Miksi ostit tonnikalan?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Kyllähän se näyttää olevan niin että tonnarin omistajat tykkäävät autostaan... Itsekin toisen tonnarin omistajana
Ekan ostin kun näytti olevan hyvät varusteet ja saabin osien halpuus viehätti (vanha auto niin jokatapauksessa joutuu korjaamaan joten halvat osat ovat asiaa). Sillä ajelinkin parissa vuodessa sen about 70000 ja sitten osui kohdalle nykyinen turbollinen (turboa jo pidempään haaveilleenani). Varusteissakaan ei ole paljoa puutteita, kattoluukun olisin melkein vielä halunnut tähän ja viininpunaisen sisustan (nahka vaan ei ole mun eikä eukon hipiälle se the thing)...
JA eipä ole samaan hintaluokkaan samoja varusteita, tehoja sekä sitä ajonautintoa!! Itse en ainakaan ole mersujen penkeistä välittäny, bemari on hieman niin ja näin ja kalliskin vielä... Audia en paljoakaan ole katsonut kun ulkonäön puolesta niin kalliita ne mitä haluaisin... Sitten on riisikipot ja muut jotka jätän rauhaan ihan valmiiksi...
Tuosta kun joku mainitsi siitä että noiden baijerien ja mursujen keskellä tuntuu auto niin sulautuvan massaan, kyllä se joskus ihan hyväkin on. Itse otin takaa 2.3 turbo tarran pois ku auton sain Jää hieman enemmän arvailtavaa jos joku haluaa arvailla... ja eipä tuu niin paljon kiusauksia nöyryyttää ketään.
Ekan ostin kun näytti olevan hyvät varusteet ja saabin osien halpuus viehätti (vanha auto niin jokatapauksessa joutuu korjaamaan joten halvat osat ovat asiaa). Sillä ajelinkin parissa vuodessa sen about 70000 ja sitten osui kohdalle nykyinen turbollinen (turboa jo pidempään haaveilleenani). Varusteissakaan ei ole paljoa puutteita, kattoluukun olisin melkein vielä halunnut tähän ja viininpunaisen sisustan (nahka vaan ei ole mun eikä eukon hipiälle se the thing)...
JA eipä ole samaan hintaluokkaan samoja varusteita, tehoja sekä sitä ajonautintoa!! Itse en ainakaan ole mersujen penkeistä välittäny, bemari on hieman niin ja näin ja kalliskin vielä... Audia en paljoakaan ole katsonut kun ulkonäön puolesta niin kalliita ne mitä haluaisin... Sitten on riisikipot ja muut jotka jätän rauhaan ihan valmiiksi...
Tuosta kun joku mainitsi siitä että noiden baijerien ja mursujen keskellä tuntuu auto niin sulautuvan massaan, kyllä se joskus ihan hyväkin on. Itse otin takaa 2.3 turbo tarran pois ku auton sain Jää hieman enemmän arvailtavaa jos joku haluaa arvailla... ja eipä tuu niin paljon kiusauksia nöyryyttää ketään.
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Ainut auto tämä tonnari oli loppupelistä mitä vakavasti edes katselin kun täytin 18 ja oli auton hankinta edessä. Jälkeenpäin jäi harmittamaan ainoastaan se, kun yksi todella hyvä yksilö pääsi menemään sivusuun...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Olen omistanut muutaman saksalaisen, pari japsia ja viisi Volvoa 51- vuotisen elämäni aikana. Sitten tuli mahdollisuus ostaa 9000CD 2.3 myllyllä ja manuaalilaatikolla, automaatista en nääs paljoa perusta. Koeajon jälkeen ilmoitin Saabin omistajanvaihdoksesta ent. omistajalle. Mahtavat penkit, hyvä näkyvyys ja omat plus naapurin lapset mahtuu kyytiin kun mennään Poriin harrastusten perässä. Lisäksi ainoa auto jonka takapaksissa on kaiku kun sinne huutaa, on meinaan lääniä. Muihin en enää vaihda.
Saabismi on sairaus, mutta mukava sellainen...
Ensimmäisen autoni Saab 9000 CC 2.0i, ostin vähän niinkuin vahingossa. Isän kanssa oltiin saunomassa ja se sano, et sen veljellä ois tonnari myytävänä. No maanantaina marssin pankkiin otin lainan ja ostin auton edes koeajamatta sitä.. No mukavahan sillä oli pari vuotta ajella, kunnes rupes tehot loppun kesken ja piti saada turbo alle. No ysisatasella aerolla han sen turbo kuumeen sai taltutettua. No viime kesänä piti saada taas tonnari alle ja se hän löytyi taas läheltä. Isältä ostin ton mun nykyisen ysitonnisen. Ja kyllä se on mukava ajella autolla missä on 200. hevosvoimaa ja varusteita enemmän kuin tarttis. Mut nyt on ruennut pienempi lamppunen tonnari kiinnostaan, joten auton osto on taas varmaan kohta edessä..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Oma tonnari oli haaveena siitä alkaen kun isä semmoisen 80-luvun lopussa osti. Ja CS-Aero oli haaveena siitä lähtien kun ensi kerran sellaisen näin esittelyssä joskus vuoden -95 tienoilla. Ja sitten kun semmoinen kohdalle osui, niin hankittavahan se oli. Eikä nyt pahemmin enää autokuume vaivaa
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tuttu tunne jo satku ajoilta, yllättävän nopeasti sen tartunnan saa..Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Se vain tuntui niin kuin olisin kotiin tullut kun ensimmäistä kertaa istahti kuskin paikalle. Ikinä aikaisemmin en ollut edes 9000;sen kyydissä istunut. Puoli tuntia ensi tutustumisen jälkeen olin jo omistaja.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Miksi ostit tonnikalan?
Iso auto ja mukava ajaa9000 automaatilla kirjoitti:Eli miksi autonne on juuri tonttu?
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.