Moniurahihnan automaattisen kiristimen vaihto
Moniurahihnan automaattisen kiristimen vaihto
Eli rupesi noiden ahto-ongelmien lisäksi myös tuo kiristäjä pärräämään. Uusi "iskari" tilattu, miten vaihto ilman että laukeaa uusi osa käsille? Pitääkö koko teline ottaa penkkiin tai irrotella jotain tiukassa olevia hihnapyöriä tieltä?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Moniurahihnan automaattisen kiristimen vaihto
Tere, ainakin omassa vm.98 riittää kun löysää moniurahihnan pois ja antaa männä hallitusti palautua max pituuteensa. Sitten vain männä ylä ja alapaat ruuvata irti, mäntä ei hyppää silmille koska se ei pitene siitä enempää, eli voit vaihtaa telineen paikallaan ollessa. Joudut purkamaan lokasuojan muovit toisin pois, ehkä joku kirurgi osaa vaihtaa muovit paikallaan. Suosittelen vaihtamaan uudet holkin männän kiinnityspisteisiin samalla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Moniurahihnan automaattisen kiristimen vaihto
Olipas se suorastaan masentavan helppo homma
Tarvitsi tosin kaveria laittamaan hihnan paikoilleen, kun oli niin jämäkkä tuo uusi kiristäjä, että kaksin käsin piti vääntää. Eipähän pärrää 
Vanha osa levisi kun löysäsi alapultin. Suojakumi ympäriinsä puhki, öljyt karannut ja sylinteri väljä. Eli ihan hyvä siis vielä
Edit:
Tässäpä siitä kuvakin
http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/HGM ... ristin.jpg


Vanha osa levisi kun löysäsi alapultin. Suojakumi ympäriinsä puhki, öljyt karannut ja sylinteri väljä. Eli ihan hyvä siis vielä

Edit:
Tässäpä siitä kuvakin
http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/HGM ... ristin.jpg
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Moniurahihnan automaattisen kiristimen vaihto
kuinkas kireällä tuon moniurahihnan pitäisi olla?
Eilen tutkiskelin M1997 CS:n hihnaa, kun metsästelin "ylimääräistä" ääntä konehuoneesta.
hihnaa pystyi painamaan jonkinverran alaspäin ja sitä pystyi kääntämään sivusuunnassa liki 90-astetta. Siis siitä vaakasuuntaisen osan keskikohdalta.
Hihna on käytännössä aivan uusi, alle 1000 km pyöritetty.
Eilen tutkiskelin M1997 CS:n hihnaa, kun metsästelin "ylimääräistä" ääntä konehuoneesta.
hihnaa pystyi painamaan jonkinverran alaspäin ja sitä pystyi kääntämään sivusuunnassa liki 90-astetta. Siis siitä vaakasuuntaisen osan keskikohdalta.
Hihna on käytännössä aivan uusi, alle 1000 km pyöritetty.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.