Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ei oikein vapariin mitään löydy ja pitäisi saada IMMun jälkeisen mutkan joka yhdistää IMMun ja kaasuläppäkotelon. Orkkisnumero on 9388968.

Pitäisi huomenna jollain korvata, mutten keksi millä, enkä tähän hättään mitän orkkista löydä. Kellään mitään ideaa? Turbo tonnarista sellaisen saisin, mutta kuvien perusteella se ahtoputki on halkasijaltaan pienempi kuin vaparin IMMun halkaisija. Ei taida mennä.. 70mm noin suurinpiirtein olisi kumpikin puoli siitä mutkasta.

Kaikki ideat käy, jopa "hullut". Itse ajattelin jos en muuta saa halvalla niin sen taipuisan alumiiniputken jota käytetään ilmastointihommissa. Se taas ei taida olla kovin hyvä idea, mutta edes jotain.. Eikä tuossa ahtoja ole, joten kunhan olisi tiivis.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Kokeilisin pinnoittaa sen haljenneen putken Plastidipillä.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No se halkes juuri siitä kohti missä klemmari, ja se palanen on jo irti. Ei auta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No jos se oma on vain halkin, niin putsaa siitä rasvat pois ja teippaa se jessellä tai vaikkapa pakkausteipillä "väliaikaisesti" kasaan. Siinä IMMun ja kaasuläpän välissä ei mitään suurensuuria yli- tai alipaineita ole, jotenka teippi kestänee siinä kunnes alkaa itekseen happanemaan.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Heh, se kohta missä klemmari on jo irti, koska oli halki niin pitkältä matkalta, että kirvasin sen ihan paskaksi kun yritin teipata.. :D
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Harsi se irronnut pätkä kohdalleen langalla muutamasta kohdasta ja sitten pinnoitus.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Heh, ei taida onnistua, kun tuli osina irti, ja on heitetty kirvaten mäkeen.. Eli juu, korvata pitäis jollain. 70mm mutkan tai joku vastaava hydrauliletkunpätkää pitäis huomenna kysellä paikallisilta. Ei kellään tietoa mikä on turbotonnarin sen putken halkaisija joka on ennen kaasuläppää? Ei taida sopia?

(Ja tiedän että piti olla rauhallisempi ja ottaa se irti ja liimata kaikessa rauhassa.. Mutta kun piti päästää menoksi ja kiire ja kakarat... Sitten ei mentykkään tonnarilla, vaan kaivettiin femma lumihangesta.. :D )
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Ilmanottoputki halki (vapari) - Millä korvata?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, sain sen vaihdettua. Yhdestä hydrauliikkafirmasta sain sellaista vähän niinkuin kankaasta tehtyä pakokaasuletkua (ei vuoda läpi, jollain maalilla käsitelty) (sellainen kierrejousi ympärillä niin ei kasaannu). Sen pitäisi myös kestää lämpötilaa. Sopii paikalleen mainiosti, eikä maksanut mitään.

Mut hei, Check engine valo silti palaa. Eikä meinaa sammua vaikka on ajettu jo noin 100km. Nollantuuko tuossa jetronikissa vikalista jos heittää akunkengän irti? Vai täytyykö tehdä jotain spesiaalia?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin