Stage 1 vaparitonttuun?
Stage 1 vaparitonttuun?
https://www.maptunparts.com/tuning-kits ... 8/mt5/3003
En tosiaan ole k.o tuotetta hankkimassa, mutta herätti mielenkiintoa onko kenelläkään kokemusta tästä ? En löytänyt internetin syövereistä tongittuani mitään juttua millään ymmärtämälläni kielellä...
En tosiaan ole k.o tuotetta hankkimassa, mutta herätti mielenkiintoa onko kenelläkään kokemusta tästä ? En löytänyt internetin syövereistä tongittuani mitään juttua millään ymmärtämälläni kielellä...
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Vaikka olisikin, tuskin kukaan kehtaa tunnustaa että on 300€ (+verot) maksanut moisesta (vaikka saakin MapTun-tarran kaupan päälle).
Vapari, vapari.
Vapari, vapari.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Näinpä. Mutta mahtaiskohan tollasta pystyy ite softailemaan ?
Vois ainakin kulutusta pienentää, eikä se pienikään lisäteho koskaan pahitteeksi ole. Vaimolla käyttöautona vapari cd, ja kovin kiinnostui kun tällainen ihmetys vastaan tuli..
Vois ainakin kulutusta pienentää, eikä se pienikään lisäteho koskaan pahitteeksi ole. Vaimolla käyttöautona vapari cd, ja kovin kiinnostui kun tällainen ihmetys vastaan tuli..
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Taitaa sillä kolmellasataa saada jo turbollisen tonnarin nykyään.
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Saa sillä jonkun lotkon jo, mutta auto ei oo nyt vaihtumassa mihinkään kun kyseessä on luotettava käyttökulkine.. Harrastesabat erikseen
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Tulikin mieleen, että eikös joku foorumilainen ole muuttanut vaparitonnarinsa etanoliksi. Kai siihen joku osaa sitten jonkun muunkin softan tehdä. Olettaen, että se on trionic tietysti.
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Saahan noita siinä softailtua kun turbojakin, sama Trionic 5.5 sielläkin on. Kai sieltä voi jotain sytkäennakoita viilailla ja rikastuksia kaasuläppä auki paahtaessa jos lystää. Vähintään psykologisen vaikutuksen sillä saa tehon tunteeseen.
Toki jos etanolille haluaa käytettävän polttoaineen vaihtaa, niin sitten vapari-ECU:n säätämisessä on jo jotain hyötyäkin. Sillä sitä vääntä ja tehoa sitten saakin jo vähän lisää. En tosin tiedä paljonko vaparin suuttimissa on reserviä.
Toki jos etanolille haluaa käytettävän polttoaineen vaihtaa, niin sitten vapari-ECU:n säätämisessä on jo jotain hyötyäkin. Sillä sitä vääntä ja tehoa sitten saakin jo vähän lisää. En tosin tiedä paljonko vaparin suuttimissa on reserviä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Näin itsekin muistan hämärästi. Ja joskus näin nettiautossa myytävän etanolilla liikkuvaa vaparia, saattaa jopa olla sama tapaus. On trionic. Sehän se vasta jännää oliskin! Jos saabismi on sairautta, turbosaabismi mielisairautta, niin mitä ihmettä se on ku ruvetaan vapareita virittelemään...
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Olen säätänyt pari vaparitonnaria etanolille, penkitettiin jopa yksi yksilö. Muistaakseni tehoa tuli ihan kivasti lisää, luokkaa liki 10% koko matkalta, orkkis sytkäkartat on Aika löysät, matalaoktaaniselle bensalle säädetyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Täytyy vissiin minunkin harkita etanolimuunnosta diplomaattiin, jahka saa tuon turbon kuntoon. Ei tehojen takia vaan säästön!
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Mulla on JC:n tekemä eka vapari etanoli tonnari. Tehonlisäyksestä en osaa sanoa mitään mutta kulutuksista kyllä. Matka-ajossa kun nätisti ajelee niin oon päässyt alle kympin satasella ja kaupungissa meneekin sit niin että hirvittää. Aamulla kun vilkasin 17.9L satasella ja talvella pääsin jopa 22L satasella. Toi oikea jalka on mulla niin raskas että onneks ei ole turboa. Bensalla kulutus olis toki pienempi mutta.......... Tekis mieli vaihtaa taloudellisempaan mutta kun tonnarilla tulee niin hyvää kyytiä.
CSE 2.3iA -95 RE85
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Edellä mainittuihin kulutuslukemiin verrattuna turbokoneen kulutus olisi käytännössä sama.GeePee kirjoitti: Toi oikea jalka on mulla niin raskas että onneks ei ole turboa.
jeeeeeee!
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
Ei, vaan pienempi.Keme kirjoitti:Edellä mainittuihin kulutuslukemiin verrattuna turbokoneen kulutus olisi käytännössä sama.GeePee kirjoitti: Toi oikea jalka on mulla niin raskas että onneks ei ole turboa.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Stage 1 vaparitonttuun?
10,5. Toimii muuten todella hienosti etanolilla, ahdettunakin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit