3.0 V6 / Kick-Down-vaijerin ja kaasuvaijerin säätäminen.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

3.0 V6 / Kick-Down-vaijerin ja kaasuvaijerin säätäminen.

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

Autossani ei enää aktivoitunut kick-down-toiminto vaikka kuinka runttasi nilkan suoraksi eikä kaasukaan pelannut enää kunnolla, poljinta piti painaa useampi sentti alaspäin ennekuin kierrokset alkoivat nousta. Etsin ja löysin vihdoin kyseisen auton :saab: korjaamokäsikirjan No. 2:7 (Motronic 2.8.1) ja ostin sen pois kuljeksimasta.

Tästä opuksesta löytyy onneksi myös noiden vaijereiden säätämiseen ohje ja mittojakin. Kyseiseen säätämistyöhön on kehitelty erikoistyökalu jota en mistään saanut käsiini mutta sen pystyy korvaamaan sopivan vahvuisella n. 20 sentin pituisella metalliputken tai -tangon pätkällä jonka halkaisija on 7,7 - 7,8 mm.

Tein tuon kyseisten vaijereiden säätämisen noiden ohjeiden mukaisesti ja nyt toimii sekä kaasupedaali että kick-down-toimintokin kuten kuuluukin. Aikaa kului n. 30 min josta osa tuhraantui viimeisen kohdan (5.) ''rajoitinolakkeen'' etsimiseen :oops: .

Säätämiseen tarvittavat työkalut:

Metallinen tanko tai putki jonka halkaisija tulisi olla 7,7 - 7,8mm ja pituus n. 20cm. (Korvaa erikoistyökalun 87 92 459)
3,5mm kuusiokoloavain.
8mm, 13mm ja 14mm avolenkki.
Esim. jakoavain tai putkipihdit käyttötangon paikallaan pitämiseen.
0,3mm rakotulkki.

Liitän mukaan skannattuna korjaamokäsikirjan sivut jotta ne voi vaikka printata mukaan kun säätöä lähtee tekemään.

https://onedrive.live.com/?cid=2121F6C6 ... 212803&v=3

https://onedrive.live.com/?cid=2121F6C6 ... 212802&v=3
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Vastaa Viestiin