9000 alustasta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja cossucola »

Tuossa nykysessä CS:ssä on H&R:n (-40mm) jouset sekä bilstein keltaset iskarit (oisko b8).
Alusta on omien mieltymysten mukaan liian kova. Töyssyt iskee aika napakasti.

Millä tuon saisi mukavammaksi:
a) Jouset vaihtoon ?
b) Iskarit vaihtoon ?
c) Koko alusta vaihtoon ? Mitä tilalle ?

Jos jouset vaihtuu erimerkkisiin niin meneekö muutoskatsastus uusiksi ? Inssi tuskin tajuaa et jouset vaihtunu.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos on oikeasti B8:t niin sitten ne vois olla jopa yhteensopivat.

Mielestäni tonnariin ei ole B8:a saanut vaan ne on B6:t ne keltaiset tolpat.. Jotka on .. tadaa .. tarkoitettu vakiokorkuisten jousien kanssa käytettäväksi.

Itselläni on myös HR-jousilla nuo keltaiset tolpat, enkä voi suositella.

Eli: jos haluat säästää iskarit, niin osta turbon tai aeron jouset tilalle. Jos haluat jonkun madallusalustan, niin etsi joku toinen madallussetti.

Jos autossa on nyt otteeseen merkitty madallusjouset, niin sanot vaan seuraavalla leimalla että siinä on nyt eri jouset ja inssi mittaa uuden etäisyyden navasta lokariin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja morc »

Mä vaihdoin lesjön -40 mm jouset käytettyihin mutta ryhdikkäästi aeron jousiin ja loppui se rynkytys, katsuri huomasi ja jouduin muutoskatsastamaan mutta en ole katunut.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jooh, vihaksi pistää että tuota settiä on myyty edes yhdessä. Toisaalta myös oma häpeäni kun en tarkastanut Bilsteinin kataloogista ensin, että mitkä niihin kuuluu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
cossucola
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 08:09

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja cossucola »

Itseasiassa varastosta löytyy CD:ssä olleet etutolpat. Otin talteen kun foorumilla niitä ilmaiseksi tarjottiin. Monroen iskarit näyttäs olevan niissä. Ne on jostain vm1990-95 autosta. Onko tonnarin etutolpissa eroja eri vuosimallien kesken ?
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja sarka »

cossucola kirjoitti:Tuossa nykysessä CS:ssä on H&R:n (-40mm) jouset sekä bilstein keltaset iskarit (oisko b8)..
PCS:ltä vakiojouset ja Sachsin kaasuiskarit 8)

En tiedä, mitkä madallusjouset CC:ssä oli, mutta olivat perseestä -> nakkasin löysät vakiot tilalle ja parani valtavasti. Jenkissä oli punaiset lesjööt ja tuntui että kaikki verhoilut tippuu lattialle soratiellä. :lol:
cossucola kirjoitti:Onko tonnarin etutolpissa eroja eri vuosimallien kesken ?
Sopivat kyllä ristiin. Vaparin etujouset on löysemmät
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 9000 alustasta

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

vapari ja lpt turbo ilmeisesti samanlainen,aerossa 15mm matalammat jouset? oliko sinnepäin edes?

Niin mielestäni GE-motorsportin alusta oli yllättävän toimiva valinta. 60/40 madaltava ja sarjan mukana tulleet sport iskarit,jotka tosin vain olivat edessä,takana yllättäen niin jumissa pultit et vakiot saivat olla paikallaan.

Alusta toimi mielestäni hyvin,eli jousto oli myötäilevä normaali käytössä,ei mikään "kivireki",mut nopeissa töyssyissä alusta muuttui vastaanottavaksi.Eli tarkoitan kun ajoin monesti hidastetöyssyihin miltei pysähtyen,ja alusta niiasi aika paljon,etulippa kurahti monesti maahan. yksi kerta erehdyksessäni vauhtia olikin kävelyvauhti+ niin alusta otti töyssyn aivan erilailla vastaan,eli vauhdin kanssa rupesi "toimimaan" kunnolla.

Hyvä alusta hintaan nähden,joissakin autoissa ollut H&R:n jäykkyys säädettävää alustaa joissa hintakin 1500e eikä mielestäni ole ollut näin hyvä.Tuossa kuva korkeudesta:
http://i8.aijaa.com/b/00757/13214750.jpg Huom! Kuvassa rengaskoko edessä 215/40-17 takana 215/50-17.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin