Miksi ostit tonnikalan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Turbovoima ja sporttinen ulkonäkö
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
normi9000i
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 13:16
Paikkakunta: Espoo

Koska olen ex-O**listi

Viesti Kirjoittaja normi9000i »

Mulla oli ennen muutama O**L corsa...eipä tarvinnu montaa kertaa miettiä ostoa ja miten käy vanhalle autolle kun autokaupassa istuin tonnariin. Upea viininpunainen pimpdaddy sisustus ja musta väri viimeistelivät auton juhlavan kookkaan olemuksen :P

O**lin vetäisin laikalla kahtia ja pakun takakonttiin, jonka jälkeen kärräsin romuläjän kaatikselle, että tähän loppui jo huonosti alkanut urani O**listina. Nyt on veivattu tonnarilla 224tkm, josta itse ajanut 24tkm ja sytysosien vaihdolla selvitty tähän mennessä.

Edellistä saksalaista "laatuautoani", joka muuten oli tehty espanjassa sai ruuvata ihan joka viikko.. kyllä joka viikko jotain paskana :evil:
Saab 9000i 90- (Myyty)

Saab ng900 R -96


Peugeot 205 GTI 1.6 -90
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tarvitsin ison auton, johon meikä mahtui takapenkillekin kahden muksun kanssa. Kolmas istui etupenkillä silloin vielä etupenkillä selkä menosuuntaan :wink: .
No, juniorikin kasvoi ja tonttu alkoi muuttua raudan oksideiksi. Nyt alla on sinkkikorinen satku, tosin keulalla on neljä rinkeliä...
Kyllä tonnariin vielä joskus palataan, ja silloin takana tulee lukemaan turbo.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

OG satku oli käyttöautoks vähän pieni ja vanhanaikanen.
NG satku pieni ja liikaa ooppeli.
9-5 liian kallis ja jotenki muovinen.
Joten tonnikalassa pysytään.
Tulevaisuus näyttää huonolta, yhden tonnikalapäivityksen vielä voi tehdä (se musta Aero :roll: ) , sen jälkeen käyttöauton joutuu varmaan hankkiin muunmerkkisen ja pitää saabit vaan harrasteena.
En oo ikini omistanu muun merkkistä autoa kun saab.
tapani
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:26

Viesti Kirjoittaja tapani »

Ajoin vuosia sitten kaverini 1995 vuoden 9000 2.3 turboa noin 10 kilometriä, ja asia jäi näköjään sen verran takaraivoon itämään, että ostin viime keväänä cse 2.0 T:n. Ainoa asiat joita olen jäänyt -89 malliisen Pajeron ajasta kaipaamaan ovat:

1. huoleton ajaminen metsäteillä 2. alkavat korjaamon kaverit jäädä etäisiksi saabin vähäisen korjaamistarpeen takia.

voisiko muuten tehdä maavara-asiassa jotain, siis sen nostamiseksi?
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Saabeja on meillä ollut ennenkin ,satkuja,ysiysejä, mutta Tonnarissa yhdistyy moni tärkeä seikka:iso auto,turvallinen,mukava,suht.taloudellinen,tehokas ja tilava. Siis hinta/laatu kohdallaan. Tällä hetkellä alla vm 97 jubilee turboautomaatti ja kyllä se pesee mennen tullen monet muut mm.volvon. Meillä oli syksyllä kokeeksi 850 T5 automaatti farkku vm 96 ja olihan se tilava, Mutta, mutta, bensaa haukkas kuin isompikin amerikanrauta ja ei se mikään tykki ollut!. Turbo saabas lähtee kyllä paljon paremmin.
Vaimo sanoi ihan suoraan, että olvoa meille ei enää tule kun pääsi kokeileman tuota jubilee saabasta.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

ei ollut viallinen, käytin oikein merkkiliikeessä tutkittavana. Eihän siinä olvo traktorissa ole kuin 225 hv ja saabassa on 200 hv. Mun laskuopin mukaan ero ei ole kuin 25 hv.
Ja kyl Saabi osaa turbokoneen tehdä paremmin kuin olvo, mitenkään olvo miehiä loukkaamatta.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

No ainakin tuossa meidän 2,3 l turbossa on rekisteriotteen mukaan 146 kw l.200 hv. Ymmärtääkseni jubileeta voi olla tehty myös pienpaine turbona 150 hv., toki voin olla väärässäkin. Ja onkos sillä nyt niin väliä jos autoonsa tyytyväinen on.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

turbotero kirjoitti:No ainakin tuossa meidän 2,3 l turbossa on rekisteriotteen mukaan 146 kw l.200 hv. Ymmärtääkseni jubileeta voi olla tehty myös pienpaine turbona 150 hv., toki voin olla väärässäkin. Ja onkos sillä nyt niin väliä jos autoonsa tyytyväinen on.
Onks toi sun jubilee suomi-auto vai tuonti. Jotenkin on semmonen käsitys että kaikki suomi-jubileet ois noita 2.0t 150hp versioita. Nahkahousuille noita on sitten myyty 2.3T koneellakin.
johkar
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 11:46
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johkar »

Vanhemmilla ollut saappeja kymmeniä vuosia, 95, 96, 99, 900 malleja toista kymmentä. Ensimmäiseksi autoksi tuli hankittua vm 1987 900i, jolla kertyi mukavia kilometrejä parin vuoden ajan. Rupesi vaikuttamaan kuitenkin siltä että jospas sitä vaihtaisi.
Kävin tutussa liikkeessä katsomassa yhtä -92 9000CS:ää, automaattiloota vähän arvelutti kun oli manuaaliin tottunut, mutta päätin olla ennakkoluuloton. Koeajolla tuntui että onpas jyhkeä peli. Kyyti oli hyvää ja tasaista, olo kuin paronilla. Ajosta nautti. Edellinen omistaja oli "poistunut rekisteristä", joten autosta luopumisen syy ei ainakaan ollut autossa... Siispä kauppoja tekemään.
Tuolla autolla kertyi kilometrejä reilun kolmen vuoden aikana vähän yli 55 000, muutama pikku korjaus mutta tielle ei jäänyt. Se näkyy päässeen uuteen kotiin Vähäkyröön, kun vaihtui joulun jälkeen neljä vuotta nuorempaan saman väriseen virkaveljeen.

Ajomukavuus, turvallisuus, tilat, ulkonäkö, hyvä varustelu, lämmin, kestävä...

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo, toi meitin Saabas on Saksan tuontipeli. Se varmaan sit selittää sen tehon 200 hv. Ihan kivasti on pelannut kaikkiaan.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

9-5T kirjoitti:Ainakin Suomessa Jubilee oli erikoisversio jossa on 150hv turbo, nahkapenkit jollain erikoisella logolla ja Aeron helmat.
Onks kaikissa jubilee malleissa noi aeron helmat vakiona..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Pakkohan se oli ostaa, kun oli AUTON tarvetta ja sattu sopiva yksilö kohdalle. Taitaa olla tuollainen valkoinen uudemman korimallin CS tonnari suht harvinainen? En muista vielä kertaakaan törmänneeni vastaavaan. Vanhempia valkoisia kyllä näkee sillon tällön.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

hakuba2 kirjoitti: Onks kaikissa jubilee malleissa noi aeron helmat vakiona..?
On.. Ja nahka/puu-ratti. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Kyllähän se näyttää olevan niin että tonnarin omistajat tykkäävät autostaan... Itsekin toisen tonnarin omistajana :)
Ekan ostin kun näytti olevan hyvät varusteet ja saabin osien halpuus viehätti (vanha auto niin jokatapauksessa joutuu korjaamaan joten halvat osat ovat asiaa). Sillä ajelinkin parissa vuodessa sen about 70000 ja sitten osui kohdalle nykyinen turbollinen (turboa jo pidempään haaveilleenani). Varusteissakaan ei ole paljoa puutteita, kattoluukun olisin melkein vielä halunnut tähän ja viininpunaisen sisustan (nahka vaan ei ole mun eikä eukon hipiälle se the thing)...
JA eipä ole samaan hintaluokkaan samoja varusteita, tehoja sekä sitä ajonautintoa!! Itse en ainakaan ole mersujen penkeistä välittäny, bemari on hieman niin ja näin ja kalliskin vielä... Audia en paljoakaan ole katsonut kun ulkonäön puolesta niin kalliita ne mitä haluaisin... Sitten on riisikipot ja muut jotka jätän rauhaan ihan valmiiksi...

Tuosta kun joku mainitsi siitä että noiden baijerien ja mursujen keskellä tuntuu auto niin sulautuvan massaan, kyllä se joskus ihan hyväkin on. Itse otin takaa 2.3 turbo tarran pois ku auton sain :) Jää hieman enemmän arvailtavaa jos joku haluaa arvailla... ja eipä tuu niin paljon kiusauksia nöyryyttää ketään. :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin