9000 Aero 2,0 ??
9000 Aero 2,0 ??
Niin terve täältä Virosta taas.
Tässä virolaisessa saab-foorumissa joku kysyi, että onko olemassa 2,0 Aeroa. Kun hän oli Tartossa nähnyt semmoisen-no ainakin ulkonäkö oli Aero. Mä kun olen enimmäkseen puuhannut 96-n parissa, niin rupesi itseäkin kiinnostamaan. Tässä foorumissa kun on oikein hyvin perillä olevia näissä saab-kysymyksissä:-) Ainakin ne vanteet on tosi nätit.
Joku luuli, että esim. Italiassa olis tilattu semmoisia 9kilosia, joiten ulkonäkö on kuin Aerolla, mutta verotussyistä kone 2,0. Vai?
Paljonko muuten oli Aerolla hevosia tallissa-225?
Tässä olis joku kuvakin kyseisestä autosta, toiv. aukeaa
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=108260
Tässä virolaisessa saab-foorumissa joku kysyi, että onko olemassa 2,0 Aeroa. Kun hän oli Tartossa nähnyt semmoisen-no ainakin ulkonäkö oli Aero. Mä kun olen enimmäkseen puuhannut 96-n parissa, niin rupesi itseäkin kiinnostamaan. Tässä foorumissa kun on oikein hyvin perillä olevia näissä saab-kysymyksissä:-) Ainakin ne vanteet on tosi nätit.
Joku luuli, että esim. Italiassa olis tilattu semmoisia 9kilosia, joiten ulkonäkö on kuin Aerolla, mutta verotussyistä kone 2,0. Vai?
Paljonko muuten oli Aerolla hevosia tallissa-225?
Tässä olis joku kuvakin kyseisestä autosta, toiv. aukeaa
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... /id=108260
Vaikea sanoa, yleisen käsityksen mukaan Aerossa on aina 2,3l kone ja 225hv. Ilmoituksesta ei päässyt näkemään, millaiset penkit autossa on; CS-Aerossahan on ne rajummin muotoillut nahkapankin, "lepakkopenkit".
Korisarjahan oli myös -97 Jubilee-mallissa, mutta se oli aina pienpaineturbolla (Suomessa 2.0t, Saksassa myös 2,3t). Ainakin Suomessa myydyissä Jubileissa oli vakiona 8-spoke-vanteet. Myös Jubileen tunnistaa "lentokonelogo"-nahkapenkeistä, jotka siis erilaiset kuin Aerossa.
Kuvan autossa on ainakin "turbo"-merkki maskissa, joten sikäli ei puhuttaisi pienpaineturbosta, ellei sitä joku ole jälkiasentanut. Komea auto joka tapauksessa, voi kun pääsisi luonnossa näkemään! (saati kokemaan!
)
Korisarjahan oli myös -97 Jubilee-mallissa, mutta se oli aina pienpaineturbolla (Suomessa 2.0t, Saksassa myös 2,3t). Ainakin Suomessa myydyissä Jubileissa oli vakiona 8-spoke-vanteet. Myös Jubileen tunnistaa "lentokonelogo"-nahkapenkeistä, jotka siis erilaiset kuin Aerossa.
Kuvan autossa on ainakin "turbo"-merkki maskissa, joten sikäli ei puhuttaisi pienpaineturbosta, ellei sitä joku ole jälkiasentanut. Komea auto joka tapauksessa, voi kun pääsisi luonnossa näkemään! (saati kokemaan!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Näin on. Kyllä Italiasta peräisin olevia 2.0 Aeroja on olemassa. Tehoa on 185hv. Välillä niitä tupaa olemaan myös etelä-Saksassa myynnissä.saabracing kirjoitti:eikös italian aerot ole 2 litrasia
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Juu kyllähän noita aeroja on kaks litrasena saanu ainakin italiasta. Ja saman näköinenhän toi on ku se laukaassa pyörinyt italian tuonti 9000 aero 2.0T (no se oli kyl sininen). Kyllähän tollanen ois hieno peli, pitäskö lähtee auton ja viinan haku reisulle viroon. Auton hintakaan ei ois paha neljä ja puol tonnia. No sit tietty siihen viellä saman verran veroja päälle.. Mut eipä tollasta vastaavaa suomesta löydä yhdeksällä tonnilla, niin tai vastaavaa ei löydy ollenkaan jos se on aero..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Joo en huomannut tuota kuvaa, ja että se olikin tuommonen uudempi tonttuTri-Lo kirjoitti:o Talladegahan se ei ole, koska ovat CC-korisia. Eikä jubilee, koska kuvasta kyllä näkee jos tarkkaan katsoo, että siinä on Aeron pilootti-penkit. Lienee siis 2,0 136kW CS Aero, italiasta tai jostain.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Vaikka asiahan ei tähän kuulu, niin onko noilla 2.0t ja isoT muuta eroa koneessa tai softassa kuin ahtopaine. Ja paljonko maksimi paine on kussakin. CSE 2.0t näytää OBD:n ja PC:n mukaan käyttävän noin 0.85bar maksimissaan.
Laite myytiin mulle 136kW sena (typerys) vaikka otteessa lukee 110kW.
Hyvinhän tuo nytkin kulkee vaan kesä tulossa.
Laite myytiin mulle 136kW sena (typerys) vaikka otteessa lukee 110kW.
Hyvinhän tuo nytkin kulkee vaan kesä tulossa.
Italiaano-ohjekirjan mukaan täyspainemallissa olisi kovemmat puristukset.Kurko kirjoitti:Vaikka asiahan ei tähän kuulu, niin onko noilla 2.0t ja isoT muuta eroa koneessa tai softassa kuin ahtopaine.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00