Saab 9000 2.0 vm -97.
Kun virrat katkaisee jää akun läpi runsaan 200 mA vuotovirta ( sen jälkeen kun ACC jne. on sammmunut ). Virran saa katkaistua, kun irrottaa sulake nro 23 eli Trionic diagnostiikka 5A sulakkeen. Sulakkeen takaisin laiton jälkeen on vuotovirta enää se tyypillinen 20mA. Uudelleen käynnistämisen myötä tilanne taas uusiutuu. Trionic:ssa ei ole vikakoodeja.
Onko kenelläkään aavistusta mistä moinen johtuisi. En ole vielä toistaiseksi kokeillut uudella ECU:lla, mutta sellainenkin löytyisi.
Kytkentäkaavion mukaan akkujännite menee ko. sulakkeen kautta suoraan ECU:n sisään, eikä muualle.
200 mA vuotovirta Trionicin kautta
200 mA vuotovirta Trionicin kautta
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: 200 mA vuotovirta Trionicin kautta
T5 ecu muistaakseni nappaa sen vajaan 200 mA joutokäynnillä pöytämittauksessa. Muistithan että virtojen katkaisun jälkeenkin ecu pitää itsensä hereillä xx minuttia jonka jälkeen vasta vaipuu syvempään uneen. Olikohan tuo luokkaa vartti tms, huomaa kun can-yhteys pysyy päällä vaikka virrat on sammutettu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 200 mA vuotovirta Trionicin kautta
No näinhän se taisikin olla. Muistan hämärästi joskus törmänneeni samaan etsiessäni "outoa" virrankuluttajaa.
Kiitokset!
Kiitokset!
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB