91:ssä on vihreä linssi lukon aukon vieressä ja punaisesta vapautusnappulasta kajastaa valo läpi.
87:ssa on punainen ledi. Ja saranoidut lukot, jotka mahdollistavat lukon taittumisen penkkiin matkustajaa kohti. Osaamattomalle matkustajalle pyrkivät kääntymään karkuun myös solkea lukkoon tarjotessa.
Aika tarpeettomat nuo valot on, ei niitä näe, jos on päällystakkia yms. näköestettä päällä. Naapurin vyön lukon valon saattaa nähdä, mutta oman penkin valon kurkkiminen vaatii enemmän ponnistelua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jaa niin se on tuolla napin puolella se vihreä "heijastin". Tai siis pitäis olla, mun MY97 -lukoista on ainakin karannut, jos niissä on moiset ollut . Muuten tuo kuva näyttää samalta kuin nuo tuoreemmat lukot mitä multa löytyy, eli voi hyvin olla että monetkin "valottomat" lukot ovat vaan pimentyneet ajan myötä ja MY91 lienee jo uudemmat salvat (tai oikeastaan soljet olis parempi/oikeampi termi, mulla on vapaapäivä).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
MY97 Aero, näkyy tuo vihreä heijastinmuovi kun kurkkaa sinne koloon minne lukkosalpa työnnetään. Mutta ei pala valoa minkäänlaista, oiskohan pimentyneet sitten. Piuha sinne ainakin menee alakautta, voihan se olla tosin pelkkä anturinkin piuha. Alkaa vaivaa tällänen kun ei tiiä pitäiskö palaa vai ei. Oishan tuo ny hieno kuitenkin vaikka tarpeeton
Laitan kaljan verran rahaa tilisiirrolla sille, joka postaa kuvat avatusta valollisesta turvavyönlukosta ja kertoo saako sen avattua ja kasattua vielä ehjäksi...
Rattivaihde kirjoitti:Taitaapa muuten olla tuokin mulla pimeänä. Mitäköhän muuta vielä on pimeänä miltä en ole osannut odottaa valoa..? Pitäisi löytää jokin hyvä yökuva ohjaamosta. Matalakeulaasissa tonnareissa ei tainnut enää olla turvavöiden lukoissa valoja?
Kyllä niissä polttimot on
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Harmi kun nyt ei muista oliko nuo pimeinä ennen käsijarruvaijerin vaihtoa. No nytpä ainakin on pimeenä. Samoin on penkinlämmittimien säätimetkin pimeinä. Kaiketi pitäisi myös ajovalojen korkeussäädön ja mittarivalojen himmentimessäkin olla valaistus?
Noita turvavöitä en ole sen koommin katsonutkaan. Nyt toki Aeron lepakot, jotka taisivat olla MY95 autosta. MY98 omat penkit ovat irrallaan, eikä niistäkään mitään muistikuvaa. Aamulla tosin näpersin hieman soittimen asetuksia ja kivasti tuo lopulta tuonne sointuu:
haffu kirjoitti:Aamulla tosin näpersin hieman soittimen asetuksia ja kivasti tuo lopulta tuonne sointuu:
Oman auton todennäköisesti alkuperäisessä Panasonicissa on normaalisti keltaoranssi valaistus nappuloissa ja näytössä, mutta kasettisoittimen ejectiä hetken painamalla menee yömoodiin, jolloin nappulat muuttuvat muun kojelaudan tapaan vihreiksi ja näyttö pimenee kokonaan. Joskus pitkää matkaa pimeällä ajaessa olen tuota käyttänyt, muulloin pidän volyymilukeman näkemistä tarpeellisempana ominaisuutena...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:Oman auton todennäköisesti alkuperäisessä Panasonicissa on normaalisti keltaoranssi valaistus nappuloissa ja näytössä, mutta kasettisoittimen ejectiä hetken painamalla menee yömoodiin, jolloin nappulat muuttuvat muun kojelaudan tapaan vihreiksi ja näyttö pimenee kokonaan. Joskus pitkää matkaa pimeällä ajaessa olen tuota käyttänyt, muulloin pidän volyymilukeman näkemistä tarpeellisempana ominaisuutena...
Vanhoissa Panasoniceissa oli valaistuksen väri vaihdettavissa vihreän ja oranssin välillä. Sinulla on ilmeisesti polttimo rikki ja siksi näytön valo ei pala vihreällä asetuksella. http://antique-autoradio-madness.org/pa ... cata_3.htm
^No sillä tavalla, paljon kiitoksia tästä tiedosta. Tosiaan, vihreässä moodissa pari nappulaakin on pimeänä. Kävi vain minun järkeeni täydellisesti että tuo olisi ollut jokin night panel -moodi, ja näyttö sen takia pimeänä (satkun LG:ssä oli samantyylinen toiminto sillä erotuksella, että näyttöön tuli valoa kun koski nappuloihin). Pitääpä tutustua polttimonvaihtoon, vääränvärinen valaistus on tähän saakka ollut ko. soittimen ainoa merkittävä negatiivinen ominaisuus.
Näköjään löytyi omakin malli tuosta esitteestä heti ensimmäisenä ekalta sivulta, CQ-RD-25.
Viimeksi muokannut Rattivaihde, La Tammi 10, 2015 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Jootuo haffun(kenwoodin KDC-6051U, näyttää ainakin siltä) soitin sopii moneen autoon, värien puolesta. Itsellä ollut sama soitin jo kolmessa autossa. Aina saa sopimaan muuhun valaistukseen. Ja napit ja näytön saa tosiaan vielä eriväriin jos niin haluaa.
Sitten hieman lisää offtopicia. Saako mittariston ja kojelaudan valon väriä vaihdettua helposti? Sininen olis kiva...
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
Kyllä, KDC-6051U kyseessä. Oli aikanaan og-satkussa, kun siihen etsin soveltuvaa soitinta Pioneerin tilalle, jossa oli epämukavan kirkas valkoinen näyttö. Ja kun alkuperäinen radio ei tahtonut enää pelata yhteistyössä takaluukun cd-vaihtimen kanssa päätin nakata Kenwoodin paikoilleen. Aiemmin pitänyt täysvihreää valaiststa tuossa, mutta nyt vasta hoksasin että näytön ja näppäimet saa eri väreille. Jo tovin tosin harkinnut Pioneer DEH-80PRS -soittimen hommaamista tämän tilalle. Ja itse kyllä tykkään tästä vihreä-oranssista valaistuksesta. Bemarissakin sopiva sopivasti samoja värejä käytetty.