Miksi ostit tonnikalan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo, toi meitin Saabas on Saksan tuontipeli. Se varmaan sit selittää sen tehon 200 hv. Ihan kivasti on pelannut kaikkiaan.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

9-5T kirjoitti:Ainakin Suomessa Jubilee oli erikoisversio jossa on 150hv turbo, nahkapenkit jollain erikoisella logolla ja Aeron helmat.
Onks kaikissa jubilee malleissa noi aeron helmat vakiona..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Pakkohan se oli ostaa, kun oli AUTON tarvetta ja sattu sopiva yksilö kohdalle. Taitaa olla tuollainen valkoinen uudemman korimallin CS tonnari suht harvinainen? En muista vielä kertaakaan törmänneeni vastaavaan. Vanhempia valkoisia kyllä näkee sillon tällön.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

hakuba2 kirjoitti: Onks kaikissa jubilee malleissa noi aeron helmat vakiona..?
On.. Ja nahka/puu-ratti. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Kyllähän se näyttää olevan niin että tonnarin omistajat tykkäävät autostaan... Itsekin toisen tonnarin omistajana :)
Ekan ostin kun näytti olevan hyvät varusteet ja saabin osien halpuus viehätti (vanha auto niin jokatapauksessa joutuu korjaamaan joten halvat osat ovat asiaa). Sillä ajelinkin parissa vuodessa sen about 70000 ja sitten osui kohdalle nykyinen turbollinen (turboa jo pidempään haaveilleenani). Varusteissakaan ei ole paljoa puutteita, kattoluukun olisin melkein vielä halunnut tähän ja viininpunaisen sisustan (nahka vaan ei ole mun eikä eukon hipiälle se the thing)...
JA eipä ole samaan hintaluokkaan samoja varusteita, tehoja sekä sitä ajonautintoa!! Itse en ainakaan ole mersujen penkeistä välittäny, bemari on hieman niin ja näin ja kalliskin vielä... Audia en paljoakaan ole katsonut kun ulkonäön puolesta niin kalliita ne mitä haluaisin... Sitten on riisikipot ja muut jotka jätän rauhaan ihan valmiiksi...

Tuosta kun joku mainitsi siitä että noiden baijerien ja mursujen keskellä tuntuu auto niin sulautuvan massaan, kyllä se joskus ihan hyväkin on. Itse otin takaa 2.3 turbo tarran pois ku auton sain :) Jää hieman enemmän arvailtavaa jos joku haluaa arvailla... ja eipä tuu niin paljon kiusauksia nöyryyttää ketään. :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Ehkäpä asiaan vaikutti se, että talossa oli jo ennenkin ollut 2 tonnaria. Itse tykkään tonnarin muotoilusta, turvallisuudesta, ajettavuudesta, jämäkkyydestä.... yms.. Loistava auto! 8)
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ainut auto tämä tonnari oli loppupelistä mitä vakavasti edes katselin kun täytin 18 ja oli auton hankinta edessä. Jälkeenpäin jäi harmittamaan ainoastaan se, kun yksi todella hyvä yksilö pääsi menemään sivusuun...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
worcmik
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 20, 2004 18:07

Viesti Kirjoittaja worcmik »

:twisted: Olen omistanut muutaman saksalaisen, pari japsia ja viisi Volvoa 51- vuotisen elämäni aikana. Sitten tuli mahdollisuus ostaa 9000CD 2.3 myllyllä ja manuaalilaatikolla, automaatista en nääs paljoa perusta. Koeajon jälkeen ilmoitin Saabin omistajanvaihdoksesta ent. omistajalle. Mahtavat penkit, hyvä näkyvyys ja omat plus naapurin lapset mahtuu kyytiin kun mennään Poriin harrastusten perässä. Lisäksi ainoa auto jonka takapaksissa on kaiku kun sinne huutaa, on meinaan lääniä. Muihin en enää vaihda. 8)
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

200HP... 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vasta toinen tonnari menossa, mutta eipä noita tarvitse vaihtaa kuin vähemmän ajettuihin, jos silloinkaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Ensimmäisen autoni Saab 9000 CC 2.0i, ostin vähän niinkuin vahingossa. Isän kanssa oltiin saunomassa ja se sano, et sen veljellä ois tonnari myytävänä. No maanantaina marssin pankkiin otin lainan ja ostin auton edes koeajamatta sitä.. No mukavahan sillä oli pari vuotta ajella, kunnes rupes tehot loppun kesken ja piti saada turbo alle. No ysisatasella aerolla han sen turbo kuumeen sai taltutettua. No viime kesänä piti saada taas tonnari alle ja se hän löytyi taas läheltä. Isältä ostin ton mun nykyisen ysitonnisen. Ja kyllä se on mukava ajella autolla missä on 200. hevosvoimaa ja varusteita enemmän kuin tarttis. Mut nyt on ruennut pienempi lamppunen tonnari kiinnostaan, joten auton osto on taas varmaan kohta edessä..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Oma tonnari oli haaveena siitä alkaen kun isä semmoisen 80-luvun lopussa osti. Ja CS-Aero oli haaveena siitä lähtien kun ensi kerran sellaisen näin esittelyssä joskus vuoden -95 tienoilla. Ja sitten kun semmoinen kohdalle osui, niin hankittavahan se oli. Eikä nyt pahemmin enää autokuume vaivaa :)
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Se vain tuntui niin kuin olisin kotiin tullut kun ensimmäistä kertaa istahti kuskin paikalle. Ikinä aikaisemmin en ollut edes 9000;sen kyydissä istunut. :P Puoli tuntia ensi tutustumisen jälkeen olin jo omistaja. 8O
Tuttu tunne jo satku ajoilta, yllättävän nopeasti sen tartunnan saa.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Miksi ostit tonnikalan?

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

9000 automaatilla kirjoitti:Eli miksi autonne on juuri tonttu?
Iso auto ja mukava ajaa :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Harmi kun niitä ei ole uudempia, olisivat saaneet jatkaa tuotantoa tälle vuosituhannelle niin varmasti olis mullakin.
9-3.1972
Vastaa Viestiin