Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Vaihdoin vuotavan kennon ja puhaltimen, suhteellisen helppo homma, mutta sen jälkeen auto ei ole ollut lämmin. Onko Motonetin (Nissen) kenno todellakin niin huono vai mikä meni pieleen. Nestetaso on pysynyt kohdallaan ja moottori lämpenee normaalisti. Lisäksi check radiator-valo on jäänyt palamaan rempan jälkeen. Onko tietoa tai kokemusta?
Re: Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Säilyivätkö puhallinkotelon läpät ehjänä kennonvaihdossa? Menikö puhallinkotelo kunnolla paikalleen? Onko ACC kalibroitu? Ei se Nissens-kenno huono ole.
Check radiator voi palaa, jos johdot on oikosulussa paisuntasäiliön pohjassa olevan anturin juuressa.
Check radiator voi palaa, jos johdot on oikosulussa paisuntasäiliön pohjassa olevan anturin juuressa.
Re: Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Kaikki säilyi ehjänä ja läpät toimii. Miten ACC kalibroidaan?jus kirjoitti:Säilyivätkö puhallinkotelon läpät ehjänä kennonvaihdossa? Menikö puhallinkotelo kunnolla paikalleen? Onko ACC kalibroitu? Ei se Nissens-kenno huono ole.
Check radiator voi palaa, jos johdot on oikosulussa paisuntasäiliön pohjassa olevan anturin juuressa.
Re: Tonnarin lämmityslaitteen kenno
1998, yksi viimeisimmistä, 380tkm ja tämä on ensimmäinen 'ongelma', muuten vain kuluvien osien uusintaa. 2.0 LPT.jus kirjoitti:Mikä vuosimalli? http://foorumi.saabclub.fi/search.php?k ... ubmit=Etsi
Re: Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Olisko vinkkiä.On luettu asiaan liittyvä aiempi kirjoittelu.
Ei tule kun haaleeta kabiiniin.
Kokeiltu on kolmella ACC yksiköllä, on resetoitu.Lämmönsäätö vipu toimii kun asettaa viileelle tanko liikkuu ja kun nostaa lämpöjä niin jo 19 asteluvussa tanko on ääräasennossaan ja tuntuu kuitenkin ettei kaikki ilma tule tuulilasille. Onko siellä vielä joku toinen läppä joka tämän tekis? Vai onko kenno niin tukossa ettei läpi mene enää ilmaa? Sisäkierron läppä toimii ok.
Neuvoista iloinen.
Tv Laakko/Liperi
0400 833 645
Ei tule kun haaleeta kabiiniin.
Kokeiltu on kolmella ACC yksiköllä, on resetoitu.Lämmönsäätö vipu toimii kun asettaa viileelle tanko liikkuu ja kun nostaa lämpöjä niin jo 19 asteluvussa tanko on ääräasennossaan ja tuntuu kuitenkin ettei kaikki ilma tule tuulilasille. Onko siellä vielä joku toinen läppä joka tämän tekis? Vai onko kenno niin tukossa ettei läpi mene enää ilmaa? Sisäkierron läppä toimii ok.
Neuvoista iloinen.
Tv Laakko/Liperi
0400 833 645
Re: Tonnarin lämmityslaitteen kenno
Voi olla ihan OK, että lämmönsäätöläppä on jo 19 asteen pyynnillä ääriasennossa, jos matkustamossa on kylmä. Sen sijaan jos matkustamossa on jo 20, niin 19 pyynnillä läppä pitäisi olla olennaisesti pienemmällä.
Ilman suuntaamista varten lämppärissä on erillinen rumpu, jota kääntää erillinen moottori. Tosin lämmönsäädön moottori ja suuntauksen moottori ovat samassa paketissa, vaihdetaan yhtenä yksikkönä.
Kun ilmansuuntaus "Huurteenpoisto" (ACC:n ylin suuntauspainike) on valittuna, pääosa ilmasta ohjataan tuulilasille ja etusivuikkunoille, mutta jonkin verran ilmaa vuotaa myös jalkatilaan, havaittavissa suurilla puhallusnopeuksilla.
Onko moottorin lämpötila OK, lämpömittarin neula vaaka-asennossa ja termostaatti toimii?
Ilman suuntaamista varten lämppärissä on erillinen rumpu, jota kääntää erillinen moottori. Tosin lämmönsäädön moottori ja suuntauksen moottori ovat samassa paketissa, vaihdetaan yhtenä yksikkönä.
Kun ilmansuuntaus "Huurteenpoisto" (ACC:n ylin suuntauspainike) on valittuna, pääosa ilmasta ohjataan tuulilasille ja etusivuikkunoille, mutta jonkin verran ilmaa vuotaa myös jalkatilaan, havaittavissa suurilla puhallusnopeuksilla.
Onko moottorin lämpötila OK, lämpömittarin neula vaaka-asennossa ja termostaatti toimii?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00