Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja AZP »

Puhuin suuresta massasta, eli niistä markkinavoimista, jotka määrittävät vanhojen romujen yleisen hintatason. Harrastajat ja älyköt sitten erikseen :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja arska93 »

Kyllä oli jumppa kattoluukun tekemisessä. Vähän härski siitä tuli kun piti poppareilla kiinnittää, mutta monta kertaa siistimpi kuin pelkkä ritilä. Katon verhoilu sinänsä ei kovin ihmeellinen ollu. Ei enää roiku kummassakaan kankaat silmillä :lol: https://imageshack.us/i/idP9auRmj
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja jus »

Verhoilitko luukun kaihdinlevyn irrottamatta sitä autosta, vai mihin niitä pop-niittejä tarvittiin?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/kat ... 85_12.html

Vai oliko peltiluukku? Peltiluukun verhoiluohjetta: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=82189
Viimeksi muokannut jus, Su Tammi 04, 2015 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^äkkiseltään katsottuna ei kuvassa näy kaihtimen vetokahvaa, joten olettaisin peltiluukusta olevan kyse.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja sarka »

Jenkissä on vieläkin luukku kierossa, kun kesällä tuli purettua systeemi ja verhoiltua. Kokoamisvaiheessa olikin kiirus kun vesisade yllätti :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja arska93 »

jus kirjoitti:Verhoilitko luukun kaihdinlevyn irrottamatta sitä autosta, vai mihin niitä pop-niittejä tarvittiin?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/kat ... 85_12.html

Vai oliko peltiluukku? Peltiluukun verhoiluohjetta: http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/index.html?bID=82189
Juu, luukku oli kyseessä eikä akkuna :D Suurin ongelma hommassa oli se että koko kattoluukun sisusta on vajaan kolmenkymmenen vuoden matkalla tippunut pois. Liekö jossain päin New Yorkin Brooklyniä, tiedä häntä. Olen yrittänyt metsästää "uutta" sisustaa siihen, mutta en ole vielä löytänyt. Popniitit laitoin kattoluukun alla olevaan ritilään kiinni. Tuohon ilmeisesti oikea verhoilukin kiinnittyisi, tosin vähän nätimmin. :lol: Niin ja luukun rubgon tein ohuesta vanerista, tqipuukin sopivasti kun luukku nostaa peräänsä.
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: Ensimmäisen sukupolven tonnarit

Viesti Kirjoittaja arska93 »

Turbo haettu korjaamolta uudella lasilla varustettuna ja kehyksen ruosteet korjattuna. Paskoilla akuilla kun nyin tota käyntiin niin laturi kyrvähti ja huomasin jarruvalojen toimimattomuuden. Ne korjataan ja paineletkut vaihdetaan konehuoneeseen. Sitten hattu kourassa konttorille anomaan ajoaikaa.. :roll:
Vastaa Viestiin