Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
juhi81
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 21:02

Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja juhi81 »

Mikälainen polttimo tarkalleen ottaen on kyseessä? Pimeänä on käsijarrun vieressä, keskipaneelissa olevat katkaisijat.

FAQ alueella mainitaan vaan "2W" -polttimo?

Niin ja jos löytyy vinkkejä tuon polttimon esillesaantiin.
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Swataia
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Syys 08, 2014 21:27

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Vastikään tuli vaihdettua, vaikeinta on saada se paneeli irti. Pienehköillä talttameisseleillä kampesin reunoista, kannattaa olla supervarovainen ettei tule jälkiä pahemmin. Oli aika tiukassa. Ehkä siinä oli joku kohta mistä piti painaa niin lähti helpommin irti...

Polttimo on siellä panelin alla ja kanta näkyy suoraan pohjasta kun saat sen käsiisi. Tarvitset vielä kärkipihdit koska kantaan ei yletä sormineen. On kapeassa kolossa. Lähtee kannasta pyöräyttämällä n. neljänneskierroksen ja vetämällä pois.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Taitaapa muuten olla tuokin mulla pimeänä. :D Mitäköhän muuta vielä on pimeänä miltä en ole osannut odottaa valoa..? Pitäisi löytää jokin hyvä yökuva ohjaamosta. Matalakeulaasissa tonnareissa ei tainnut enää olla turvavöiden lukoissa valoja?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Eikä keskikonsolissa,ainakaan omassa cs,taasen pihan cse my93 löytyy yhdistetty valo takatöhkis/lokero...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
tosiynnäri
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: La Loka 16, 2010 23:25

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja tosiynnäri »

Rattivaihde kirjoitti:Matalakeulaasissa tonnareissa ei tainnut enää olla turvavöiden lukoissa valoja?
MY93 CSE:ssä ainakin on etuturvavöiden lukoissa valot. Näkyvät vain pimeässä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=13498 :ssä käydyn keskustelun perusteella olisi nuo lukonvalot jollakin löytyneet vielä -96 CS:stäkin, jollakin taas ei. Saman topicin mukaan lampunvaihto tuohon taitaa olla melko mahdotonta.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kävinpä tarkistaas, ikkunannostinpaneelissa valo pelaa, turvavyön lukossa ainakin kuskin puolella näkyy vihreä muovi mutta valoa ei ole kummassakaan, keskikonsolin lokerossa tai tuhkakupissa ei ole valoa saatika lähdettä sille.

Näin siis '96 CDE.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
aero
-
Viestit: 8732
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja aero »

Mä luulen että turvavyölukot vaihtui valottomiin samalla kun turvavyöt vaihtui paukullisiin. Uudempi vyö ei nimittäin istu vanhaan (valolliseen) lukkoon, mikä tuli huomattua kun heitin kesällä Herrasmieskruiseriin väliaikaisesti projektitonnarin jakkarat paikoilleen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
juhi81
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Maalis 29, 2014 21:02

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja juhi81 »

Swataia kirjoitti:Vastikään tuli vaihdettua,
Muistatko vielä minkälainen polttimo siellä tarkalleen on, jäikö vanha vielä talteen?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Rattivaihde kirjoitti:Kävinpä tarkistaas, ikkunannostinpaneelissa valo pelaa, turvavyön lukossa ainakin kuskin puolella näkyy vihreä muovi mutta valoa ei ole kummassakaan, keskikonsolin lokerossa tai tuhkakupissa ei ole valoa saatika lähdettä sille.

Näin siis '96 CDE.
Jep,johtosarja eroaa jo my 93 eteenpäin tältä osin,pihan my94 puuttuu jo.Noita kun vertasin my 97 cs,voisi tuon valon liittää manuaalivaihteisessakin olevaan automaattivaihteiston shifterin valaistusliittimeen puolen metrin johdolla,kun se tulee tyrkylle jo muutenkin.Näin aattelin itse tässä tehdä,jahka kerkiän,keskikonsoli sitten tuosta 93 vuotisesta...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Keskikonsolin vaihdossa on huomattavaa että lokeron kannen lukko on sarjoitettu, eli se (tai kannet) tarttee saada vaihdettua jos haluaa täydellisen tehdä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Kupari »

juhi81 kirjoitti:Mikälainen polttimo tarkalleen ottaen on kyseessä? Pimeänä on käsijarrun vieressä, keskipaneelissa olevat katkaisijat.

FAQ alueella mainitaan vaan "2W" -polttimo?

Niin ja jos löytyy vinkkejä tuon polttimon esillesaantiin.
Muovikantainen ja esim audin vastaava muovireunainen 2W liian leveä eikä mene edes pohjaan asti. Ota vanha irti ja malliksi mukaan.
Tuon polttimon ottaa parissa minuutissa irti, johtosarja kiinnikin saa pois kun kääntää ylös irrotuksen jälkeen sivuttain painonupit kuskinpuolen suuntaan mutta naftit lyhyet piuhat ainakin omas -93 saada löysää ulospäin.
Liitin kokonaan irti niin helpointa pyöritellä ja vaikka putsailla nappien ympäristöäkin samalla, lyhyillä johdoilla nihkeintä koko hommassa laittaa tuo liitin kiinni.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11504
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja jus »

aero kirjoitti:Mä luulen että turvavyölukot vaihtui valottomiin samalla kun turvavyöt vaihtui paukullisiin.
Luulen, että ei mene ihan noin, sillä minulla 91-tontussa lienee kiristimelliset vyöt, ja silti valaistus etuturvavöiden lukoissa.

Keskikonsolin kannessa ei ole lukkoa, kun on lukollinen hanskalokero. Eli ei turvatyynyä matkustajalla(kaan).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Nimenomaan, MY96-autosta kiristimet ainakin löytynee ja silti lukoissa on sisäpuolella vihreät "heijastimet". Mitä varten sinne olisi sellaiset pistetty jos lukot olisivat muutoin valottomat?

On kyä sääli jos sinne ei millään saa vaihdettua polttimoja, kätevänkuuloinen saabismi.
jus kirjoitti:Keskikonsolin kannessa ei ole lukkoa, kun on lukollinen hanskalokero. Eli ei turvatyynyä matkustajalla(kaan).
Kappas, tätä en olisikaan osannut arvata.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Rattivaihde kirjoitti:^Nimenomaan, MY96-autosta kiristimet ainakin löytynee ja silti lukoissa on sisäpuolella vihreät "heijastimet". Mitä varten sinne olisi sellaiset pistetty jos lukot olisivat muutoin valottomat?

ehkä siksi,jos on ollut varastossa noita jo valmiiksi? olisi kallista purkaa ne pois.jotenkin muistelisin omaa my 89,että valot oli punaset ledit eikä valaistu se sisäosa,voin muistaa toki väärinkin.My 97 ei ainakaan tule johtojakaan enää tuonne,ainakaan omassa cs halpiksessa.

On kyä sääli jos sinne ei millään saa vaihdettua polttimoja, kätevänkuuloinen saabismi.
jus kirjoitti:Keskikonsolin kannessa ei ole lukkoa, kun on lukollinen hanskalokero. Eli ei turvatyynyä matkustajalla(kaan).
Kappas, tätä en olisikaan osannut arvata.
Juuh,mulla on molempia konsoleita lukottomia ja lukollisia,lukollinen, valoton peräisin my 94 varustettuna repsikan bägillä,lukoton my 93,89,97,joista 89 ja 93 sisältävät valaistuksen tuhkakuppiin/lokeroon.aattelin laittaa tuosta lukottoman keskilokeron,kyllähän siellä pitää valo olla :lol:
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
aero
-
Viestit: 8732
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ikkunoiden katkaisijoiden taustavalo

Viesti Kirjoittaja aero »

jus kirjoitti:Luulen, että ei mene ihan noin, sillä minulla 91-tontussa lienee kiristimelliset vyöt, ja silti valaistus etuturvavöiden lukoissa.
Ne vanhat punaiset ledit vai Rattivaihteen mainitsemat vihreät heijastimet?
Rattivaihde kirjoitti:^Nimenomaan, MY96-autosta kiristimet ainakin löytynee ja silti lukoissa on sisäpuolella vihreät "heijastimet". Mitä varten sinne olisi sellaiset pistetty jos lukot olisivat muutoin valottomat?
Mun MY96 -lukoissa ei näy mitään vihreätä heijastinta. Liekö nuo lähteneet jossain kohtaa kesken mallivuoden, kun mun MY97 -lukot ovat ihan samanlaiset kuin nämä:
Kuva

MY89 -lukoissa tausta on sileä ja siellä on punainen ledi, tätä siis itse tarkoitin:
Kuva

Tokihan voi olla, että itse vyöt ovat muuttuneet kahdestikin, ensin paukku ja sitten salpa. Liekö salpamuutos joku konserniosa -ratkaisu, kun muuta syytä sille on hankala keksiä. MY97 vyö ei lukitu MY89 salpaan eikä toisinpäin (testasin tämänkin juuri).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin