vakionopeudensäädin reistailee
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Niinpä. Kyllä se tasaisella kaasujalalla pysyy paikoillaan, eli vika ei mahtane anturissa olla. Edelleen pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona ohjausboksia, koska vanhalla boksilla nopeus pysyi tasaisena.
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Jaahas. Nyt viime viikonloppuna levisi meikäläiseltä cruise. Kyseessä siis MY95 auto eli sähköinen cruise.
Kesken ajon cruise alkoi pudottelemaan pikkuhiljaa nopeutta ja tällä hetkellä ei mene päälle ollenkaan. Yrittää kyllä aina välillä ja saattaa muutaman sekunnin toimiakin, kunnes putoaa pois päältä. En oo ihan varma mistä lähtisin vikaa hakemaan, mutta sen tiedän että jarrupolkimen kytkimessä vika ei ole. Kytkinpoljintahan tuossa ei oo ollenkaan kun on automaatilla.
Hyviä neuvoja? Huonojakin voin kokeilla. Eniten tässä ärsyttää se, että tällä hetkellä työmatka on 120km suuntaansa ja cruiselle olisi oikeasti käyttöä.
Kesken ajon cruise alkoi pudottelemaan pikkuhiljaa nopeutta ja tällä hetkellä ei mene päälle ollenkaan. Yrittää kyllä aina välillä ja saattaa muutaman sekunnin toimiakin, kunnes putoaa pois päältä. En oo ihan varma mistä lähtisin vikaa hakemaan, mutta sen tiedän että jarrupolkimen kytkimessä vika ei ole. Kytkinpoljintahan tuossa ei oo ollenkaan kun on automaatilla.
Hyviä neuvoja? Huonojakin voin kokeilla. Eniten tässä ärsyttää se, että tällä hetkellä työmatka on 120km suuntaansa ja cruiselle olisi oikeasti käyttöä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: vakionopeudensäädin reistailee
En oo sähköistä cruisea vielä saanut käpistellä, mutta kattoisin boksin sisälle, miltä näyttää. Ei oo paha rasti ottaa pois ja kurkata.
Jos olis ollu alipainecruise niin sitte ois ollu letkuvuoto tai alipainepumppu tai alipaineservo arvailuni kohteet
Jos boksista ei löydy mitään, niin viiksen mittaus sitten. Viiksessähän on tyyppivika että ratkeaa juotokset viiksen nivelen luota... Vai oliko niin että johdot ratkeaa juotoksista... Itselläkin pätkii motarilla kaistaa vaihtaessa cruise, en oo vielä jaksanut kattoa tarkemmin, kun ei täällä noita motareita tarvi ajella
Seuraavaksi epäilisin ehkäpä nopeusmittarin tai trionicin johtoja (jos ei oo TCS:ää).
Sähkökuva: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13743.pdf
Jos olis ollu alipainecruise niin sitte ois ollu letkuvuoto tai alipainepumppu tai alipaineservo arvailuni kohteet

Jos boksista ei löydy mitään, niin viiksen mittaus sitten. Viiksessähän on tyyppivika että ratkeaa juotokset viiksen nivelen luota... Vai oliko niin että johdot ratkeaa juotoksista... Itselläkin pätkii motarilla kaistaa vaihtaessa cruise, en oo vielä jaksanut kattoa tarkemmin, kun ei täällä noita motareita tarvi ajella

Seuraavaksi epäilisin ehkäpä nopeusmittarin tai trionicin johtoja (jos ei oo TCS:ää).
Sähkökuva: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13743.pdf
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Viiksen varren takana urassa menevät johdot jäävät varren tyvessä puristuksiin ja katkeavat, jos liikahtavat pois urastaan. Kohtuu helppo homma todeta mittaamalla johdot ja vaihtaa uudet ehjät katkenneiden tilalle.
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Mitenkäs tcs systeemi jos pudottaa yhtäkkiä vakkarin pois ja seuraavalla painalluksella toimii alle minuutin ja sitten ei päälle menekään. Merkkivaloja ei ole syttynyt ja korjaantunut seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Olen myös saanut limb homet katoamaan käyttämällä pyöreää isoa liitintä auki ja kiinni (löytyy kuljettajan puolelta ajovalon takaa)muutamia kertoja napojen tarkastusta varten ja että puhdistuisivat hieman. Toistaiseksi vakkarin vika pysynyt poissa ja en tiedä onko liittimessä myös vakkarin johtoja ja autohan on 9000 -92 2.3T
- Arto -
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Pitää viikonlopun aikana tutkailla, nyt ei pysty kun aamulla töihin lähtiessä on pimeää ja kotiin tullessa on pimeää... 

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Missähän tuo maaginen cruisen pumppu sijaitsee? Omassa tonnarissa cruise pitää nopeuden kun yrittää "kiihdyttää" viiksen päästä ja kun viiksestä päästää irti niin auto himmailee kohtuu nopeasti vauhtia. Painevuoto varmasti kyseessä.
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Alipainepumppu on akvaariossa aivan oikeassa laidassa.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Mistäs tietää, ettei jarrupolkimen katkaisimessa ole vikaa - onkos varma, että on tullut tutkittua oikeaa katkaisijaa. Niitähän taitaapi olla kaksi ja yleensä se hankalammassa paikassa, ylempänä oleva on se joka kiukuttelee. Eihän sen varren pituus säätö ole vaan "luistanut" liian lyhyeksi - mietin vaan näin ulkoa kahvitauolla 

Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Cruisen polkimien katkaisimet ovat rinnakkain, sitä varren pituutta voi kokeilla laittamalla esim. ohut ruuvari väliin ja kokeilemalla meneekö tappi vielä sisäänpäin kun poljin on ylhäällä. Kytkinpolkimen katkaisimesta tappi menee helpoiten liikaa sisään, parissa autossa ollut juuri tuo vika.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: vakionopeudensäädin reistailee
Kenelle te mahdatte vastailla noista poljinkytkimistä? Jos mulle, niin vika korjautui cruisen moottoriyksikön vaihdolla...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366