mallimerkit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Yrittänyt googlata mutten löytänyt.
Onko tonnarissa tai vaikkapa og satkus ollut joko cc, cd tai cs 9000i tai cc tai og900 kone 2.0i/2.0i kat merkintöjä takaluukussa?
Jos on ollut ja jollain jouten kelpaa mulle. CS nuo mun kiinniolevat on vasemmal SAAB, oikeal 9000 CS ja 3cm korkeat tummal pohjal ja kiiltävät kirjaimet.
Sleepertype vaatis pienimmät merkinnät luukkuun, kaikki turboviitteet on poistettu. Putkenpää hämärtää vielä mutkaviisteellä ja cooleri kesäl ku sovittaa hävittää kiilto pois ennen laittoa ni a vot.
Viimeksi muokannut Kupari, Ti Huhti 28, 2015 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

CS korisessa taisi olla sielä apparin takavalon alla ne moottorimerkit.
Mun mielestä vaan ei ollut niissä mopoimmissa mitään. Jos oli, niin sielä luki sitten 2.0i
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2926
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

80-luvun CC-tonnarissa oli 9000i.

Myöhemmin loppupään CC:ssä oli vain 9000-teksti ja sitten erikseen 2,0 16 valve-lätkä ilman i-kirjainta. CD- ja CS-korisissa en muista i-merkkiä nähneeni, vain sen 2,0 16 valve-lätkän.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ok ja kiitos :)
Ostan jos jollain noita cc mopomerkkejä 9000i tai 2.0 16 valve löytyy.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 9162
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja aero »

Kupari kirjoitti:Onko tonnarissa tai vaikkapa og satkus ollut joko cc
"Aidossa" 9000CC:ssä, eli '92 -mallisessa (sitä ennenhän malli oli 9000i tai 9000 Turbo16, CC tuli käyttöön samaan aikaan kun CS tuli tarjolle) taisi joissain 9000 CC lukea takakontin oikeassa reunassa, mutta muistaakseni CC-lätkä on pienempi kuin 9000-tekesti.
Kupari kirjoitti:cd
900CD:ssä 84-86 takaluukussa ja konepellin kyljissä, 9000CD:ssä takaluukussa
Kupari kirjoitti:cs
9000CS:n takaluukun oikeassa reunassa

Kupari kirjoitti:9000i
9000i:ssä, eli ns. CC-korisessa vaparitonnarissa 86-91(?)
Kupari kirjoitti:2.0i/2.0i kat
900i16:ssa neliömallinen DOHC 16 VALVE -lätkä
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Jope »

aero kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Onko tonnarissa tai vaikkapa og satkus ollut joko cc
"Aidossa" 9000CC:ssä, eli '92 -mallisessa (sitä ennenhän malli oli 9000i tai 9000 Turbo16, CC tuli käyttöön samaan aikaan kun CS tuli tarjolle) taisi joissain 9000 CC lukea takakontin oikeassa reunassa, mutta muistaakseni CC-lätkä on pienempi kuin 9000-tekesti.


Itseasiassa se on isompi, eikä sovi muihin merkkeihin yhtään.

Näitä on M92 ja M93-autoissa toisinaan. Sigun M92 9000i:ssä (jossa 9000i oli markkinointinimi hinnastossa ja käsikirjassa, mutta kontin merkki oli pelkästään 9000 :-) ei ollut sitä ostettaessa, eikä maalissakaan muistoja moisesta.

Kuva
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jope hei mikä hemmetin putki autossa on tämä hirveän näköinen pääteputki, ei ainakaan orkkis.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Jope »

En osaa sanoa, otin kuvan talteen joskus ammoin, kun keskusteltiin tästä myyttisestä tonnarin CC-merkistä. :-)

Suht dorkalta se kyllä tuossa sigun tonnarissakin näytti alkuperäisellä takahelmalla.

http://jope.fi/saab/9000cc/old/P1000718.jpg
http://jope.fi/saab/9000cc/old/P1000732.jpg

Muistaakseni tuo putki paljastui pois otettaessa Motonetista ostetuksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja core2 »

En mä muuten, mutta ei se näyttänyt Laitilassa tai Nyköpingissä valmistetuksi yksilöksi.
Leo Suomela Laitilassa valmisti pakoputkia samalla konseptilla kuin orkkisputket jotka olivat meiltä lähtöisin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3926
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mallimerkit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitoksia Suabistille :D
Häneltä löytyy ja jatkossa mun auton perästä tonnarin 9000i + doch 16v se neliön muotoinen sekä jonkun ilmeisesti og satkun mallin 2,0 merkit.

Sleeper style ja rotta meininkiä 8)
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin