vaihteet hukassa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Vuoden 1996 CS:n onnistui kumiosan korjaus, kuten edellä kirjoitin.
Vaihdosta en osaa sanoa.

-Make
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

mjpelkon kirjoitti:Moi,

Vuoden 1996 CS:n onnistui kumiosan korjaus, kuten edellä kirjoitin.
Vaihdosta en osaa sanoa.

-Make
Tossa omassa MY96 vehkeessä on tälläinen:
Kuva

tuoku porsii niin ei autakun uusia koko hoito.
pkoski
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:12
Paikkakunta: Turku

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja pkoski »

Tossa omassa MY96 vehkeessä on tälläinen:
Kuva

tuoku porsii niin ei autakun uusia koko hoito.[/quote]

Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.

Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
pkoski
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:12
Paikkakunta: Turku

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja pkoski »

j0ne kirjoitti:
Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.

Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
Alright, tuosta on hyvä aloittaa eli täytynee kokeilla tuota kiristämistä viikonlopun aikana, thanks!
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Omassa 1996 mallissani (rekisteröity 1995 joulukuun lopussa) on
näköjään vanhan mallinen yhdyskumi.

-Make
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Joku on sen sinne vaihtanut, näyttäisivät ainakin sopivan suoraan ristiin :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
pkoski
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:12
Paikkakunta: Turku

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja pkoski »

j0ne kirjoitti:
Omassa 98 tonnarissa tämä kuvassa oleva osa liikkuu pituussuunnassa sentin pari, onko normaalia?
Vaihteet menevät vähän nihkeästi päälle ja nopean vaihtamisen saa unohtaa, mutta kun rauhassa vaihtaa niin menevät suht ok päälle.
Tuo vasemmalla näkyvä pultti on luultavasti löysässä ja tuo nivel pääsee sitten liikkumaan itse sen vaihteensiirtäjä tangon päällä. Kokeile kiristää tuota, taitaa olla 13mm kanta.

Tietty pitäisi myös päätellä oikea kohta miten "syvällä" tuon nivelen pitäisi olla. Jotain osviittaa saa kun lukitsee vaihteensiirtimen neloselle kepin edestä ja samoin laatikon puolelta (kepin edessä n. 4mm reikä lukitusta varten ja samoin laatikon päällä).
Tuli tarkistettua tuo "rättinivelen" pultti ja tiukasti se oli kiinni. Samalla huomasin että tuo koko vaihteensiirtäjän tanko liikkuu sen sentin pari.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/9k ... ousing.pdf
En tiedä sitten onko tämä normaalia vai onko siellä oikeasti jotain vialla?
Ex Saab 9000 CSE 2.0t A50 1998
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Päiviä,

Korjaus aikaisempaan kirjoitteluun: Vanhan mallinen yhdyskumi oli vuoden 1991 CD tonnarissa ja uudemmassa 1996 CS-tonnarissa on uudemman tyyppinen yhdyskumi.

Ilmeisemmin autot sekoittuivat mielessäni, kun tuli fiksailtua molempia kulkuneuvoja.

-Make
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: vaihteet hukassa

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Onko mitään tietoa miksi malli on muuttunut?

Siskolla -94 tuota uudempaa mallia ja tuntuu jotenkin löysemmältä kuin vanhempi?
Ainakin nämä tarvikkeet....sai tehostinöljyä ja meni vielä rikkikin (puolivuotta sitten vaihdettiin).
Onko mitään keinoa millä tulisi jämäkämmäksi ja ei olisi niin ronkeli nesteille?
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin