin niin syttyy checki valo ja sammuu sitten kun kone saavuttaa norm lämmöt ja käynti tasantuu.

Ps: tässä on myös ollut matkan varrella pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä vaikka kone ollut lämmin, mutta silloin ei ole vielä cheki valot loistanut vaan on tuntunut perslihaksissa kun on istunut penkillä että tulee ajoittaisia katkoksia tyhjäkäyntiin ja taas välillä on toiminut ihan jees.
Olen myös nytte äsken kokeillut vakio boxeilla ja syt-kasulla ja tulppia on myös vaihdettu, sekä ruiskun lämpötilananturi.
Toi lampa anturi ois vielä koklaamatta ???
Saab 9-5 A 2.3t stw
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ootkos IMM:in putsannut ja kattos ne letkut lävitte huolella.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Premium Override kirjoitti:Ootkos IMM:in putsannut ja kattos ne letkut lävitte huolella.

Täytyypä tsekata toi immu, olen sitä joskus aikoinaan putsannut jarrukliinerillä.
Voiko tuota lambadaa mitata yleismittarilla jotenkin vai onko uuden ostaminen vaihtoehto "laadukas-sellainen" kolmella johdolla näyttäis olevan.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Kyllä kai sen pitäs vilkkua antaa, jos lambda sökö. Ihme ettei mitään muka vilkuttele.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Tuo korkea tyhjäkäynti ei oikein viittaa lambdaan, röpöttäminen kyllä. Ettei tosiaan joku ilmavuoto olisi joka lämmetessään "tiivistyy"?

Rikkinäinen IMM joskus vastaavassa kulkineessa aiheutti katkomista ahdoilla, mutta kai se voi oireilla noinkin?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Todella mielenkiitoista, nytte taas ilman moottorin esilämmitystä "ilman lohkolämmitystä" koitin käyntiin ja avot lähti ihan normaalisti käyntiin ilman pahimpia nykimisiä ja ymm..

Tutkitaan ja hutkitaan lisää, sekä tsekataan toi bentsiini tuolla tankis joskos siinä olis jotain ylimääräistä, kun alkoi kummasti viimeisen tankkauksen jälkeen noi pahemmat oireet, kun kiihytin siis vähän reippaammin :mrgreen: yhden autoletkan ohi.

Ps: toi ilma vuoto kans vois olla yks mahdollisuus.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

No nytte auto kukkuu ja käy niinku vikaa ei olis ollutkaan, auttokko sitten kunnon loraukset jäänestoa tankkiin tai ne letkujen tarkistukset kaasuläppäkotelolta tai sitten vain pelkkä valohoito :roll: no tuli siinä vaihdettua myös toinen lambada, mutta nytte toistaiseksi kaikki hyvin ja laitoin myös uudet tiivisteet bensanpaineensäätimelle, oli se pienempi o-rengas kulahtanut, joten starttaus ajatkin pieneni huomattavasti.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

TurboTurpa kirjoitti:No nytte auto kukkuu ja käy niinku vikaa ei olis ollutkaan, auttokko sitten kunnon loraukset jäänestoa tankkiin tai ne letkujen tarkistukset kaasuläppäkotelolta tai sitten vain pelkkä valohoito :roll: no tuli siinä vaihdettua myös toinen lambada, mutta nytte toistaiseksi kaikki hyvin ja laitoin myös uudet tiivisteet bensanpaineensäätimelle, oli se pienempi o-rengas kulahtanut, joten starttaus ajatkin pieneni huomattavasti.

Jaahas :x tässäkin tapauksessa pätee sanonta, että ei kannata nuolasta ennekuin tipahtaa.
No toimi se sentään yhden päivän hyvin kuin vikaa ei olisi ollutkaan ja sitten löi taas sen kuuluisan merkkivalon mittaritauluun, mutta käy kuitenkin jotenkin ja saa nollattua joksikin aikaa, kun pitää akun kaapelia irti.
Saab 9-5 A 2.3t stw
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja sarka »

Vaihda kaikki letkut uusiin. Onko bensansuodatin kuin vanha? Kantsii tehä vikakoodinlukulaite ja käydä ajamassa vika päälle.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

sarka kirjoitti:Vaihda kaikki letkut uusiin. Onko bensansuodatin kuin vanha? Kantsii tehä vikakoodinlukulaite ja käydä ajamassa vika päälle.
Sellaisen jutun tossa huomasin kun tutkin tarkemmin, että varsinkin juuri kylmänä herkemmin kastuu jostain läppäkotelon suunnalalta jäähnesteestä, siitä mihin tulee ne letkut ja onko siinä jokin liitoslaippa missä on ne messinkiset putket.

Jk: ilmeisesti siellä on jokin vuoto ???
Saab 9-5 A 2.3t stw
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ei siinä oikein ole kuin nesteen kiertotila sen kannen alla. Tiiviste vaan ajan myöten entinen. Katoaako jäähdytin nestettä ja jos, niin minkämoista vauhtia?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Hillitön röpöttäminen ja hyytyminen kylmänä.

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Premium Override kirjoitti:Ei siinä oikein ole kuin nesteen kiertotila sen kannen alla. Tiiviste vaan ajan myöten entinen. Katoaako jäähdytin nestettä ja jos, niin minkämoista vauhtia?

Eipä tuota nestettä tarvi kovin useasti lisätä.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Vastaa Viestiin