v...tun tcs

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Lähetin sen viallisen läppäkotelon takaisin edelliselle omistajalle, mutta voin kysyä joku päivä, että onko koteloa tutkittu! :)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Viallinen akku aiheuttaa tonnareissa vaikka minkälaisia kummallisia vikoja. En yhtään ihmettilisi vaikka TCS temppuilee jo senkin takia. Toinen temppuilua aiheuttava homma karmea lista muistissa olevia vikakoodeja.

Jos kalibrointia yrittää korjaamokäsikirjan mukaan ja ISAT sanoo että ei yhteyttä niin ei kannata huolestua. Korjaamokirjassa on nimittäin virhe. Siellä sanotaan että auton pitää olla sammuksissa ja oikea versio on että käynnissä vai menikö se juuri toisinpäin...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Akku on muutaman kuukauden vanha ja pelittänee kyllä. Metro autossa ainakin sanottiin viimeksi, että kalibrointi on tehty. Koekierros isatin kanssa kerto heti vikakoodien nollauksen jälkeen, että "läppäkatkaisin jatkuvasti auki". Ja se tuli aina uudestaan ajossa vaikka nollas.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Olikos tuolle läppäkatkaisimelle selkeämpää nimeä ts. mikä osa se on?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ei osannut Metro-autossa sanoa vaikka kysyin. Se oli yhden vikakoodin selitys kirjasta. Veikkasivat viallista läppäkoteloa ja se vasta halpa härveli onkin. Täytyy varmaan ruveta metsästämään läppäkoteloa, jos vaikka sattuis löytymään....

Veikkauksia saa heitellä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Noniin.

Eräältä foorumin lukijalta saatu käytetty toimiva läppäkotelo ja kävin sen asennuttamassa metrossa, kun se tarvii kalibroida isatin kanssa. Ei antanut huoltoäijän koelenkillä "läppäkatkaisin jatkuvasti auki" koodia, eikä ylipäätään mitään häikkiä. Nyt olen n. 700 km ajanut sen jälkeen ja antanut kenkääkin tarpeeksi, eikä kertaakaan limb homelle... Komeeta. Nyt pitää ruveta paikkaan nyrkin jälkiä tontusta mitä siihen tcs:sän takia tullut.....

Iso kiitos peville jelpistä ja varkauden kaverille osan lainaamisesta --> myymisestä.

Toivottavasti ei tarvitse palata tcs ongelmien kanssa foorumille.


edit: Kulutus putosi uuden läppäkotelon myötä. Nyt ajaa painavallakin kaasupolkimella n 700km tankillisella, kun ennen kaasuläpän vaihto hieman alle 600 km.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Onnittelut! Tiedän tunteen, kun TCS ei enää temppuile! :D Mun autossa oli tosiaan myös läppäkotelo viallinen ja vaihdoin toimivan tilalle, nyt olen ajanut pari kuukautta ilman ainuttakaan herjausta!! :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Niin, ihan unohdin.. kiitti sullekin vinkeistä ja hyvistä yhteystiedoista.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ole hyvä, eipä kestä! :D Todella mahtavaa, että sait auton toimimaan!! 8) Nyt muuten, kun laitoin kesärenkaat alle, niin (vm 92, jatkuva TCS) TCS ei mene oikeastaan ollenkaan päälle, koska pito on niin hyvä! Auto liikkuu todella paljon paremmin kesä- kuin talvirenkailla, koska TCS ei hidasta menoa! :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

LR kirjoitti:Ole hyvä, eipä kestä! :D Todella mahtavaa, että sait auton toimimaan!! 8) Nyt muuten, kun laitoin kesärenkaat alle, niin (vm 92, jatkuva TCS) TCS ei mene oikeastaan ollenkaan päälle, koska pito on niin hyvä! Auto liikkuu todella paljon paremmin kesä- kuin talvirenkailla, koska TCS ei hidasta menoa! :D

Ei hidasta, paitsi 2. vaihteella hakkaa kyllä tyhjää. Tuli tänään tiputettu ng900 (stage1) pikku jupinassa 2. vaihteella. Vaikka löikin tyhjää. Vai mitä deportivo. :lol:
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

No mullahan on vielä paineet rajattu kakkosella.. Tais käydä myöhemmin toisin päin. :lol:

No, jos saan tän vuosituhannen puolella steg3 romut perille ( 7 viikkoa odoteltu ...tana), on sun laulut Sabo laulettu. :twisted:
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jup, kolkin jälkeen nostan kädet pystyyn, mut todennäkösesti joudut odottaan vielä ainakin toiset 7 viikkoo, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Ja siihen asti joudut vielä taipuun.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: v...tun tcs

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: v...tun tcs

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Kaapin kätköistä löytyy t5.5:een kaikki tcs-osat ylimääräisenä (MY95, 2kpl läppäkoteloja, toinen ostettu uutena ~09 aj. ~20tkm,venttiilit, kaasupolkimen as.anturi ym.) Myyn kaikki yhtenä pakettina, eli irtoa ihan halvalla, mutta noilla pitäs saada auto kun auto kuntoon TCS:n osalta. :roll:
Saap kysellä yv:llä jos kiinnostaa, parempaa myynti-ilmoa tulee sit joskus oikeeseen osioon kun saa aikaseksi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin