Kyllä tonnari tilavampi on. Ainakin takapenkillä on enemmän tilaa leveyssuunnassa.AZP kirjoitti:Tuossa esitteessä kun kovasti mainostetaan tonnarin olevan sisätiloiltaan oikeasti iso auto (jopa ameriikassa), niin mites kokeneemmat sanoo, onko femmat sisätiloiltaan samaa luokkaa?
9000 täyttää 30 vuotta!
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Myös tavaratilan suhteen tonnari on lähinnä järjetön.
9000 CD:
9-5 Aero Combi:
Tottahan femmaan olisi renkaat mahtuneet pystyssä riviin koko kierros, tonnariin ei ehkä ihan kerralla konttiin (225/50R17, 8*17"), mutta on tuo tonnarin kontti silti melko järjetöntä kokoluokkaa - ja hyvä niin, harvoin siitä loppuu tila kesken.
9000 CD:
9-5 Aero Combi:
Tottahan femmaan olisi renkaat mahtuneet pystyssä riviin koko kierros, tonnariin ei ehkä ihan kerralla konttiin (225/50R17, 8*17"), mutta on tuo tonnarin kontti silti melko järjetöntä kokoluokkaa - ja hyvä niin, harvoin siitä loppuu tila kesken.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Takapenkin kaatumattomuus CD:ssä on kyllä iso miinus, jo parissa muutossa on siitä saanut kärsiä. Toki myös yleinen mataluus (esim. 32" kuvaputkitelkkari ei mahdu kyytiin), mutta se taitaa olla porrasperissä ennemmin sääntö kuin poikkeus. Tältä kantilta on välillä tullut combikoria ikävä, mutta toisissa ominaisuuksissa taas CD:llä on toki omat etunsa. Viistoperätonnaria en ole muuten ikänä ajanut, sen enempää kuin porrasperäsatkua. Jälkimmäisessä sentään istunut sisällä auton ollessa paikallaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Se on kyllä totta - vaikka selkänoja lähtee CD:ssä helposti irti, olisi kaatuva noja monesti kätevämpi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Tulin ajaneeksi ainakin vuoden ajan CD:n selkänoja kokonaan kiinnittämättä tai pelkät yläkulmien mutterit sormikireydellä. Aika helposti se selkänoja siitä silloin kääntyy...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Tuo on kyllä totta.aero kirjoitti:Se on kyllä totta - vaikka selkänoja lähtee CD:ssä helposti irti, olisi kaatuva noja monesti kätevämpi.
Joo, on vanha ja kulunut juttu jo.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Se tuossa cd: ssä on vielä,että sieltä ei takaa kovin isoa silti työnnetä sisälle,takaikkuna kun ei liiku.kun pihan cd:n leima loppui,on käytössä ollut siitä lähtien vain cs:ssiä,sinne on niin helppo vaan heittää pari pesukonetta,tai vaikkapa honda monkey,pystyyn jalalle,kun kääntää sarvia alaspäin.Omassa CDE turbosta en keksi yhtään mitään parempaa kuin CS turbossa,tai CSE turbossa,en kyllä huonompaakaan;lukuunottamatta tuota kuljetustilan sisääntyöntöaukkoa.Ajettavuudessa en pysty mallien välillä tekeen eroa; yli puolimilliä tuli ajettua cd:llä,cs:llä nyt vasta ehkä satku tai korkeinttaan puolitoista takana,enemmän tyntuu vaikuttavan ajettavuuteen noi 15:set kapeet talvikiekot vs.225/45/17 kesäkiekot.Aut vs:man taas Jos joutuu vetään painavaa,vaikka trailerilla toista saappia,valitsen kyllä aina tuon manuaalin,vaikka tomaatissa on yhtä paljon voimaa,tuntuu se nihkeältä ja epämiellyttävältä kiskoa.Tosin pelkkä traileri painoi liki 400...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Mä taas tykkäsin cd:stä enempi. Viistoperän konttii tulee harvemmin avattuu jossei oo jotain isoo kuskattavaa kun taas sedanis tulee pienemmätki kauppakassit heitettyy konttiin kun sen luukun saa nii helpol auki. Pitkät tavarat kulkee sit kärrys.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
"Uutta" tonnarivideopätkää muiden jatkoksi:
Retro Review: '86 Saab 9000 Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=-myKOJdNxeA
Retro Review: '86 Saab 9000 Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=-myKOJdNxeA
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Vedän pahat sanani takaisin lihavoidulta osalta, huomasin viime viikolla että molempia nappuloita ei tarvitse painaa lukituksen avaamiseksi. Nyt se käy ihan hyvin käteen, näin vuoden opettelujakson jälkeen...Rattivaihde kirjoitti:Tuota esitettä on kyllä ilo katsella ja lukea. Tosin joistakin kohdista olen hieman eri mieltä, esimerkiksi "Ruostesuojaus on Saab 9000:ssa erittäin kehittynyt." ja "[Automaatin] Vaihteenvalitsin on ergonomisesti oikein muotoiltu."
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 täyttää 30 vuotta!
Kyllähän tonnarin tavaratilassa kokoa riittää. CD:ssä 675 litraa ja CC:ssä 625 litraa ja penkit kaadettuna 1600 litraa. CC hakkaa monet farmaritkin mennen tullen. Ja perästä aukee muutakin kuin rekisterikilven kokoinen kolo.