Lukot jäässä (Vai talviauto! PAH!)
Lukot jäässä (Vai talviauto! PAH!)
Kyllä on kumma kun mainostetaan talviautona tuota P***** ja sitten kun on viisi päivää tasaista pakkasta niin kolmannen päivän kohdalla ei kuskin ovi enää aukeakkaan.
Avain kyllä kääntyy lukossa ja naksahtaa auki mutta kun kääntää avaimen takaisin keskelle jotta sen saisi irti lukosta niin silloin ovi napsahtaakin takaisin kiinni. Sisältä nuppia ei nosta millään (kenties pihdeillä).
Kellään tietoa mikä siellä ovessa on nyt sitten jumissa?
Eipä ole muissa autoissa tälläistä ongelmaa ollut mutta eipä ne ole Saapeja olleetkaan.
Firon
Ostetaan hyvä ja toimiva talviauto!
Vuokrataan tallipaikka kesätonnarille.
Avain kyllä kääntyy lukossa ja naksahtaa auki mutta kun kääntää avaimen takaisin keskelle jotta sen saisi irti lukosta niin silloin ovi napsahtaakin takaisin kiinni. Sisältä nuppia ei nosta millään (kenties pihdeillä).
Kellään tietoa mikä siellä ovessa on nyt sitten jumissa?
Eipä ole muissa autoissa tälläistä ongelmaa ollut mutta eipä ne ole Saapeja olleetkaan.
Firon
Ostetaan hyvä ja toimiva talviauto!
Vuokrataan tallipaikka kesätonnarille.
#1899
Voitelu & puhdistus kunniaan
Kaikki mekaanisia osia sisältävät kokonaisuudet, jotka joutuvat sään armoille, aiheuttavat ongelmia ilman huoltoa. Lukot ovat erinomainen esimerkki; lika, jäätyvä vesi ja kaikkea tätä tehokkaasti sitovat voiteluainejäämät ovat takuuvarmasti aiheuttamassa ongelmia.
Korjaus on helppo. Auto lämpimään tilaan, niin että lukot sulavat. Sitten lukkosulalla ja esim. sopivalla pikkuharjalla rassausta niin, että mustaa töhnää ei enää niin hirveästi tule, sitten kohtuullinen voitelu lukkoöljyllä. Lisäksi lukkosylinterin voi vaihtaa, jokainen pystyy kokeilemaan eron toiminnassa kuljettajan ovessa ja apukuljettajan lukossa; omassa autossa apukuskin lukko on iskemätön, toimii täsmällisesti ja kuskilukko on käytetympi.
Runsas & säännöllinen lukkosulan käyttö lienee helpoin tapa päästä sujuvasti sisään autoon..
Korjaus on helppo. Auto lämpimään tilaan, niin että lukot sulavat. Sitten lukkosulalla ja esim. sopivalla pikkuharjalla rassausta niin, että mustaa töhnää ei enää niin hirveästi tule, sitten kohtuullinen voitelu lukkoöljyllä. Lisäksi lukkosylinterin voi vaihtaa, jokainen pystyy kokeilemaan eron toiminnassa kuljettajan ovessa ja apukuljettajan lukossa; omassa autossa apukuskin lukko on iskemätön, toimii täsmällisesti ja kuskilukko on käytetympi.
Runsas & säännöllinen lukkosulan käyttö lienee helpoin tapa päästä sujuvasti sisään autoon..
ihme pirssejä on olleet, kun mulle vaan ei ole vielä ikinä tullu semmosta rautaa vastaan, joka ei menis jäähän...
tässä kylän kollien kanssa tuumailtiin, että mahdetaaan rakentaa lukkopesänlämmityslaite... ihan vaan kokeeksi...
tässä kylän kollien kanssa tuumailtiin, että mahdetaaan rakentaa lukkopesänlämmityslaite... ihan vaan kokeeksi...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Voitelu & puhdistus kunniaan
Kuskin lukkosylinteri on vaihdettu kesällä virheettömään (oikein kahdesti kun eka oli viallinen). Ja siis se näkemykseni mukaan toimii ja joku muu värkki on oven sisällä jäässä. Auto on pesty ja kuivattu sisällä ja mitäänpetteri75 kirjoitti:Lisäksi lukkosylinterin voi vaihtaa....
ongelmia ei ollut moneen päivään mutta nyt pakkasten jatkuessa ei toimi.
Nii eihän ne kummosia olleet espanjalaista päänsärkyä seattia ja Peugeot (paras auto tähän mennessä. Nyt kun muistellaan (ja siirrytään lukkoasiasta eteenpäin) niin mikään niistä ei yhden talven aikana jättänyt NELJÄSTI tielle kuten SAAB (ei muuten jättänyt yhteensäkään noin monesti).nevist kirjoitti: Ihan uteliaisuuttani kysyn: Mitäs merkkiä ja mallia ne edelliset autosi sitten ovat olleet???
Kyllä on kauniisti puhumiset hetken aikaa pannassa...kun ei niillä näemmä ole ollut mitään vaikutusta.LR kirjoitti: Koitapa puhua autollesi kauniisti!
Firon
#1899
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Viime talvenakaan ei mennyt ovet kertaakaan jumiin kun pohjoisessa vielä asustin mutta täällä etelässä menee ovet jumiin kokoajan. Syynä siihen lienee liian vaihtelevat kelit ja kosteahko ilma.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Voitelu & puhdistus kunniaan
Taitaa lukkosulasta olla pidemmän päälle käytettynä haittaa, syövyttää lukon sisuskaluja ikävästi ajan mittaan.petteri75 kirjoitti:
Runsas & säännöllinen lukkosulan käyttö lienee helpoin tapa päästä sujuvasti sisään autoon
Foxbody turbo
Re: Voitelu & puhdistus kunniaan
Voi olla, edellytettynä että joku sitä muistaisi edes joskus ruikkia.. Ko. lukkosylinteri menee kuitenkin jossain vaiheessa vaihtoon, nyt sen käytettävyyttä saa kovasti parannettua lukkosulalla/öljyllä.to4 kirjoitti:Taitaa lukkosulasta olla pidemmän päälle käytettynä haittaa, syövyttää lukon sisuskaluja ikävästi ajan mittaan.petteri75 kirjoitti:
Runsas & säännöllinen lukkosulan käyttö lienee helpoin tapa päästä sujuvasti sisään autoon