vaihteet hukassa
Re: vaihteet hukassa
Moi,
Vuoden 1996 CS:n onnistui kumiosan korjaus, kuten edellä kirjoitin.
Vaihdosta en osaa sanoa.
-Make
Vuoden 1996 CS:n onnistui kumiosan korjaus, kuten edellä kirjoitin.
Vaihdosta en osaa sanoa.
-Make
Re: vaihteet hukassa
Tossa omassa MY96 vehkeessä on tälläinen:mjpelkon kirjoitti:Moi,
Vuoden 1996 CS:n onnistui kumiosan korjaus, kuten edellä kirjoitin.
Vaihdosta en osaa sanoa.
-Make
![Kuva](http://www.partsforsaabs.com/images/large_images/PFS903099_large.jpg)
tuoku porsii niin ei autakun uusia koko hoito.
Re: vaihteet hukassa
Tossa omassa MY96 vehkeessä on tälläinen:
![Kuva](http://www.partsforsaabs.com/images/large_images/PFS903099_large.jpg)
tuoku porsii niin ei autakun uusia koko hoito.[/quote]
Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
![Kuva](http://www.partsforsaabs.com/images/large_images/PFS903099_large.jpg)
tuoku porsii niin ei autakun uusia koko hoito.[/quote]
Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
Re: vaihteet hukassa
Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: vaihteet hukassa
Alright, tuosta on hyvä aloittaa eli täytynee kokeilla tuota kiristämistä viikonlopun aikana, thanks!j0ne kirjoitti:Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
Re: vaihteet hukassa
Moi,
Omassa 1996 mallissani (rekisteröity 1995 joulukuun lopussa) on
näköjään vanhan mallinen yhdyskumi.
-Make
Omassa 1996 mallissani (rekisteröity 1995 joulukuun lopussa) on
näköjään vanhan mallinen yhdyskumi.
-Make
Re: vaihteet hukassa
Joku on sen sinne vaihtanut, näyttäisivät ainakin sopivan suoraan ristiin
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: vaihteet hukassa
Tuli tarkistettua tuo "rättinivelen" pultti ja tiukasti se oli kiinni. Samalla huomasin että tuo koko vaihteensiirtäjän tanko liikkuu sen sentin pari.j0ne kirjoitti:Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
http://www.genuinesaab.com/psi/files/9k ... ousing.pdf
En tiedä sitten onko tämä normaalia vai onko siellä oikeasti jotain vialla?
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
Re: vaihteet hukassa
Päiviä,
Korjaus aikaisempaan kirjoitteluun: Vanhan mallinen yhdyskumi oli vuoden 1991 CD tonnarissa ja uudemmassa 1996 CS-tonnarissa on uudemman tyyppinen yhdyskumi.
Ilmeisemmin autot sekoittuivat mielessäni, kun tuli fiksailtua molempia kulkuneuvoja.
-Make
Korjaus aikaisempaan kirjoitteluun: Vanhan mallinen yhdyskumi oli vuoden 1991 CD tonnarissa ja uudemmassa 1996 CS-tonnarissa on uudemman tyyppinen yhdyskumi.
Ilmeisemmin autot sekoittuivat mielessäni, kun tuli fiksailtua molempia kulkuneuvoja.
-Make
Re: vaihteet hukassa
Onko mitään tietoa miksi malli on muuttunut?
Siskolla -94 tuota uudempaa mallia ja tuntuu jotenkin löysemmältä kuin vanhempi?
Ainakin nämä tarvikkeet....sai tehostinöljyä ja meni vielä rikkikin (puolivuotta sitten vaihdettiin).
Onko mitään keinoa millä tulisi jämäkämmäksi ja ei olisi niin ronkeli nesteille?
Siskolla -94 tuota uudempaa mallia ja tuntuu jotenkin löysemmältä kuin vanhempi?
Ainakin nämä tarvikkeet....sai tehostinöljyä ja meni vielä rikkikin (puolivuotta sitten vaihdettiin).
Onko mitään keinoa millä tulisi jämäkämmäksi ja ei olisi niin ronkeli nesteille?
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92