Tankin kaulan irroitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Tankin kaulan irroitus

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Klassisen ruostevaurion korjaus olisi edessä, eli sisälokari muhii tankin kaulan vierestä. Miten nuo muovikehykset ja putki irroitetaan oikeaoppisesti (siis ehjänä)? Muutkin mahdolliset vinkit operaatioon otetaan kiitollisena vastaan.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Tankin kaulan irroitus

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Joo, irtoshan se kun vaan reippaasti kiskoi uloimman kehyksen pois. Ja kaikki muoviosat säilyi ehjänä mitä kyllä edesauttoi pehmeä pelti :D
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Tankin kaulan irroitus

Viesti Kirjoittaja sarka »

Itse vasta samassa paikassa temunneena ihmettelin samaa. Täyttöputki välikappaleineen ja tankki oli irti, mutta sitä kaulusta en saanut millään sopimaan pois. Piti sitten taiteilla hieman, onneksi ei välittömästi kauluksen ympärille tarvinnut hitsata mitään.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Tankin kaulan irroitus

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Mulla puuttuu nyt puolet siitä ympyrän muotoisesta reijästä, josta muovikappale menee läpi. Siksi irtosi varsin helposti kun uloin muovikehys oli irti. Jos se ympyrän muotoinen sisälokarin läpimeno on ehjä niin varmasti on melko tiukassa. Siinä on aika topakan oloiset muovikynnet.

edit: tai kumiahan nuo kynnet näyttää olevan kuin tarkemmin katsoo, topakat kumminkin :)

edit2: ei pitäis mitään kirjoittaa ennen kuin on kunnolla purkanut kappaleet erikseen. Lukituskaulus kynsineen on kovaa muovia eikä mitään kumia.

Summasummarum; ruosteet tuli leikattua poikeen ja tervettä peltiä meni tilalle. Jatkamme siiis leuka rinnssa kohti seuraavia ruostevaurioita päin (löytyy ne sitten etuiskaritolppien yläpäästä tai tuulilasin reunamilta)
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin