takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pekkude
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 15, 2015 11:38

takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.

Viesti Kirjoittaja pekkude »

Tuli ostettua elämäni ensimäinen saabi ja ei voi muuta sanoa vag-miehenä kuin että todella hyvä ja vakaa ajettava auto tuli homattua: ysitonninen saabi.

Ongelmiakin löytyy: takajarrut laahaavat jarruttaessa joten palojen vaihto olisi ajankohtainen. Miten tämä onnistuu vaiheittain?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php

Lontoonkielellä hyvä kuvallinen kertomus aiheesta, tuolta löytyy muitakin hyviä juttuja.
pekkude
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 15, 2015 11:38

Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.

Viesti Kirjoittaja pekkude »

Onko kenelläkään antaa suomenkielistä selostusta takjarrupalojen vaihdosta. Englanti taipuu jotenkin mutta kyllä tuo aika vääntämistä on tuon englanninkielisen kanssa on..
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: takajarrupalat loppu -> kova kahina jarruttaessa.

Viesti Kirjoittaja jus »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 47#p581147

http://www.jus.liitin.net/9000_kasijarru.pdf

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=35752

https://translate.googleusercontent.com ... QdhZK-SgDg

Satulan takaa tulppapultti auki, sen takaa paljastuvasta säätöruuvista pyörittämällä mäntä sisään, liukukumien tulpat pois ja liukutapit pois, värinänvaimennirautalanka pois, satula pois kannakkeesta, palat pois, ruosteet pois satulasta ja levyn reunasta + kannakkeesta. Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä. Polkimesta polkemalla mäntä lähelle. Käsijarruvaijeri oikealle kireydelle = millin päähän stopparista vipu. Satulan säätöruuvista kiristystä kunnes jarru ottaa kiinni. Noin puoli kierrosta tai tilanteen mukaan takaisin päin. Tulppapultti paikalleen säätöruuvin suojaksi.
Vastaa Viestiin