Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Kertokaa mitä edellytyksiä vaatii saada rekisteröityä b204 turbo motti takapotku autoon (ei omega) ? Kyseessä siis -80 luvun alun takapotku eli ei alkuperäisenä ohjaustehostinta eikä levyjarruja takana. Taakse tulossa levyjarrut samassa uuden perän kanssa. Edessä jäähdyttämättömät levyt ja vakio alusta alla. Eli jos tietoa rekisteröinnin edellytyksistä niin vistiä tulemaan. Kiitoksia jo etukäteen
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Vähintään 125hv ja 1588cc vertailumallit pitää löytyä ko. mallisarjasta (B204E, 150hv/1985cc), erikseen tai juuri samassa mallissa. Alusta ja jarrut pitää päivittää vertailumallia vastaavaksi. Tehon vertailumallin pitää joko olla mallisarjansa tehokkain tai vähintään 150hv tehoinen.
Lisäksi tietenkin edellytykseksi voidaan laskea n+1 työtuntia itse urakkaan, mutta sen liet jo pohtinut.
Lisäksi tietenkin edellytykseksi voidaan laskea n+1 työtuntia itse urakkaan, mutta sen liet jo pohtinut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Kyseistä autoa on suurimmillaan valmistettu 2.3 v6 moottorilla, joka kehittää 114 hv. Eli voidaanko tätä mallia käyttää vertailukohteena? Auto, johon b204e motti ollaan asentamasaa, on tarkoitus katsastaa pienemimillä tehoilla kuin 150hv, eli takoitus saada tehot paperiin n. 120hv. Tuleeko etujarrut vaihtaa jäähdytettyihin ja/tai alustaa muuttaa?
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Voit käyttää eri malleja tehon ja iskutilavuuden kanssa vertailumalleina. Tuon iskutilavuuden osalta ei ole ongelmaa, koska olet vaihtamassa korkeintaan 2,875-litraiseen (+25 % mallisarjan suurimmasta). Tehon kanssa voit mennä vakio B204E-koneella (150 hv), jos jollain toisella koneella automallia on saanut vähintään 125 hv tehoilla. Huomioi myös se, että tehot pitää olla saman standardin mukaan (SAE netto, SAE brutto, DIN jne jnpp.) ilmoitettu. Jos ei ole, niin niille on korjauskertoimet.
Jos tuo 114 hv on mallisarjan tehokkain versio, voit saada auton kilpiin Saabin koneella, jossa on samalla standardilla mitattu 136 hv (+20 % mallisarjan tehokkaimmasta).
Jarrut ja alusta pitää olla tällöin olla tuon 114 hv-version mukaiset, ei yhtään sen paremmat. Eli jos autosi on ollut alun perin tuolla 2.3/114 hv koneella, ei tarvitse muuttaa mitään. Jos taas haluat asentaa autoon koneen jossa on tehoa enemmän kuin 20 % yli mallisarjan tehokkaimman, menee se poikkeuslupatouhuiksi, jolloin ainoa taho joka osaa sanoa alustamuutoksista on Trafin virkamies , joka kertoo kantansa vastauksessaan lupahakemukseen.
Penkitys pitää tietenkin hoitaa, koska vaihdettava kone ei olekaan vakio, vaan tehoa on alennettu. Enkä tiedä mitä kommervenkkejä katsastusviranomaiset keksivät varmistaakseen, että tehoja ei peukaloida muutoskatsastuksen jälkeen. Laillisestihan tuota turbokonetta ei sitten saa muuttaa oikein mitenkään ilman uutta muutoskatsastusta, tehomittausta jne.
Onko kyseessä Taunus?
Jos tuo 114 hv on mallisarjan tehokkain versio, voit saada auton kilpiin Saabin koneella, jossa on samalla standardilla mitattu 136 hv (+20 % mallisarjan tehokkaimmasta).
Jarrut ja alusta pitää olla tällöin olla tuon 114 hv-version mukaiset, ei yhtään sen paremmat. Eli jos autosi on ollut alun perin tuolla 2.3/114 hv koneella, ei tarvitse muuttaa mitään. Jos taas haluat asentaa autoon koneen jossa on tehoa enemmän kuin 20 % yli mallisarjan tehokkaimman, menee se poikkeuslupatouhuiksi, jolloin ainoa taho joka osaa sanoa alustamuutoksista on Trafin virkamies , joka kertoo kantansa vastauksessaan lupahakemukseen.
Penkitys pitää tietenkin hoitaa, koska vaihdettava kone ei olekaan vakio, vaan tehoa on alennettu. Enkä tiedä mitä kommervenkkejä katsastusviranomaiset keksivät varmistaakseen, että tehoja ei peukaloida muutoskatsastuksen jälkeen. Laillisestihan tuota turbokonetta ei sitten saa muuttaa oikein mitenkään ilman uutta muutoskatsastusta, tehomittausta jne.
Onko kyseessä Taunus?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Kiitoksia, tämä valotti asiaa paljon .Hyvä arvaus merkin suhteen, kysessä tosiaan Taunus vm 82 alunperin 1.6 gx
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Eipä noita 2.3 veekutosia kauhean monessa autossa ole ollut Onnea projektiin ja raportoipa tänne kun asia etenee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Kiitoksia, teemme näin
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
No niin no niin, ota aihioksi b204i kone ja ahda se. Tästä omavalmistekoneesta max. 136.8hp dynolappu ja laitteet leimaan. Vaihtoehtoisesti teet siitä b204turbosta omavalmisteen jollain muutoksella ja max 136.8hp dynolapulla laitteet leimaan.
jeeeeeee!
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
204 turbo löytyy jo ennestään, joten sillä mennään.
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Mikä tulee vaihdelaatikoksi taunukseen
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Omegan r25 löytyy, sillä mennään ainakin näin alkuun.
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
http://opelclubfinland.fi/viewtopic.php ... 0&start=30
Vaikka tossa Omegasta puhutaankin, niin huomion arvoista / käyttökelpoista dataa on noi apulaitejutut.
Vaikka tossa Omegasta puhutaankin, niin huomion arvoista / käyttökelpoista dataa on noi apulaitejutut.
jeeeeeee!
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Vielä yksi kysymys: Meneekö omegan moottorin korvakot heittämänllä 204:sen kylkeen? Alunperin oli tarkoitus soveltaa taunuksen korvakot laipalla lohkoon, mutta nyt pälkähti mieleen, että saisiko omegan korvakot sovellettua helpommin?
Re: Tonnarin kone takapotkuun REKISTERÖINTI?
Ei mene.Väinö K kirjoitti:Vielä yksi kysymys: Meneekö omegan moottorin korvakot heittämänllä 204:sen kylkeen?
jeeeeeee!